Czarownice z Salem

1. Data: 2013-08-23 22:34:45

Temat: Czarownice z Salem
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kinomaniak.tv/film/Czarownice-z-Salem/586
04

Film na aktach autentycznych, jak mordowano niewinnych ludzi, tych dobrych.
Gdyź źle ludzie oskarżali ich o czary i służenie diabłu. Ważny film jak ktoś szkołe
omijał, gdyż ci co w innych widzą szatana to mordercy i taka jest smutna historia.

2. Data: 2013-08-23 23:35:33

Temat: Re: Czarownice z Salem
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LaL" <r...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]

>Gdyź źle ludzie oskarżali ich o czary i służenie diabłu. Ważny film jak
>ktoś szkołe omijał, gdyż ci co w innych widzą szatana to mordercy i taka
Ten jest na faktach prasowych
:-)

--
Chiron

3. Data: 2013-08-24 00:01:22

Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oglądałem ten film i jest dobrze zrobiony, zabawa dzieci i młodych kobiet, ich
igraszki i wygłupy , pod wpływem fanatyzmu dorosłych przeradza się w pogoń za
szatanem i czarownicami. Jak dziewczyny się orientują, że to skończyć się może
stosem, zaczynają oskarżać siebie wzajemnie, a jedna z nich szuka zemsty na kochanku.
Z powodu ciemnoty i zabobonów, padają co chwila nowe oskarżenia, które tym razem już
mają cel , aby zabić żonę kochanka, aby ograbić sąsiadów z ziemi, aby pozbyć się
nielubianych sąsiadów czy żony. Efekt jest taki że ci niecni oskarżają tych
niezacietrzewionych i dobrych. Rośnie psychoza, która doprowadza do mordów. Jest to
głośna historia i nie tylko w USA, ale też na każdej lekcji historii czy polskiego.
Reasumując -fanatyzm religijny pod którym kryje się żądza mordu, szuka
usprawiedliwienia i pozwolenia na mord, oskarżając o czary tych których po prostu
nie lubią, tych co mają ziemie lub inne zdanie po prostu.

Gdzie głównym motorem jest dziewczyna która szuka zemsty z powodu pos

4. Data: 2013-08-24 00:18:43

Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy dziewczynę która jest psychopatką , później ludzie na jej widok uciekają i tak
było, psychopaci na wsiach potrafili wszystkich oskarżyć, a jak ci się zaczeli
buntować do ich oskarżeń to ściągali innych na daną wioche. Stalinizm to przy tym
pikuś.

5. Data: 2013-08-24 01:58:53

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W Salem zaczęło się od zbiorowej histerii, skończyło polowaniem na czarownice

Proces w Salem. Przesłuchanie "opętanej" - William A. Crafts.

Tych, którzy przyznawali się do stosowania magicznych praktyk wypuszczano na wolność.
Tym, którzy nie zgadzali się z aktem oskarżenia, groziła śmierć. W Salem polowanie na
czarownice przyniosło śmierć 18 osób.

Czary i czarownice w naszej kulturze - aud. Doroty Truszczak z cyklu "Wieczór z
Jedynką", komentarz antropologa kultury, dr Andrzeja Krasnowolskiego .

Pierwszą spośród 18 skazanych na śmierć "czarownic" powieszono w Salem w stanie
Massachusetts 10 czerwca 1692 r.

Konszachty z diabłem

Polowanie na czarownice trwało w Europie przez kilka stuleci. Nasiliły się w wieku
XIV i praktycznie zakończyły w wieku XVIII. Na kontynencie amerykańskim
najsłynniejszym stał się proces "czarownic z Salem".

- Od wieków ludzie byli przekonani, że diabeł działa na Ziemi, ale potrzebuje do tego
pomocników w ludzkiej postaci. Uznano, że to właśnie czarownice nawiązywały z nim
kontakt - mówił dr Andrzej Krasnowolski, antropolog kultury w audycji Doroty
Truszczak z cyklu "Naukowy Wieczór z Jedynką". Program został nadany 10 sierpnia 2011
r. w związku z 200. rocznicą ostatniego procesu czarownic w Europie.

Czarownice atakują Salem
Wszystko zaczęło się pod koniec 1691 r. Wtedy to mieszkanki Salem, małej miejscowości
leżącej w Nowej Anglii: córka miejscowego pastora, Betty Parris, i jej kuzynka
Abigail Williams zaczęły cierpieć na dziwne konwulsje. Obie twierdziły, że zostały
"zaczarowane" przez żebraczkę Sarę Goods, starą kobietę Sarę Osborne i murzyńską
niewolnicę, Titubę. Stopniowo objawy choroby zaczęły pojawiać się też u innych
mieszkanek Salem.

Domniemane "czarownice" osadzono w więzieniu. Kiedy w czasie publicznego
przesłuchania któraś z oskarżonych zabierała głos, dotknięte osobliwą "chorobą"
dziewczynki tarzały się po podłodze. Jeszcze bardziej zadziwiła sędziego Tituba,
która nie tylko przyznała się do winy, ale także podała nazwiska wielu innych
mieszkańców miasteczka, rzekomo parających się czarną magią.

"Bóg wie, że ich nie skrzywdziłam" - reprod. obrazu przedstawiającego jedną z
oskarżonych o czary - Rebekę Nurse. Autor: Howard Pyle (1853-1911).

Polowanie i proces
1 marca 1692 r. zaczęło się w Salem istne polowanie na czarownice. Oskarżano kolejne
osoby. Ich liczba rosła lawinowo, brakowało miejsc w okolicznych więzieniach.
Ostatecznie przed sądem stanęło około 80 osób. W maju rozpoczął się proces.
Tych, którzy przyznawali się do stosowania magicznych praktyk, wypuszczano na
wolność. Tym, którzy nie zgadzali się z aktem oskarżenia, groziła śmierć. Wśród
oskarżonych znalazły się nie tylko kobiety, w tej grupie byli również mężczyźni.
Proces trwał kilka miesięcy. Między 10 czerwca i 19 października 1692 r. na
szubienicy powieszono 19 osób, głównie starsze i ubogie kobiety. Wśród skazanych
znalazł się także pastor, który odmówił dalszego aresztowania rzekomych czarownic.
Oskarżonego Gilesa Coreya, człowieka 80-letniego, zabito, miażdżąc mu głowę
kamieniami.
Zbiorowa histeria
W miasteczku rosła psychoza. Praktycznie każdy mógł być posądzony o uprawianie
czarów. Komuś padła krowa, oskarżał sąsiada o rzucanie złych uroków. Tak było w
przypadku Marthy Carrier. Na jej widok, dziewczęta, które były świadkami w procesie,
dostawały dziwnych spazmów, zwijały się w konwulsjach. Nawet własne dzieci zeznawały
w sądzie, że matka uczyła je czarów. Na podstawie takich "dowodów" kobietę
powieszono.

Proces "czarownic z Salem" zakończył się w styczniu 1693 r. Wywołał powszechne
oburzenie społeczeństwa Nowej Anglii. Żądano zadośćuczynienia rodzinom ofiar oraz
osobom niesłusznie aresztowanym i prześladowanym. Jednak aż do 1954 r. nie wszyscy
skazani na śmierć byli formalnie uniewinnieni.

6. Data: 2013-08-24 10:58:36

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-23 22:34, LaL pisze:
> [...]
omijał, gdyż ci co w innych widzą szatana to mordercy i taka jest smutna historia.

W ramach tak chwalonego przez ciebie postępu mamy powrót do
przeszłości... Zmowa 2-3 babek i facet ma zrujnowane życie na skutek
pomówień o tzw molestowanie.

7. Data: 2013-08-24 13:22:29

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kogoś spalono lub powieszono, widzę że ci brakuje.

Ale jaja:-D
Odpady
Wszędzie widzieli szatana , widzieli?
Nareszcie