Czas na dokument

1. Data: 2003-01-16 07:41:41

Temat: Czas na dokument
Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj w JEDYNE przed polnoca..... Kto widzial?
O zyciu seksualnym niepelnosprawnych.... szkoda tylko ze tego nie
puscili troche wczesniej

- Wojtek

2. Data: 2003-01-16 10:10:31

Temat: Re: Czas na dokument
Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN pisze w news:3E266235.6A8915A@clan.pl

> Wczoraj w JEDYNE przed polnoca..... Kto widzial?
> O zyciu seksualnym niepelnosprawnych.... szkoda tylko ze tego nie
> puscili troche wczesniej

Widziałam. W zasadzie nic nowego nie powiedzieli, a spodziewałam
się, że podejdą do rzeczy praktycznie, żeby ludziom jakoś to
ułatwić, pomóc wpaść na pomysł, jak owe potrzeby spełniać itd. A
tu zupełnie nic.

To, co było ważne dla mnie w tym filmie, to fakt, że wiele ON się
otworzyło i opowiadało o tym otwarcie, o swoich potrzebach, o
marzeniach, o zdarzeniach - bez żadnego tabu i udawania, że to
temat wstydliwy.

Zastanowiło mnie też to zderzenie - pary ON z czwórką dzieci i
mieszkańców ośrodka dla ON. Co sprawia, że tak bardzo niesprawna
kobieta radzi sobie z małymi dziećmi i rodziną, a mężczyzna,
który ma sprawne ręce i mógłby _fizycznie_ zrobić więcej,
przebywa w ośrodku? To moje zapytanie niekoniecznie związane z
filmem, to pytanie zadaję sobie od dawna...

--
Pozdrowieństwa,
Scally

3. Data: 2003-01-16 10:23:41

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Scalamanca pisze w news:20030116110530.1E71.SCALAMANCA@NOSPAM.wp.pl

Jeszcze dodam, że na pl.sci.psychologia też właśnie zaczyna się
dyskusja o tym programie...

--
Pozdrowieństwa,
Scally

4. Data: 2003-01-16 10:42:23

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzialem ten program, zastanawia mnie jedno.
Dlaczego o tych sprawach nie mowi sie wprost.?
Dlaczego z tego robi sie sensacje?
Inwalida ma takie same potrzeby jak zdrowy wiec nie widze robiec z tego
wielkiego Halo

W.

5. Data: 2003-01-16 10:45:51

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN pisze w news:3E268C8F.A478D075@clan.pl

> Inwalida ma takie same potrzeby jak zdrowy wiec nie widze robiec z tego
> wielkiego Halo

Też tak uważam. Dlatego myślę, że takie programy powinny dotykać
czego innego. Nie potrzeb, o których wiadomo, że są jak u każdego.
Tylko sposobu ich realizacji. Bo wiele ON nie ma możliwości ich
zrealizować, albo nie wie, jak to zrobić (przykład z filmu:
40-letni mężczyzna, który nigdy nie uprawiał seksu, a chciałby
przed śmiercią choć raz zobaczyć, jak to jest). _To_ jest problem
IMHO. I z tym nic się nie robi. ON o tym nie mówią, a nikt ich o
to nie pyta, wszyscy nabierają wody w usta i udają, że nic się
nie dzieje. Jeśli nie będziemy o tym mówili wprost (my!! ON!!),
to nie oczekujmy, że ktoś inny za nas będzie mówił... A w ogóle
to najlepiej, zamiast mówienia, dążmy i działajmy...

--
Pozdrowieństwa,
Scally

6. Data: 2003-01-16 11:31:39

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czwartek, 16 stycznia 2003 11:45:51 Scalamanca napisał

> [...]
> to nie oczekujmy, że ktoś inny za nas będzie mówił... A w ogóle
> to najlepiej, zamiast mówienia, dążmy i działajmy...

Dokladnie. Tyle, ze osob, ktore w wieku 40 lat nigdy sie nie kochalo (jak
ja nie lubie tego pojecia "uprawianie seksu" - uprawia sie grzadki, albo
sport psiakrew!) jest mnostwo ogolnie wsrod ludzi. Akurat z wlasnego
doswiadczenia wiem, ze to nie niepelnosprawnosc fizyczna, a raczej
kompleksy maja tutaj duza wage.

Ja osobiscie, pomimo bardzo powaznego kalectwa, nigdy specjalnie nie mialem
z tym problemow, bo dosc szybko zauwazylem, ze kule, sprzet ortopedyczny,
chude nogi i takie tam widoczne sa przez pierwsze dwa dni kontaktow. Potem
ludzie przestaja na to zwracac uwage i zaczyna sie liczyc kim sie jest i
jakim sie jest. I koniec koncow wychodzi na to, ze osoby sprawne rowniez
maja mnostwo problemow z ta sfera zycia, bo maja kompleksy, opory, sa
niesmiali itp. Jedyne, co mozna w tym momencie dodac w kwestii osob
kalekich, to to, ze byc moze czesciej maja kompleksy od innych, chociaz i
to wcale nie jest takie pewne!.

Adam Pietrasiewicz
Redaktor Biuletynu Sceptycznego
www.biuletynsceptyczny.z.pl

--
Ten list został wysłany przy użyciu Gołąbka http://www.amsoft.com.pl/golabek

7. Data: 2003-01-16 17:19:38

Od: "jano" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... A w ogóle
> to najlepiej, zamiast mówienia, dążmy i działajmy...

A'propos działania :) to widziałem zdaje się na IPONie ogloszenie
dziennikarki, ktora przygotowuje sie do realizacji programu o seksualności
ON. Myślę, że maila mogę tu podac: m...@i...pl
Prosila o pomysly, mozna tez wystąpic w programie.
A co do dyskusji o seksie ... to zdecydowanie wolę to robić niż dyskutować o
tym :)

pozdrawiam
jano
TYLKO TWARDZIELE JEŻDŻĄ BEZ TRZYMANKI :)))

8. Data: 2003-01-18 11:27:47

Od: "Radzio" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu jano napisał(a):

> A co do dyskusji o seksie ... to zdecydowanie wolę to robić niż
> dyskutować o tym :)

Święte słowa ;))

Pozdrawiam,
Radzio

--
e-mail: d...@t...pl
"Im bardziej technika staje się wyrafinowana, tym bardziej wyobcowuje nas z życia".

9. Data: 2003-01-18 23:19:04

Od: "Leszek Maziarz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <s...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> NeoN pisze w news:3E266235.6A8915A@clan.pl
/.../
> [...]
> przebywa w ośrodku? To moje zapytanie niekoniecznie związane z
> filmem, to pytanie zadaję sobie od dawna...

To dowód na to jak wiele zależy od psychiki, od osobowości...
Poznałem w swoim życiu bardzo wiele ON. Od takich, którzy mimo bardzo
ciężkiej niepełnosprawności (np. zaawansowana tetraplegia) zachowywali
pogodę ducha, po takich, którzy przy stosunkowo niewielkich ograniczeniach
nie byli w stanie normalnie żyć.

Pozdrawiam

LM

10. Data: 2003-01-18 23:23:07

Od: "Leszek Maziarz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NeoN" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Dlaczego z tego robi sie sensacje?
> Inwalida ma takie same potrzeby jak zdrowy wiec nie widze robiec z tego

Widzisz - to nie takie proste. To TY o tym wiesz, dla Ciebie to jest
oczywiste. A czy na pewno musi być oczywiste dla osób sprawnych.

Podam Ci może nieco dosadny, ale myślę ilustrujący sytuację przykład: co
dziwnego w tym, że młody zdrowy facet, nie będący biologiem, czy lekarzem
zwyczajnie nie wie, czy np. ciężki paraplegik któremu "nie staje" odczuwa
potrzeby seksualne? Niby skąd ma tak wprost i oczywiście o tym wiedzieć?

LM

Re: Bardzo powazny temat!!!
Bardzo powazny temat!!!
ZUS - zmiany przepisów