Czas szparagów...

41. Data: 2013-05-27 18:47:23

Temat: Re: Czas szparagów...
Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feniks z popiołów"

>I co? Miałabym męczyć się całe życie z jakomś babom tylko po to, żeby mi
>szparagi w sezonie obierała? ;)

Nie, na taką jednoczynnościową to nawet bym cię nie namawiał.
Oczywiście mówimy o modelach wielofunkcyjnych.
Nie wiem czy słyszałaś o takich modelach co są na dodatek okrągłe?

>Jak się weźmie taką wiązkę szparagów między obie dłonie i potrze (jakby się
>je chciało ogrzać ;) ), to wtedy skrzypią, dość wyraźnie. Wypróbuj.

Dzięki za fachową poradę :) Wypróbuję.

pzdr
olo

42. Data: 2013-05-27 18:56:52

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feniks z popiołów"

>To cudo wygląda nieźle, ale po co sobie komplikować życie i marnować
>miejsce w kuchni.
Kuchnia ci u mnie ogromna ;)

nne/przybory-kuchenne-tescoma,638603,------.html

>Najważniejsze w sumie, żeby był ostry.

Akurat na punkcie ostrych noży mam bzika :) Też sobie czymś podobnym, w
wersji ceramicznej radziłem. Tylko przy cieńszych białych szparagach trudno
całą długoś przelecieć 1-nym ruchem, no i miał tendencje do "przytykania"
się.

pzdr
olo

43. Data: 2013-05-27 19:04:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 May 2013 17:49:25 +0200, olo napisał(a):

> Zwracam uwagę na twardość, ale sposobu ze skrzypieniem nie znałem. Skrzypią
> naciskane?

Pocierane o siebie nawzajem.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

44. Data: 2013-05-27 19:28:58

Od: Diabełson(R) <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Świnie? -> http://www.youtube.com/watch?v=WVu23_Tu81A

--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

45. Data: 2013-05-28 00:59:16

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stachu Chebel" <s...@g...com> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...

>Dzięki!! Podejmę próbę w Sobotę. Jak będzie coś "nie hallo", cała
>wina spada na Ciebie.

Jak efekty? Ja dzisiaj robiłem i było fantastycznie. Daniem były zielone
szparagi owinięte szynką i liściem chrzanu bo nie miałem szałwi. Sos można
doprawić jeszcze odrobiną cukru pudru i trochę magii.

46. Data: 2013-05-28 01:02:04

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szparagi owinięte szynką i liściem chrzanu bo nie miałem szałwi. Sos można
> doprawić jeszcze odrobiną cukru pudru i trochę magii.
Dodam jeszcze że ugotowane szparagi w takim pakiecie z szynką i liściem
chrzanu smażyłem na głębokim oleju przez kilka minut.

47. Data: 2013-05-28 01:17:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 May 2013 00:59:16 +0200, rageofhonor napisał(a):

> Sos można
> doprawić jeszcze odrobiną cukru pudru i trochę magii.

Magia - to jest właśnie to!
;-)

48. Data: 2013-05-28 22:46:14

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-27 11:21, Feniks z popiołów pisze:

> [...]
> oficjalna nazwa to szparag lekarski), a do tego ma znikomą ilość
> kalorii, więc można poszaleć z dodatkami. ;) Na początek: odciąć twarde
> dolne końcówki, cienko obrać ze skórki (ja obieram białe po całości, a
> zielone tylko tak maksymalnie do połowy), ugotować w wodzie z solą i
> cukrem lub na parze (zielone krócej, białe 10-15 minut), przelać zimną
> wodą, podać z bułką tartą przesmażoną na maśle. Jak posmakują, to można
> eksperymentować dalej z sosami, zupami itd. Moje najnowsze odkrycie to
> zupa ze szparagów gotowana na śmietance. I z grzaneczkami. Prosta, a

No to najbliższy weekend zarezerwowany na testy ze szparagami :)

Pozdrawiam
P.

49. Data: 2013-05-29 00:50:55

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dodam jeszcze że ugotowane szparagi w takim pakiecie z szynką i liściem
> chrzanu smażyłem na głębokim oleju przez kilka minut.

Dzisiaj dalsze doświadczenia ze szparagami. Tym razem białe szparagi.
Niestety trochę włókniste i się mocno łamały przy obieraniu. Lepsze były
zielone. Jednak sos wyszedł znowu wyśmienity. Liści chrzanu nie miałem i
trzeba było zastosować liść czosnku. Był trochę twardy.

50. Data: 2013-05-29 08:48:55

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szparagi owinięte szynką i liściem chrzanu bo nie miałem szałwi. Sos można
> doprawić jeszcze odrobiną cukru pudru i trochę magii.
a jakie wino podawałeś? Mam w najbliższym czasie zaplanowana uroczą( mam
nadzieję ) kolacyjkę (może ze sniadaniem) i dylematuję co i jak podać.
Szparagi pod holendrem i co ? białe, a może różowe? Jaka destynacja?
pozdr Stefan

Bułeczka :-/
Polska Kuchnia
Czy mozna ciasto pierogowe przechowac?