Czasowe pogorszenie ostrosci widzenia - o co chodzi??

1. Data: 2006-06-26 16:29:19

Temat: Czasowe pogorszenie ostrosci widzenia - o co chodzi??
Od: "Radek" <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

O czym moga swiadczyc nastepujace objawy?
Moga byc ze soba niezwiazane, ale opisze wszystkie.

Osoba dorosla, niegoraczkuje, generalnie wszystko OK, ale:
Czasem pojawia sie swiatlowstret.
Czesto meczacy suchy kaszel, ale moze to od przeziebienia.

Czasem, zwlaszcza na dworze, w dzien,
pojawia sie wyrazne pogorszenie ostrosci widzenia,
ktore po pewnym czasie samo ustepuje. Nie uchwycilem kiedy.
Podejrzewam, ze przy wysokiej temperaturze.
Ostatnio towarzyszyl temu bol glowy z przodu, ale moze to
przypadek.

Co zbadac w pierwszej kolejnosci?

2. Data: 2006-06-26 18:58:02

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <e...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czasem pojawia sie swiatlowstret.
> Czesto meczacy suchy kaszel, ale moze to od przeziebienia.

Panie Radku!
Dlaczego na tej grupie (która ma inne zadanie) brać odpowiedzialnośc za tak
poważną sprawę, którą Pan opisuje?
Z jednej strony ludzie narzakają, że lekarz dobrze wszystkiego nie zbada,
dlatego źle zdiagnozuje.
A Pan na tak wyrywkowo opisane objawy szuka pomocy...
Pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2006-06-26 19:04:59

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl wrote:

> [...]
> dlatego źle zdiagnozuje.
> A Pan na tak wyrywkowo opisane objawy szuka pomocy...

Poniewaz pewnie akurat jak pojdzie do lekarza wszystko bedzie ok,
lekarz zajrzy w oko nic nie stwierdzi i kaze isc do domu.
W takich przypadkach trzeba dobrze trafic za pierwszym razem,
byc moze cos zasugerowac...

--
Krzysiek Rudnik

4. Data: 2006-06-26 21:05:16

Od: Pchełka <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlatego źle zdiagnozuje.
> A Pan na tak wyrywkowo opisane objawy szuka pomocy...

czy to są poważne objawy? Kurcze, bo ja też mam coś ze wzrokiem. Zaczeło się od
matury (czyli ponad miesiąc temu). Ja to nazywam 'mroczkami'. Czasami jest tak,
że nie widzę wyraźnie np czyjejś twarzy. Co może być powodem i jak sobie z tym
radzić?

pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź

ewelina

5. Data: 2006-06-26 22:14:53

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pchełka" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> się od matury (czyli ponad miesiąc temu). Ja to nazywam 'mroczkami'.
> Czasami jest tak, że nie widzę wyraźnie np czyjejś twarzy. Co może być

To nie trzeba sobie z tym "radzić", tylko przede wszystkim zdiagnozować
dolegliwości u lekarza.
Żeby trochę nastraszyć podam, że problemy z widzeniem są przy takich
chorobach jak : SM i Alzheimera...Wystarczy?
Pozdrawiam Jurek M.

6. Data: 2006-06-26 22:32:51

Od: Pchełka <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie trzeba sobie z tym "radzić", tylko przede wszystkim zdiagnozować
> dolegliwości u lekarza.

okulista? Wybiorę się na pewno, jak najszybciej

> Żeby trochę nastraszyć podam, że problemy z widzeniem są przy takich chorobach
> jak : SM i Alzheimera...Wystarczy?
tego alzheimera to się nie obawiam:) mam 19 lat..

dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

ewelina

7. Data: 2006-06-26 23:00:33

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> okulista? Wybiorę się na pewno, jak najszybciej

> tego alzheimera to się nie obawiam:) mam 19 lat..

Ale choroba SM często atakuje młode organizmy, szczególnie na diecie
roślinnej lub obogo mięsnej.
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2006-06-27 06:33:38

Od: "elzet" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <e...@e...pl> napisał w wiadomości
>O czym moga swiadczyc nastepujace objawy?
> Moga byc ze soba niezwiazane, ale opisze wszystkie.

Tak miałam przy braku witaminy A, kiedy zrezygnowałam z jedzenia
wszelkich tłuszczów. Pobrałam witaminy, wróciłam do normalnej diety i
wzrok wrócił do normy. Ale oczywiscie to sprawa dla lekarza, nie znaczy to,
że w opisanym przez Ciebie przypadku jest ta sama przyczyna.

9. Data: 2006-06-27 08:07:55

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "elzet" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Radek" <e...@e...pl> napisał w wiadomości
>
> Tak miałam przy braku witaminy A, kiedy zrezygnowałam z jedzenia
> wszelkich tłuszczów.
Powtarzam o jedzeniu tłuszczów (zwierzęcych) z uporem maniaka, ponieważ
witaminy A D E i K tylko w nich się rozpuszczają.
Pozdrawiam Jurek M.

10. Data: 2006-06-27 09:33:15

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Jun 2006 00:32:51 +0200, Pchełka napisał(a):

> okulista?

No ja bym nie byla pewna czy okulista.
Ogolni chyba powinni potrafic skierowac, ale chyba zbyt czesto nie
potrafia.
Moze sprobuj u okulisty - i oni czesem potrafia zasugerowac cos
niekoniecznie zwiazanego z oczami bezposrednio.
Ale jak powie ze wszystko wporzadku z oczami to nie poprzestan na tej
wizycie.
Dodam ze ja mam lekkie zaburzenia wzroku przy przemeczeniu, niedospaniu.
Moj tato mial zaburzenia wzroku przed udarem mozgu. Zdaje sie ze to juz
byly objawy udaru (zbagatelizowane przez lekarzy).
Udar to u Ciebie pewnie nie bedzie, daje tylko do zrozumienia ze ze wzrok
to nie tylko oczy. Moze faktycznie z tym do neurologa by najlepiej?
Jestem zupelnie nie wyksztalcona w temacie medycyny, ale ja bym probowala
chyba u neurologa, o ile mialabym mozliwosc, bo nawet do prywatnych sa
kolejki.

--
Sabina

do poczytania