Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Czego POtrzeba do zastanowienia siem nad wlasnom [nie]normalnosciom? Re: Czego POtrzeba do zastanowienia siem nad wlasnom [nie]normalnosciom?

Re: Czego POtrzeba do zastanowienia siem nad wlasnom [nie]normalnosciom?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czego POtrzeba do zastanowienia siem nad wlasnom [nie]normalnosciom?
From: XL <i...@g...pl>
<l...@4...com>
Date: 10 Jul 2020 08:56:29 GMT

Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
> Wcale nie przypadkiem, dnia 08 Jul 2020 13:52:12 GMT
> doszła do mnie wiadomość <5f05cf8c$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
> od XL <i...@g...pl> :
com>

> Ocean wprawdzie potrafi zrobić klony osób ze wspomnień(Sartorius, Kelvin) lub
> wyobraźni(Snaut) ale to nie znaczy, że wie wszystko.

Znaczy, znaczy. Kiedy ,,coś" zna nasze myśli, to wie wszystko.
Ocean w tej książce jest oczywiście istotą skończoną, skoro znajduje się na
planecie - ale jego nieosiągalne dla człowieka możliwości i tak zahaczają o
nieskończoność. Jest niewątpliwie istotą wyższą, wykraczającą poza wszelkie
kanony ludzkiego pojmowania. Nie sposób jej zbadać - próby te spełzają na
niczym. Ludzie wiedzą o niej tylko to, że Jest.
Oczywiście ta istota z książki jest materialna i ograniczona, ale gdy się
dokona ,,interpolacji" jej możliwości i w Nieskończoność...

> Klony, jak to określił Snaut:
>
> "zaczynają się zachowywać jak... jak...
> - Jak nasze wyobrażenia o nich, te pamięciowe zapisy, według których..."
>
> Ocean nie wie jakie są tego emocjonalne konsekwencje dla "obdarowanych", Ocean jest
> bezradny w tym względzie, jak dziecko, może prowadzi doświadczenia na ludziach lub
> przysyła dary? Tego się nie dowiemy.
>
> Snaut:
> "- Czego właściwie chcesz? Żebym ci powiedział, jakie plany knuje przeciw nam x
bilionów
> metamorficznej plazmy? Być może żadnych."

Ciekawi mnie, jak oni policzyli te ,,biliony", całe to rozważanie to obraz
ludzkiego sceptycyzmu wobec istnienia Boga.

> Kelvin(na samym końcu opowiadania):
> "Ale działania jego kierowały się ku jakiemuś celowi. Prawda, nawet tego nie byłem
> całkiem pewien."

Jak to ludzie wobec Wyższej Istoty (Boskiej? np.).

> Natomiast Solaris to jedno z wielu opowiadań Lema, w którym bada on możliwość
wzajemnego
> zrozumienia między kontaktującymi się ze sobą cywilizacjami, Lem był co do takiej
> możliwości bardzo sceptyczny, o tym jest Solaris(wcześniej Eden, potem Wizja
Lokalna i
> Fiasko, oraz cała masa innych opowiadań).

To przede wszystkim. Lem się wprost wypowiedział o takim kontakcie jako o
niemożliwym - powiedziali coś w tym stylu, że nawet gdyby doszło do naszego
bezpośredniego zetknięcia z obcą cywilizacją, nie wiedzielibyśmy o nim.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: