Czekam na wynik badania hist-pat.

1. Data: 2003-10-09 06:36:36

Temat: Czekam na wynik badania hist-pat.
Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Piszę tu, bo jestem panikarzem i chciałbym się czegoś dowiedzieć o tym,
co mnie może czekać i co mi jest, zanim dostanę wynik.
Miałem go odebrać dziś, ale będzie dopiero we wtorek.

Już opisuję co mi jest:
3 tygodnie temu zobaczyłem lekko bolący węzeł chłonny pod pachą,
wielkości myślę ok. 2 cm.
Żadnych innych objawów, ani innych powiększonych węzłów chłonnych nie
mam, temperatura też OK (36,6-36,8)
Poszedłem wystraszony do lekarza ogólnego - dostałem antybiotyk
(Augmentin), wyniki:
WBC 5.5
RBC 4.94
HGB 15,2
HCT 46,1%
PLT 177
PCT .112%
LYM 31,2%
MON 5,1 %
GRA 63,7%
#LYM 1,7
#MON 0,2
#GRA 3,6

OB - 2

Mocz:
Krwinki białe 0-1 wpw
krwinki czerwone - wyług 2-4-5

Po Augmentinie wydaje mi się (i lekarce) że wezeł się zmniejszył (do ok.
1 - 1.5 cm średnicy), ale dla pewności dała mi skierowanie do chirurga.

Chirurg poczekał do końca antybiotyka i wyciął węzeł i wysłał go do
badania hist-pat.

No i w związku z tym mam pytanie:
- czy mam się bać wyniku baania histopatologicznego?
- czy jest szansa że to jest nowotwór?

--
Paweł Muszyński

2. Data: 2003-10-09 07:07:48

Temat: Re: Czekam na wynik badania hist-pat.
Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może być wszystko, obraz kliniczny nie jest dość charakterystyczny, żeby
coś powiedzieć. Powięszony węzeł może być zarówno zapalny, jak nowotworowy.
Niestety musisz czekać na hist-pat.
Nie zdziw się, jeśli we wtorek dalej nie będzie wyniku, z węzłami już tak
jest, że często trzeba licznych odczynów i badań dodatkowych, a to musi
potrwać.

--
Krzysiek, EBP
Każdy trudny problem ma proste błędne rozwiązanie

3. Data: 2003-10-09 07:19:59

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-09 09:07, Użytkownik Krzysztof (Suzuki Nakai) napisał:

> [...]
> Nie zdziw się, jeśli we wtorek dalej nie będzie wyniku, z węzłami już tak
> jest, że często trzeba licznych odczynów i badań dodatkowych, a to musi

A czy przedłużający się czas badania o czymś świadczy?
Tzn czy to nie jest tak, że gdyby wszystko było OK to wynik byłby od razu?

Jeszcze dodam że na palcu w lewej ręce (a więc tej od wyciętego węzła)
miałem dośc dziwne zadrapanie, które pozostaje czerwone do dziś - więc
przez ok. 3 tygodni - mimo że jest niewielkie - niecały centymetr
długości. Ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

--
Paweł Muszyński

4. Data: 2003-10-09 08:29:17

Od: "Aska Z." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...org> napisał w wiadomości

> [...]
> przez ok. 3 tygodni - mimo że jest niewielkie - niecały centymetr
> długości. Ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

A może to choroba kociego pazura? i za bardzo się pospieszono z wycięciem
węzła? Z całego serca życzę , żeby to było tylko to. Napisz, jak dostaniesz
wynik
Joaśka

5. Data: 2003-10-14 05:48:17

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie zdziw się, jeśli we wtorek dalej nie będzie wyniku, z węzłami już tak
> jest, że często trzeba licznych odczynów i badań dodatkowych, a to musi

No niestety - jest wtorek i nie ma wyniku :-(
Tam gdzie mi to wycinali standardem jest tygodniowe czekanie na wynik, a
ja miałem usuwany węzeł 3-go października, dziś jest 15....
Czy wynik tego badania może jeszcze wogóle być dobry?
Czy to nie jest tak, że jeżeli węzeł był zapalny, to wynik byłby od razu?

Sczerze powiedziawszy trochę się załamałem gdy dziś mi powiedziano, że
wyniku jeszcze nie ma.

--
Paweł Muszyński

6. Data: 2003-10-14 11:43:52

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Muszyński" napisał:

> [...]
> ja miałem usuwany węzeł 3-go października, dziś jest 15....
> Czy wynik tego badania może jeszcze wogóle być dobry?

..na wynik biopsji guzka tarczycy czekałam 2 tygodnie (bardzo dłuugie 2
tygodnie), ostatecznie był dobry, więc pewno czas oczekiwania nie świadczy o
niczym, trzymam kciuki, żeby i Twój wynik był dobry!

Agata

7. Data: 2003-10-19 14:40:26

Temat: Re: Re: Czekam na wynik badania hist-pat.
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Tue, 14 Oct 2003 07:48:17 +0200, Paweł Muszyński

>Czy wynik tego badania może jeszcze wogóle być dobry?
>Czy to nie jest tak, że jeżeli węzeł był zapalny, to wynik byłby od razu?

Ja na wynik badania fragmentu polipa czekalam.... 1.5 miesiaca!
Przez ten czas umieralam ze strachu bo polip byl krwawiacy przy dotyku
a lekarz ginekolog ktory go wycinal bardzo krecil nosem na jego widok.
I to wcale nie jest tak ze tyle czasu bada sie probke. Najpierw ta
lezy sobie i czeka na swoja kolej - czasem i miesiac jak maja duzo do
roboty - a potem jak sie ktos obija to i wynik potrafi isc tydzien
spowrotem do szpitala.

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

8. Data: 2003-10-20 11:39:45

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie zdziw się, jeśli we wtorek dalej nie będzie wyniku, z węzłami już tak
> jest, że często trzeba licznych odczynów i badań dodatkowych, a to musi

Ciągle nie mam wyniku, dowiedziałem się, że "materiał jest w
konsultacji". To już prawie 3 tygodie!

Czy dobrze czuję, że ta konsultacja to niczego dobrego nie wróży?

--
Paweł Muszyński

9. Data: 2003-10-20 11:49:36

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciągle nie mam wyniku, dowiedziałem się, że "materiał jest w
> konsultacji". To już prawie 3 tygodie!
> Czy dobrze czuję, że ta konsultacja to niczego dobrego nie wróży?
Świadczy o tym, że przypadek jest trudny. Nic więcej.
Większość typowych chłoniaków jest do ugryzienia. Problematyczne są
przypadki graniczne, gdy nie za bardzo wiadomo, czy zmiana jest odczynowa
czy nowotworowa.
Niestety trzeba czekać.
--
Krzysiek, EBP
Kto rano wstaje, ten chodzi niewyspany.

10. Data: 2003-10-20 11:58:08

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-20 13:49, Użytkownik Krzysztof (Suzuki Nakai) napisał:

> [...]
> Większość typowych chłoniaków jest do ugryzienia. Problematyczne są
> przypadki graniczne, gdy nie za bardzo wiadomo, czy zmiana jest odczynowa
dziękuję bardzo za odpowiedź :-)

--
Paweł Muszyński

[OT] Tabletka na wytrzezwienie
[OT] Tabletka na wytrzezwienie
Imipramin-pytanie do lekarzy
Szramy w poprzek pleców - pytanie
czy w Polsce wykonuje sie przeszczepy watroby?