Czekolada gorąca

1. Data: 2004-12-01 09:51:49

Temat: Czekolada gorąca
Od: "Catalyst" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dla amatorów czekolady gorącej: moim skromnym zdaniem niewarto kupować
takowej w proszku ze sklepu. Lepiej kupić sobie tabliczke (choćby i z
biedronki za 1,19) i roztopic w leku. Sprawdone z odrobiną chilli - polecam
:)
CAT

1. Data: 2004-12-01 09:53:36

Temat: Re: Czekolada gorąca
Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Catalyst wrote:
> [...]
> takowej w proszku ze sklepu. Lepiej kupić sobie tabliczke (choćby i z
> biedronki za 1,19) i roztopic w leku. Sprawdone z odrobiną chilli - polecam

Z Biedronki? Po ostatnich rewelacjach na temat tego sklepu, to moze
rzeczywiscie trzeba by te ich czekolade roztapiac w leku ;))

--
mojra

I hit the door, all the dudes hit the floor.

1. Data: 2004-12-01 09:58:03

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Catalyst" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> takowej w proszku ze sklepu. Lepiej kupić sobie tabliczke (choćby i z
> biedronki za 1,19) i roztopic w leku. Sprawdone z odrobiną chilli -

A gdzie się podziały sposoby na zrobienie _porządnej_ czekolady pitnej w
domu?
Google wyschły? :-/

Sowa

1. Data: 2004-12-01 10:07:31

Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie się podziały sposoby na zrobienie _porządnej_ czekolady pitnej w
> domu?

Ja próbowałam, ale jakoś do tej pory nie udało mi się nigdy zrobić takiej
jaką mozna kupić, a chciałbym umieć (z proszku są beznadziejne).
Małgosia

1. Data: 2004-12-01 10:39:18

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czekolada wg. Pascala:

"Gęsty czekoladowy napój pachnący wanilią i cynamonem. Banalnie prosty do
przygotowania. Działa rewelacyjnie na ciało i duszę. Wzmacnia, pobudza i
jest pyszny.
Czas przygotowania: 15 min. Na 6 filiżanek:

Składniki:
- 6 łyżek brązowego cukru
- 1 gałka muszkatołowa
- 4 łyżki gorzkiego kakao w proszku
- 50 g gorzkiej czekolady
- 1 jajko
- 1 laska cynamonu
- 1 laska wanilii
- 1 łyżka mąki kukurydzianej (lub 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej)
- 1 l mleka
- 150 g płatków migdałowych
Wykonanie:
Wlej 4 łyżki mleka do miseczki, a resztę zagotuj razem z laską waniliową.
Następnie wyjmij wanilię, rozkrój na pół i wyskrob nożem pestki. (Gdybyś to
zrobił od razu, mleko osłabiłoby aromat wanilii.)
Wrzuć pestki z powrotem do mleka, dodaj starty cynamon, szczyptę startej
gałki i wymieszaj. Następnie wrzuć pokruszoną czekoladę i poczekaj aż się
rozpuści.
W miseczce wymieszaj sypkie składniki (cukier, kakao, mąkę) wbij jajko i
wlej 4 łyżki zimnego mleka. Zamieszaj i wlej miksturę do gorącego mleka.
Gotuj na małym ogniu, aż czekolada zrobi się gęsta.
Jeśli lubisz, możesz tuż przed rozlaniem wlać 50 ml rumu. Podawaj z
rozdrobnionymi migdałami. Bon appetit!"

Pozdrawiam.
Jini - czekoladowy Anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-12-01 16:46:27

Od: "firma" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> - 6 łyżek brązowego cukru
> - 1 gałka muszkatołowa
> - 4 łyżki gorzkiego kakao w proszku
> - 50 g gorzkiej czekolady
> - 1 jajko
> - 1 laska cynamonu
> - 1 laska wanilii
> - 1 łyżka mąki kukurydzianej (lub 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej)
> - 1 l mleka
> - 150 g płatków migdałowych

Wyglada fajnie tylko, ze koszt tego chyba dobrze ponad 20 zł wyjdzie !

Pozdrawiam
Kuba

1. Data: 2004-12-03 18:34:34

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Catalyst napisał:
> Witam,
> dla amatorów czekolady gorącej: moim skromnym zdaniem niewarto kupować
> takowej w proszku ze sklepu.

Na tle tych sklepowych proszkowych wyroznia sie Lindt. Jest z maka, wiec
trzeba pogotowac, ale za to jest gesta i naprawde dobra, nie czuc
zadnych ,,polepszaczy'' smaku.

th.

1. Data: 2004-12-04 20:06:25

Od: agusia-grupy <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Catalyst wrote:
> Witam,
> dla amatorów czekolady gorącej: moim skromnym zdaniem niewarto kupować
> takowej w proszku ze sklepu. Lepiej kupić sobie tabliczke (choćby i z
> biedronki za 1,19) i roztopic w leku.

Witam!
Ostatnio zetknelam sie z takim przepisem na goraca czekolade:
2 szklanki mleka zagotowac, do tego dodac 1 szklanke smietany kremowki

i 250 gram polamanej gorzkiej czekolady, zmniejszyc ogien i wszystko
raze pogotowac. Jak ogladalam jak ta pani ja przyrzadzala, to na prawde
wygladalo smakowicie;-)
Pozdrawiam

Agnieszka

Slowackie przepisy?