Czekoladowe ciastka Magdaleny

1. Data: 2002-10-04 18:42:34

Temat: Czekoladowe ciastka Magdaleny
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Dla tych, ktorzy lubia ciastka czekoladowe z kawalkami czekolady,
proponuje nastepujacy przepis. Jak zwykle prosze nie zmieniac proporcji,
bo doszlam to tego pysznego przepisu po wielu probach i zmianach, i
proporcje, ktore proponuje w przepisie maja swoje powody. Ciastka
przechowuja sie dobrze, ale u nas w domu znikaja w nieslychanym tempie.
Czas przygotowania i pieczenia troche mniej niz godzine. Z tej porcji
wychodza 22 duze ciastka o srednicy 10 cm.

Czekoladowe ciastka Magdaleny
275 gr masla (2+1/4 cup)
400 gr cukru (na objetosc 440 ml [2 cup])
240 gr maki (na objetosc 385 ml [1+3/4 cup])
165 ml kakao (3/4 cup)
2 duze jajka
1 lyzeczka sody oczyszczonej
10 kropel olejku pomaranczowego
340 gr czekolady w malych kawaleczkach (12 oz)

Piec rozgrzac do 180C/350F.

W mikserze ubic maslo z cukrem na puszysta mase, dodac jajka, olejek,
sode i kakao, ubic 1 minute. Dodac make, ubic nastepna minute. Dodac
czekolade i wymieszac.

Nakladac lyzka na nieposmarowana blache nieregularne kulki wielkosci
malego jajka, w dosc duzej odleglosci od siebie, bo rozplyna sie
szeroko. Ja ukladam na jednej blasze wzdluz dlugiego brzegu na przemian
4-3-4 (wychodza mi dwie blachy).

Piec 15-20 minut w zaleznosci od pieca, tylko jedna blache naraz.
Ciastka najpierw sie rozplyna, potem spuchna, potem popekaja, i po
chwili "siada". To jest moment, gdy nalezy je wyjac, takie
niedopieczone, spekane, ale juz nie spuchniete. Poczekac dwie minuty,
zdjac z blachy lopatka na kratki w pojedynczej warstwie i pozostawic do
calkowitego wystygniecia. Srodek powinien byc miekki.

Sa bardzo bogate w kalorie, ale i w smak tez. Niezwykle popularne wsrod
mlodziezy, moj syn czesto je robi, gdy jest zapraszany na przyjecia.
Rowniez dobre z lodami.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-10-04 18:52:04

Temat: Re: Czekoladowe ciastka Magdaleny
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 10 kropel olejku pomaranczowego
> 340 gr czekolady w malych kawaleczkach (12 oz)

magdo - 2 pytania:

1. czy olejek i aromat do ciast to to samo?
2. rodzaj czekolady w tym przepisie nie ma znaczenia? mam na mysli gorzka,
mleczna, biala itp...

1. Data: 2002-10-04 19:06:51

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> magdo - 2 pytania:
>
> 1. czy olejek i aromat do ciast to to samo?
> 2. rodzaj czekolady w tym przepisie nie ma znaczenia? mam na mysli gorzka,
> mleczna, biala itp...

Tak, olejek i aromat i ekstrakt dla mnie ma to samo znaczenie. Ja uzywam
ciemnej czekolady, bialej unikam, bo sie "dziwnie" topi, ale mysle ze
mleczna moze byc.
U nas sprzedaja takie "guziczki" czekoladowe w torebkach, specjalnie do
ciastek - moze w Polsce tez sa, ale nie wiem. Jak nie ma, to pokroilabym
te czekolade na kawalki 0.5 cm3.
MB

1. Data: 2002-10-04 20:34:23

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U nas sprzedaja takie "guziczki" czekoladowe w torebkach, specjalnie do
> ciastek - moze w Polsce tez sa, ale nie wiem. Jak nie ma, to pokroilabym
> te czekolade na kawalki 0.5 cm3.
> MB

Dr. Oetker robi takie czekoladowe "kropelki" w kartonikach wlasnie do
dodawania do ciast.
Szczerze mówiąc to wyglada mi to na produkt mający niewiele wspólnego z
czekoladą, ale
jutro próbuję :) Wrażenia opiszę.

Przemysław

P.S. Witam po dłuuuugiej przerwie (mojej oczywiście)

1. Data: 2002-10-05 01:47:44

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw wrote:

> [...]
> dodawania do ciast.
> Szczerze mówiąc to wyglada mi to na produkt mający niewiele wspólnego z

U nas te "kropelki" sa w wersji "prawdziwej czekolady" i "o smaku
prawdziwej czekolady", co jest ersatz oczywiscie. Trzeba czytac maly
druk, zeby byc pewnym.
MB

1. Data: 2002-10-05 01:52:36

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> Przemysław
>
> P.S. Witam po dłuuuugiej przerwie (mojej oczywiście)

Witam na lonie (uonie). Kuchnia nie znika, tylko my znikamy na jakis
czas, ale jednak wracamy, bo jest tu prawdziwie i domowo. Witaj znow,
witaj, i nie znikaj.
A czy w dalszym ciagu robisz chleb? Czy zakwas jeszcze ci nie zdechl?
Czy masz jakis przepis, ktory nie ubliza polskim chlebom? Bo ja robie od
lat i w dalszym ciagu nie moge dojc do "prawdziwego" chleba. Ach, jak mi
tego chleba brakuje...
MB

1. Data: 2002-10-05 08:42:11

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, olejek i aromat i ekstrakt dla mnie ma to samo znaczenie. Ja uzywam
> ciemnej czekolady, bialej unikam, bo sie "dziwnie" topi, ale mysle ze
> mleczna moze byc.

dzieki:) po uzyskaniu niezbednych wyjasnien nie pozostaje mi nic innego jak
zrobic te czekoladowe cuda. nie wiem, jak dla innych, ale dla mnie kazdy
twoj nowy przepis to wydarzenie:))) dzieki magdo ze jestes.

1. Data: 2002-10-05 14:30:30

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> dzieki:) po uzyskaniu niezbednych wyjasnien nie pozostaje mi nic innego jak
> zrobic te czekoladowe cuda. nie wiem, jak dla innych, ale dla mnie kazdy
> twoj nowy przepis to wydarzenie:))) dzieki magdo ze jestes.

Qrcze, mam nadzieje, ze przepis dorowna Twojej opini. Moj maz wlasnie
zabral cala kope tych ciastek na swoj meski weekend, i gdy zadzwonil
wieczorem z kampingu, to w tle panowie mi salutowali, z ustami pelnymi
ciastek :)))
MB

1. Data: 2002-10-06 18:51:03

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy masz jakis przepis, ktory nie ubliza polskim chlebom? Bo ja robie od
> lat i w dalszym ciagu nie moge dojc do "prawdziwego" chleba. Ach, jak mi

No szczerze mówiąc to dałem sobie spokoj z chlebkiem, bo efekty nie były
rewelacyjne.
I te ciągłe problemy z zakwasem, ehhh... :)

Ale na pocieszenie mam super przepis na tradycyjny piernik (taki z foremki).
Tylko
potrzebna jest maka zytnia do tego (gladka). Jak mozesz taka zdobyc to
wklepie przepis.

Przemyslaw

1. Data: 2002-10-06 23:58:25

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> U nas sprzedaja takie "guziczki" czekoladowe w torebkach, specjalnie do
> ciastek - moze w Polsce tez sa, ale nie wiem. Jak nie ma, to pokroilabym
> te czekolade na kawalki 0.5 cm3.
> MB

jaaaa, pamietam takie guziczki (jakby wyciskane przez tube male gwiazdki) z
gorzkiej czekolady za komuny. Jakie to bylo niedobre, ble, a ja nie moglam
uwierzyc mamie, ze to do stopienia, bo taaaakie mi sie to kiedys ladne
wydawalo

wkn :)

pierogi czeng
owoce berberysu