Re: Czesto oddawanie moczu - urolog uwaza, ze to normalne

From: "news.man.szczecin.pl" <c...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czesto oddawanie moczu - urolog uwaza, ze to normalne
Date: Sat, 5 Feb 2005 18:07:44 +0100

Z wykonanych badańwnioskuję że
a) jesteś mężczyzną
b) nie zostało wykonane badanie urodynamiczne - które może zdiagnozować
pewne patologie pęcherza

jeśli by się potwierdziło to można to leczyc farmakologicznie.
Objawy które mogą sugerować nadreaktywność pęcherza moczowego (
nadreaktywność wypieracza )
- nietrzymanie moczu w mechanizmie parc naglących
- nagłe silne parcie na mocz które gwałtownie narasta pod wpływem różnych
bodźców lub spontanicznie
- częste oddawanie moczu, również w nocy
- brak możliwości zatrzymania rozpoczętej mikcji ( sikania )
- gdy myjesz ręce, pierzesz, myjesz naczynia lub nawet pod wpływem szumu
lecącej wody nasila się uczucie parcia
- mocz oddawany małymi porcjami
- gdy poczujesz parcie musisz szybko znaleźćtoaletę by nie oddać moczu (<15
min )

jeśli przynajmniej 3-4 są spełnione to na pewno kwalifikujesz się do takiej
diagnostyki

Piotr