Czosnek

1. Data: 2006-10-07 21:25:17

Temat: Czosnek
Od: "walt" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zjedzenie zabka czosnku, bez niczego dolkadnie go gryzac na noc 2
godz. po posilku, moze miec jakies negatywny wplyw na nasze zdrowie.
Wyczytalem w necie ze taka 2 tyg. kuracja bardzo dobrze odbudowuje
prawidlowa flore bakteryjna w naszym przewodzie pokarmowym. Jednak po
zjedzeniu w ten sposob czosnku czuje duze pieczenie w jamie ustnej i
przelyku. Czy to jest bezpieczne??

pozdr. maciek

2. Data: 2006-10-07 21:51:28

Temat: Re: Czosnek
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy zjedzenie zabka czosnku, bez niczego dolkadnie go gryzac na noc 2
> godz. po posilku, moze miec jakies negatywny wplyw na nasze zdrowie.
Tak, może cię boleć żołądek i wątroba.

Czosnek jest zdrowy, ale nie je się go w całości, tylko (ząbek lub 2) bardzo
drobno kraje w kosteczkę mniejszą od 1 milimetra i kładzie na kromeczkę z
masełkiem. I zjada.Można posolić. I w miarę zdrowemu nie szkodzi , a pomaga.

Można też surowy drobno posiekany czosnek dodawać do np. sałaty, albo do
twarożku.
--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

3. Data: 2006-10-08 07:18:19

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawidlowa flore bakteryjna w naszym przewodzie pokarmowym. Jednak po
> zjedzeniu w ten sposob czosnku czuje duze pieczenie w jamie ustnej i

od czasu do czasu owszem mozna, jednak czosnek obciaza watrobe ,lepiej
zamiast jejsc codziennie czosnek lykac tabletki czosnkowe.
p.

4. Data: 2006-10-08 14:20:35

Od: "medevacs" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cos mi sie obilo o uszy lub oczy (moze nawet na tej grupie), ze na skorce
czosnku zyja jakies bakterie, ktore dla zdrowego czlowieka nie sa szkodliwe,
bo sobie organizm z nimi radzi, jednak dla kogos z obnizona odpornoscia moga
byc grozne. Zdaje sie jako dowod przytaczany byl przypadek jakiejs papuzki,
ktora najadla sie czosnku i zdechla. Nie wiem na ile to prawda, nie chce
nikogo wprowadzac w blad, ale moze warto poszukac w google czegos wiecej w
tym temacie. Chyba, ze ktos juz wie cos na ten temat i sie z nami tym
podzieli? :P

medevacs

5. Data: 2006-10-08 14:55:08

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

medevacs napisał(a):
> byc grozne. Zdaje sie jako dowod przytaczany byl przypadek jakiejs papuzki,
> ktora najadla sie czosnku i zdechla.

LOL
Moja papużka to nawet banana nie zje a co dopiero szczypiący i
śmierdzący czosnek. Pomyliło Ci się chyba z jakimś kawałem.

--
Kaja

6. Data: 2006-10-09 00:04:49

Od: "medevacs" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://papuzki.webd.pl/forum/index.php?PHPSESSID=3f1
ffbb69ac41da31aa36b09f8c7a054&topic=11136.msg93404#m
sg93404

lub krotki link http://tinyurl.com/s2tfl

cytat:

"1. znany mi z piśmiennictwa przypadek zatrucia czosnkiem dotyczył zatrucia
ostrego rzeczywiście dużą ilością czosnku, podczas sekcji Aratingi weddelli
(to małe papużki ważące ok. 140g) znaleziono w wolu pół ząbka. Papuga padła
w ciągu 1 godziny na skutek ostrej choroby hemolitycznej - wystąpił
krwiomocz, zapalenie nerek, wątroby i powiększenie śledziony."

medevacs

7. Data: 2006-10-09 08:12:20

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7 Oct 2006 14:25:17 -0700, walt napisał(a):

> Czy zjedzenie zabka czosnku, bez niczego dolkadnie go gryzac na noc 2
> godz. po posilku, moze miec jakies negatywny wplyw na nasze zdrowie.

Czosnek jest chyba dość ciężkostrawny, no i również ze względu na tą
ostrość chyba lepiej jeść tak jak mówi stokrotka. Choć kto wie, może przy
chorobach gardła take jadanie samego czosnku odkaziłoby je?

BTW matematyczka z liceum namawiała nas na łykanie czosnku w całości. Że
niby pomaga a nie śmierdzi wtedy. Ale ona nam zbyt dobrze nie życzyła.

--
Sabina

Okresowe bóle głowy w okolicy prawego ucha
Wypadanie włosów
fordyce's spots / prosaki ?
Lekki Gips a skrecie stawu skokowego ?!
Tryptofan - jakie preparaty ?