Czosnek cięty

1. Data: 2006-02-28 21:13:45

Temat: Czosnek cięty
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cięty to on pewnie będzie, gdy urośnie
Kupiłam dzisiaj nasionka "Czosnek cięty", nazwy łacińskiej
nie ma. Fotografia czosnku w doniczce, kwitnie biało.
Na odwrocie torebki info:
-przyprawa do mięs, sosów i sałatek
-wysiew od marca do sierpnia bezpośrednio do gruntu
-kiełkuje w temp. gleby 15-18*C w przeciągu :-) 10-15 dni
-zbiór od czerwca do przymrozków
-zalecenia-najwcześniej w grudniu przesadzać i przenieść do wnętrza
I nie wiem, czy to siać co jakiś czas , coby do mrozów jeść czy siać
raz wszystko? O, zawartość torebki wystarcza na ok. 0,7-1,05m uprawy !
Wielka mi uprawa .
A to przesadzanie w grudniu to do pędzenia zimą czy żeby nie przemarzł ?
Ma ktoś może doświadczenie w uprawie takiego czosnku ?

Pozdrawiam, Barbara

2. Data: 2006-02-28 21:18:06

Temat: Re: Czosnek cięty
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A to przesadzanie w grudniu to do pędzenia zimą czy żeby nie przemarzł ?
> Ma ktoś może doświadczenie w uprawie takiego czosnku ?

Jeśli to jest - jak podejrzewam - Allium tuberosum (czosnek bulwiasty) - to
rośnie jak chwast i jest byliną. Siej wszystko naraz:)

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-02-28 21:47:50

Od: z...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>        Dziękuję pięknie. Tylko skoro rośnie jak chwast, to na wszelki
wypadek
> nie posieję wszystkiego :-)

Potem będzie się siał już sam :)
Trudny do usunięcia.
Pozdrawiam, Krystyna

4. Data: 2006-02-28 21:48:54

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2006-02-28 21:50:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Potem będzie się siał już sam :)
> Trudny do usunięcia.

Ale może Barbara zje cały:) W smaku całkiem niezły ;)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

6. Data: 2006-02-28 22:20:53

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ale może Barbara zje cały:) W smaku całkiem niezły ;)

Pogooglowałam, zgadza się, Allium tuberosum.
U jednych jako bylina, u innych w ziołach.
Posieję, jestem ciekawa smaku.
Do tej pory najtrudniej mi było usuwać szparagi. Potrafią się wysiać
blisko porzeczki, winogrona czyli tam, gdzie nie można kopać a wyrywanie
się przeważnie nie udaje.

Pozdrawiam, Barbara

7. Data: 2006-03-01 13:47:45

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potem będzie się siał już sam :)
> Trudny do usunięcia.
> Pozdrawiam, Krystyna

Zastanawiam się czemu trudny do usunięcia?
czy ma jakiś silny system korzeniowy?
Czosnek ma bdb działanie na inne rosliny,
ja bym go nie usuwała :-))
pozdrawiam, Bogda

8. Data: 2006-03-01 16:18:27

Od: z...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiam się czemu trudny do usunięcia?
> czy ma jakiś silny system korzeniowy?
> Czosnek ma bdb działanie na inne rosliny,
> ja bym go nie usuwała :-))
> pozdrawiam, Bogda

Wysiewa się sam, nie tam gdzie trzeba, zbyt dużo go mam.
Korzenie ma wiązkowe bardzo gęste. Nie wiem czym on tak trzyma się ziemi :))
Jest dość ładny.
Pozdrawiam, Krystyna

9. Data: 2006-03-01 16:50:23

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wysiewa się sam, nie tam gdzie trzeba, zbyt dużo go mam.
> Korzenie ma wiązkowe bardzo gęste. Nie wiem czym on tak trzyma się ziemi
> [...]
Szkoda, że mieszkam tak daleko :-(
pozdrawiam, Bogda

10. Data: 2006-03-01 17:47:52

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Szkoda, że mieszkam tak daleko :-(
> pozdrawiam, Bogda
Bogdo do mnie masz bliżej,
myślałam że już masz :-)

Pozdrawiam TeresaR

Najlepsze odmiany winorośli
Eukaliptus.
Trawniki
Uprawa roslin w zamknietych pojemnikach szklanych -> nazwa?
Czerwone światło dla sałaty :-)