Czy PEG ułatwi życie?

11. Data: 2011-02-15 07:49:34

Temat: Re: Czy PEG ułatwi życie?
Od: p?rform?rka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 23:22, Norbert <n...@M...com> wrote:
> Proszę o informacje i porady.
> Z góry dziękuje
> Norbert

Wiesz co sobie pomyslałam? Piszesz, ze tato zupe zje w 5 minut a
herbata poisz go 20 i sie
wylewa z buzi. A może on nie lubi herbaty? Ja na ten przykład, przez
cale lata nie pilam
jej, bo u mnie byla pita jako roztwor cukrem przesycony a mnie to nie
smakowało, dopiero
potem gdy odkryłam, ze niesłodzna owszem ma smak. Ala bardziej
prawdopodobne, ze z dysfagia, po prostu
ona mu wycieka bo jest za rzadka. No wiesz, zanim sie zreflektuje to
pół poleci bezwładnie do gardła
a pół wycieknie do przodu. A moze spróbowałbyś poić go w większej
mierze czymś
gęstszym np kisielem - oczywiscie walsciwe rozrzedzonym i nie za
slodkim. Przecież w szpitalach bardzo czesto
daja go do popicia - cos w tym musi byc.

12. Data: 2011-02-15 10:27:43

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Feb 2011 23:22:24 +0100, Norbert wrote:
>Znajomy lekarz podpowiedział mi coś co nazywa się PEG i jest ryrką
>hirurgicznie wprowadzaną do żołądka. Czy to dobry pomysł? Czy w
>warunkach domowych dam radę "to" obsłużyć?

Akurat pokazywali w TV taka osobe - rodzina nie miala klopotu,
wygladalo jak wielka strzykawka.

Tylko na moj gust - zorientuj sie jak z cena i dostepnoscia tych
odzywek.

J.

13. Data: 2011-02-15 17:11:18

Od: Norbert <n...@M...com> szukaj wiadomości tego autora

p?rform?rka napisał(a):

> Wiesz co sobie pomyslałam? Piszesz, ze tato zupe zje w 5 minut a
> herbata poisz go 20 i sie
> wylewa z buzi. A może on nie lubi herbaty?

Lubi lubi, zawsze lubił, ma swoją ulubioną i specjalnie dla niego ją
kupuje. Z resztą jak jest dzień że otępienie ciut zanika to sam mówi że
dobra herbata.

> [...]
> slodkim. Przecież w szpitalach bardzo czesto
> daja go do popicia - cos w tym musi byc.

Na to nie wpadłem. Wypytam lekarza i może to coś da.
Dzieki za podpowiedź.

14. Data: 2011-02-15 17:13:22

Od: Norbert <n...@M...com> szukaj wiadomości tego autora

J.F. napisał(a):

> Tylko na moj gust - zorientuj sie jak z cena i dostepnoscia tych
> odzywek.
>
> J.

Sam PEG to około 250zł.
Odżywek nie ma konieczności ponoć stosować jesli dieta domowa jest
dobrze zbilansowana.
Z cen w aptece widze ze dzienne wyzywienie moglo by kosztowac nawet
50zł, nie stać mnie. Starał bym się nie zmieniać diety bo to co dostaje
sprawuje się dobrze , nie ma biegunek, nie ma zatrzymań stolca, wyglada
to ok.

15. Data: 2011-02-15 19:51:18

Od: regen <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lut, 07:29, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:

> [...]
> wątku. Twój związek się rozpada, naprawdę pomyśl nad opieką choć jeden dzień
> w tygodniu, byś mógł spokojnie zabrać żonę (?) do teatru, kina, na spacer.
> Taka pomoc nie zawsze musi być droga (wspominani już wolontariusze), a jest
> naprawdę niezbędna.
> Doceniam to co robisz, jednak wiedz, że Twoja psychika jest równie ważna.
> Pierwszy krok już zrobiłeś (pytanie na grupie). Niestety może to być pomoc
> niewystarczająca - zacznij szukać pomocy w realnym świecie, co pozwoli Ci
> odzyskać siły psychiczne i dalej pomagać Ojcu.

Popieram w 100 %

Pozdrawiam-
regen

16. Data: 2011-02-17 01:52:06

Od: pol_cia <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 13, 4:22 pm, Norbert <n...@M...com> wrote:
> [...]
> zacewnikowany nie będzie przeszkodą?
> Z racji moich obowiązków przyzwyczaiłęm ojca że jje dwa większe posiłki
> dziennie , śniadanie i kolację. Płynów wypija 1-1,3 litra na dobe co
> lekarz ocenił jako dobrą dawkę biorąc pod uwagę ojca leżący tryb życia.
> Chciałbym jak najdłużej móc opiekować się ojcem w domu, podpowiadano mi
> ZOLe ale chcę to odwlec ile się da, to mój jedyny członek rodziny jaki
> mi został... Papiery owszem zacznę załatwiać bo się ponoć czeka nawet
> rok czasu ale dam ojca do ZOL tylko w momencie kiedy już psychicznie i

Witam,zajmuje sie profesjonalnie ludzmi chorymi.Pracuje w
Rehabilitation center, w USA.
I tutaj ludziom ktorzy maja trudnosci z polykanie dodaje sie do picia
"liquid thickener" czyli po
prostu zageszczacz plynow.Wyglada to jak proszek.
Mozna tym zageszczac i gorace i zimne napoje, mniej lub bardziej :).
Co do pega,odradzalabym na razie,skoro ojciec dobrze je to
zageszczanie plynow
powinno pomoc.
Wiekszosc osob po wylewach ktorymi sie opiekujemy je jedzenie
zmiksowane "puree".
Pozycja na boku bardzo dobra ,mozesz tez ukladac ojca
na noc w pozycji polsiedzacej i podlozyc mu poduszke pod kolana zeby
sie nie zsuwal.
I oczywiscie pamietaj o zmianach pozycji i
dobrej pielegnacji skory, odlezyny i popekana skora to
sa potencjalnie strasznie niebezpieczne rzeczy ktore moga sie
przytrafic twojemu ojcu.
powodzenia w pielegnacji.

pozdrawiam

pol_cia

17. Data: 2011-02-17 02:01:51

Od: Norbert <n...@M...com> szukaj wiadomości tego autora

pol_cia napisał(a):

> [...]
> "liquid thickener" czyli po
> prostu zageszczacz plynow.Wyglada to jak proszek.

Jest to do dostania w PL?

> Wiekszosc osob po wylewach ktorymi sie opiekujemy je jedzenie
> zmiksowane "puree".
Takie własnie ojciec dostaje.

> Pozycja na boku bardzo dobra ,mozesz tez ukladac ojca
> na noc w pozycji polsiedzacej i podlozyc mu poduszke pod kolana zeby
> sie nie zsuwal.
Unikam na noc pozycji polsiedzącej bo ojciec ma na kości ogonowej
odleżynę którą dostał gratis po pobycie w szpitalu.
W domu się nie pogarsza , czasem goi się bardziej , czasem jak w nocy
rozdrapie to są dwa dni gojenia. Smaruje w zależności od potrzeby
sudecremem albo posypuje pudrem dla dzieci.

> pozdrawiam
>
> pol_cia

Pozdrawiam.

18. Data: 2011-02-17 02:32:37

Od: pol_cia <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 16, 8:01 pm, Norbert <n...@M...com> wrote:

> [...]
> rozdrapie to są dwa dni gojenia. Smaruje w zależności od potrzeby
> sudecremem albo posypuje pudrem dla dzieci.

Zapomniala o linku:
http://www.amazon.com/Thick--Original-Healthcare-Thi
ckener-Strength/dp/B0011TUM3E/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid
=1297909593&sr=8-1

http://www.elderdepot.com/customer/home.php?cat=323

http://www.woodburyproducts.com/thickit_powder.htm?g
clid=CJivoOCSjqcCFQjrKgodSRnteQ

pozdrawia

pol_cia
albo:

19. Data: 2011-02-17 02:35:10

Od: pol_cia <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozdrapie to są dwa dni gojenia. Smaruje w zależności od potrzeby
> sudecremem albo posypuje pudrem dla dzieci.

Zapomnialam o linku:

20. Data: 2011-02-17 13:48:54

Od: Norbert <n...@M...com> szukaj wiadomości tego autora

pol_cia napisał(a):

> Zapomnialam o linku:
> [...]

Dzieki, poszukam czy to w ogole jest dostępne w polsce, jesli nie to
bede musiał kupić w stanach wysyłkowo na próbę.
Pozdrawiam.

Czy to coś groźnego?
Wypadek-transfuzja
Siwe włosy u młodego mężczyzny...