Czy ból głowy może być związany z zapaleniem zatok szczękowych?

1. Data: 2003-01-24 11:14:18

Temat: Czy ból głowy może być związany z zapaleniem zatok szczękowych?
Od: "Bogdan" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje 12-to letnie dziecko od kilku tygodni choruje. Najpierw było to
zapelenie ucha środkowego. Po 10-ciu dniach kuracji antybiotykowej ten sam
laryngolog na podstawie zdjecoa rtg zdiagnozowal zapelenie zatok szczekowych
(nie powiedzial jakich gornych czy dolnych). Zalecil pobyt w domu jakies
leki (bez antybiotyku) i naswietlanie. Dziecko stale uskarzalo sie na bol
glowy, nie goraczkowalo i mialo zatkany nos. Po trzech tygodniach poszla do
szkoly, a wczoraj wieczorem bardzo cierpiala do tego stopnia, ze az
pokrzykiwala z bolu. Mam pytanie czy mozliwe jest zeby taki stan byl
wywolany z chorych zatok? Laryngolog w rozmowie telefonicznej zasugerowal
badanie neurologiczne, na które muszę poczekać do poniedziałku. Proszę
podpowiedzieć jakim środkiem przeciwbólowym najlepiej pomóc dziecku? Za
wszelkie porady z góry dziękuję.
Bogdan

2. Data: 2003-01-24 12:27:08

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogdan wrote:
> Proszę podpowiedzieć jakim środkiem przeciwbólowym najlepiej pomóc
> dziecku?

Ja swojej 3-letniej córeczce podaję syrop na paracetamolu (np. "Panadol",
"Calpol") lub zaw. ibuprofen np. "Ibufen", "Nurofen", ale dla 12-latka to
pewnie za mała dawka. Zapytaj w aptece co podać 12-latkowi. Jeżeli chodzi o
skuteczność u nas bardziej pomaga ibuprofen niż paracetamol. Oczywiście z
żadnym z tych leków przeciwbólowych nie można przesadzać i lepiej
skonsultować podawanie z lekarzem.
Ania

3. Data: 2003-01-24 22:05:55

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 24 Jan 2003 13:27:08 +0100, Ania B-J <b0rbcj$on0$1@news.tpi.pl>
napisał/a:

> [...]
> pewnie za mała dawka. Zapytaj w aptece co podać 12-latkowi. Jeżeli chodzi o
> skuteczność u nas bardziej pomaga ibuprofen niż paracetamol.

Ja sama używam paracetamol tylko wtedy,kiedy mam goraczkę,a nie
przeciwbólowo.

--
Pozdrawiam;
Kaja

4. Data: 2003-01-24 23:24:34

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogdan" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> laryngolog na podstawie zdjecoa rtg zdiagnozowal zapelenie zatok
szczekowych
> (nie powiedzial jakich gornych czy dolnych)

zatoki są dwie:lewa i prawa , obie są na górze,w szczękach lewej i prawej,
na dole mamy żuchwe i nie ma w niej zatok.
Zatoki ponoć (na szczęście nie doświadczyłam) bardzo bolą i głowa
najczęściej też. Przeciwbólowo możesz podawać paracetamol (panadol, apap,
...) w dawce jak dla dorosłych.
pozdr serdecznie 12-latka(e)

uczulenie na serme
Dufhaston a owulacja