Czy infradzwieki moga zabijac ?

61. Data: 2001-12-16 11:39:49

Temat: Re: Czy infradzwieki moga zabijac ?
Od: h...@p...onet.pl (Doida) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Dec 2001 15:28:34 +0100, Dariusz <d...@p...onet.pl> wrote:

>Konto bylo dobre, ale widocznie ktos zrobil mailbombing.

onet przyslal
----
This is a collection of reports about email delivery
process concerning a message you originated:

error: cnp_no_such_user: d...@p...onet.pl
----

>Zatem pisz odpowiedz na grupe.

pytales czy wiem czy mozna gzdies w sieci znalezc materialy do wykladow z
biomechaniki, w krorych pisalem.
odpowidzialem Ci pa priva ze nic o takowych nie wiem, ale onet napisal mi
odpowiedz jak powyzej.

--
#### _:"|___ _ _:"|___
##[..] | o | o | | o | o |

62. Data: 2001-12-17 12:23:16

Temat: Re: Czy infradzwieki moga miec szkodliwy wplyw na zdrowie ?
Od: <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akurat douczalem sie z biomechaniki z internetu : sa tam wyklady z
> biomechaniki kilku zagranicznych uniwersytetow i z tego co zrozumialem
> to wlasna czestotliwosc rezonansowa ma reka, przedramie,
> noga, kregoslup, czaszka.

Zeby sie uczyc biomechaniki najpierw trzeba sie nauczyc mechaniki.
Akurat tak sie sklada ze skonczylem specjalnosc biomechanika na Politechnice
Warszawskiej...

> Mowisz ze tlumienie jest nadkrytyczne.
> Zechciej mi wyjasnic to pojecie dla czestotliwosci rezonensowej reki,

Pojecie sie odnosi do ukladu fizycznego w ogole - zajrzyj do czesci mechaniki
poswieconej drganiom - tlumienie nadkrytyczne masz (mowiac najprosciej) gdy
wzbudzony uklad nie wykona nawet jednego pelnego okresu drgan wlasnie z powodu
tlumienia...

> nogi, kregoslupa.

Przyjrzyj sie troche cialu czlowieka i jak jest zbudowane - ile w nim wody i
tkanek miekkich.

> Albo wskaz linki do materialow z biomechaniki.

Nie znam takich, nie sadze zeby bez podstaw inzynierskich mozna bylo sie
cokolwiek nauczyc z takich zrodel.

KZ

63. Data: 2001-12-17 12:55:26

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@w...home.pl wrote:

> Zeby sie uczyc biomechaniki najpierw trzeba sie nauczyc mechaniki.
> Akurat tak sie sklada ze skonczylem specjalnosc biomechanika na Politechnice
> Warszawskiej...
Ok.
To napisz co wiesz na temat infradzwiekow.

> [...]
> tlumienia...

> Przyjrzyj sie troche cialu czlowieka i jak jest zbudowane - ile w nim wody i
Ale nie nalezy zapominac o budowie strunowej szkieletu.

> Nie znam takich, nie sadze zeby bez podstaw inzynierskich mozna bylo sie
> cokolwiek nauczyc z takich zrodel.

Czemu nie znasz, jezeli to studiowales ?

Napisz co wiesz o infradzwiekach i ich wplywie na organizm czlowieka.

Jacek

64. Data: 2001-12-26 23:12:35

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 13 Dec 2001 02:57:19 +0100 Dariusz <d...@p...onet.pl>
napisal:

>A czymze jest kolysanie, jest wprawianiem ciala podzluznie w rezonans

Proponuję dowiedzieć się, co to jest rezonans bo słowo to pada tu
bardzo często. Z wypowiadających się tu osób chyba tylko KZ
(zielinski) faktycznie wie co ono znaczy (choć nie użył tego słowa
wprost).

W rezonans to wpada kołyska, a nie bobas.

W pewnym uproszczeniu - jeśli mamy rezonans, to możemy zaobserwować
drgania gasnące po pobudzeniu - jeśli popchniemy kołyskę, to przez
pewien czas będzie się ona kołysać. Im dłużej trwa takie kołysanie,
tym większa zdolność gromadzenia energii w układzie drgającym i
silniejsze wzmocnienie amplitudy. Zanim przeczytałem wypowiedź KZ,
byłem skłonny przypuszczać, że może gdzieś tam w ciele faktycznie
występuje wzmocnienie rezonansowe, no dajmy na to 2x, góra 3. Teraz
jestem skłonny jemu uwierzyć, że takie wzmocnienie w ogóle nie
występuje.

Widzę, że rezonans jest tu traktowany niemal jak coś magicznego, a
przecież on sam z siebie, nawet gdyby faktycznie występował, tylko
_wzmacnia_ oddziaływanie. Czyli gdyby rezonans wzmacniał, dajmy na to,
nawet 3x amplitudę drgań, to oznacza to ni mniej, ni więcej, tylko
tyle, że określone oddziaływanie wystąpi w jakimś tam stopniu przy 3x
niższym pobudzeniu, a nie, że jest to warunek jego wystąpienia.

A to, że infradźwięki są szkodliwe, to wykazał np. eksperyment z
czasów PRL pod hasłem "kobiety na traktory". Podobnie operowanie
młotem pneumatycznym bez specjalnych rękawic. Sam doznałem też kiedyś
mdłości po przygrzaniu basów na jakimś koncercie (no, może to nie były
dosłownie infradźwięki, ale dla flaków to chyba nie robi dużej różnicy
- 10 Hz, czy 40 Hz). Po prostu - kwestia odpowiednio dużej mocy. Ale
tego nie da się zrobić po kryjomu - szklanki będą dzwonić w kredensie,
ołówki spadać ze stołu itp.

gr
PS Ponieważ cancelbot wyciął mi ten post (pomimo iż był zgodny z
regułami z listopada - byc może w ostatnim miesiącu one się
zmieniły...) próbuję wysyłać go powtórnie z FUT na pl.sci.medycyna

65. Data: 2001-12-26 23:59:51

Od: "Krzysztof Zielinski" <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Redlarski" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
..

> [...]
> występuje wzmocnienie rezonansowe, no dajmy na to 2x, góra 3. Teraz
> jestem skłonny jemu uwierzyć, że takie wzmocnienie w ogóle nie

Czysty rezonans czyli amplituda dążąca do nieskończoności w rzeczywistości
nie występuje w ogóle - to wynika z prostych równań ruchu. A ewentualne
wzmocnienie rezonansowe zależy od wielu rzeczy, ale przede wszystkim od
charakterystyki częstotliwościowej układu i tłumienia - na oko widać że
tłumienie w ludzkim ciele, które w poważnej części składa się z wody jest
potężne i ewenetualne wzbudzenia musiałby mieć potężną amplitudę żeby w
ogole rozmawiać o drganiach i rezonanansie. W przeciwnym przypadku lepiej
dać sobie spokój.

KZ

66. Data: 2001-12-27 06:41:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Dec 2001, Grzegorz Redlarski wrote:

> [...]
> - 10 Hz, czy 40 Hz). Po prostu - kwestia odpowiednio dużej mocy. Ale
> tego nie da się zrobić po kryjomu - szklanki będą dzwonić w kredensie,

moga wywolywac tez efekt psychologiczny np. poczucie leku czy inne emocje
- wiedzieli o tym budowniczowie organow, ktorzy montowali piszczalki
o czestotliwosci 14-10Hz (jak wiadomo slyszymy do 16Hz), ktore
powodowaly specjalny, wywolujacy takie emocje efekt dudnienia.
Podobnie teraz taki efekt wywoluja specjalne glosniki montowane
przez mlodziez np. w samochodach...

Pozdrowienia

Piotr
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

67. Data: 2001-12-28 23:00:52

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 27 Dec 2001 00:59:51 +0100 "Krzysztof Zielinski"
<z...@w...home.pl> napisal:

> [...]
>potężne i ewenetualne wzbudzenia musiałby mieć potężną amplitudę żeby w
>ogole rozmawiać o drganiach i rezonanansie. W przeciwnym przypadku lepiej

Woda jako taka, to specjalnie drgań nie tłumi. Przykładowo kołysanie
wody w wannie. Jeśli klepnąć kogoś w rozluźniony brzuszek (lub inne
miękkie części ciała :-)), to odpowie on lekko sprężyście, ale widać,
że ta reakcja jest szybko tłumiona. Daje się jednak znaleźć pewną
częstotliwość, gdy ten brzuszek łatwiej rozhuśtać. Ale tak na oko
dobroć tego rezonansu nie przekracza 2. No i nie da się tych drgań
wywołać falą akustyczną, która przy tych częstotliwościach działa
równomiernie ze wszystkich stron.

gr

kupię
pytanko