Czy istnieje administracja szpitalem ? - Ważne dla mnie

1. Data: 2002-12-11 21:19:30

Temat: Czy istnieje administracja szpitalem ? - Ważne dla mnie
Od: "Pavlo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie chciałby sie coś dowiedzieć od szanownych grupowiczów
bnastępujących a interesujących mnie bardzo informacji.
1. Czy istnieje jakiś kompletny system zarządzania szpitalem - całościowy,
czyli obejmujący wszytkie sprawy związane z działalności szpitala od
elementów medycznych do adminsitracyjno-księgowych ?
2. Czy istneje program taki w jezyku polskim ?
3. Czy istnieje jakis program (może projekt) swiadczący/posiadający
elektroniczną bazę danych z pełną kartą pacjenta ?
4. Sprawa informacyjna dla mnie: Czy szpital prowadzi dokładny (moze
elektroniczy) wykaz przeprowadzanych zabiegów, porad specjalistycznych,
przeprowadzonych operacji itp. na terenie jedostki szpitala. Dodatkowa jak
sprawa ta wygląda z receptami (lekami) jakie sa przepisywane dla pacjentów
czy sa one jakoś filtrowane zapisywane ?

Bardzo dziękuje za każda informacje - moghą iść one na adres pocztowy
p...@g...pl
P.S
Nie jestem zwiazany za bardzo z medycyną ale jest to mi bardzo potrzebne do
referatu jaki musze "stworzyć" a wdalszej perspektywie do mojej pracy
naukowej.

Paweł Połeć

2. Data: 2002-12-11 21:21:05

Od: "Pavlo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście w formie elektronicznej co zapomiałem dodać.

3. Data: 2002-12-12 06:40:23

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Dec 2002, Pavlo wrote:

> 3. Czy istnieje jakis program (może projekt) swiadczący/posiadający
> elektroniczną bazę danych z pełną kartą pacjenta ?

z mojej dosc aktualnej wiedzy nie istnieje

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2002-12-12 10:23:40

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> z mojej dosc aktualnej wiedzy nie istnieje
> Piotr Kasztelowicz
P...@a...torun.pl

Istnieje w SP Szpitalu Woj. im Papieża J. P. II w Zamościu

http://www.szpital.zamosc.tpnet.pl

EDXER

5. Data: 2002-12-12 11:08:12

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Dec 2002, EDXER wrote:

> Istnieje w SP Szpitalu Woj. im Papieża J. P. II w Zamościu

moje oytanie jest takie czy system jest kompletny - to znaczy
obejmuje wszystkie oddzialy i poradnie, czy dane z poradni przyszpitalnej
automatycznie sie importuja do danych szpitalnych i tworza rekord?

Przyznam,ze takiego programu o taka idee nie widzialem. W moim
pojeciu kompletny rekord pacjenta polega na tym, ze dane
ze wszystkich pobytow w szpitalu i poradniach przyszpitalnych
trafiaja do jednej bazy danych co wiecej sa i moga byc na
rozny sposob exportowalne po to aby przekazac je do innych
poradni elektronicznie oczywiscie po zaszyfrowaniu PGP.
W moim szpitalu jest program Hipokrates ale ja ma dostep
do danych tylko z biezacego pobytu, wzglednie z poprzednich
pobytow w moim oddziale a danych z pobytu z chirurgii
sprzed miesiaca juz nie obejrze. Nie mowie, ze taka
koncepcja jest do banii ale wpienia mnie jak przywoza
pacjenta do szpitala o 23:00 a ja nie moge zagladnac
w dane. Program powinien automatycznie dodawac dane
przynajmniej te, z ktorych generowana jest karta wypisowa
(pozostale moga rzeczywiscie pozostac w dyspozycji
oddzialu, gdzie lezal jako dane poufne), bo
pacjent moze miec miazdzyce, nie pamietac, jakie bral
leki a ja mam baze danych a i tak nie wiem

Wielokronie przedstawialem taki punkt widzenia przedstawialem
ale zaden ze znanych mi programow obslugujacy szpital nie
jest tak skonstruowany

P.

6. Data: 2002-12-12 11:18:26

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...

> [...]

> Wielokronie przedstawialem taki punkt widzenia przedstawialem
> ale zaden ze znanych mi programow obslugujacy szpital nie

Jest dokładnie tak jak PT Kolega sobie wyobraża ,a nawet dalej.

Ten program/ baza danych został skonstruowany/napisany wg potrzeb
użytkowników.

Główną wadą systemu jest niewydolność głównego serwera ( wykorzystanie
procesora powyżej 90%) , gdy 250 użytkowników naraz siądzie i klepie.

EDXER

7. Data: 2002-12-12 12:54:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Dec 2002, EDXER wrote:

> Jest dokładnie tak jak PT Kolega sobie wyobraża ,a nawet dalej.

to gratulacje :-)

P.

8. Data: 2002-12-12 20:54:08

Od: "Pavlo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanko do EDEXA: czy można było by dostać jakąs dokumentaccję o tym
systemie. Please byłbym bardzo wdzięczny alebo jakieś dokładniejsze dane o
nim.
Wiem ze dostałem juz cos nie cos ale chodzi o sprawy czysto techniczne.

Z góry dziękuje

9. Data: 2002-12-12 23:08:15

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pavlo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nim.
> Wiem ze dostałem juz cos nie cos ale chodzi o sprawy czysto techniczne.

Pytaj u źródła:

---=== G E M ===---

Grupa Inżynierii Oprogramowania

ul. Romanowicza 11