Czy jest coś przeciw grzybom?

1. Data: 2014-05-18 21:55:16

Temat: Czy jest coś przeciw grzybom?
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sąsiad ma wysypane korą pod płożącymi iglakami i obrodziły mu w tych
miejscach grzyby podobne do opieniek. Wyrastają ponad gałęzie iglaków.
Wyrywanie ich to syzyfowa robota.
Czy są jakieś środki do wytępienia grzybów?
Jacek

2. Data: 2014-05-18 22:30:02

Temat: Re: Czy jest coś przeciw grzybom?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 May 2014 21:55:16 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> Wyrywanie ich to syzyfowa robota.
> Czy są jakieś środki do wytępienia grzybów?

Może to jadalne grzyby? Daj zdjęcie :-)

3. Data: 2014-05-18 23:18:48

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-18 22:30, Ikselka pisze:
> Może to jadalne grzyby? Daj zdjęcie :-)
Tu masz zdjęcie takich samych grzybów z 2012:
https://plus.google.com/photos/107154024088298206865
/albums/5792363417125033777?banner=pwa
Jacek

4. Data: 2014-05-22 19:29:46

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-18 21:55, Jacek pisze:
> [...]
> Wyrywanie ich to syzyfowa robota.
> Czy są jakieś środki do wytępienia grzybów?

Witam!
A po co je tępić?
Takie postępowanie nie ma sensu. Grzybnia współpracuje z korzeniami
iglaków i one lepiej rosną.
A może to są opieńki, grzyby jadalne i lecznicze?

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

5. Data: 2014-05-29 11:15:35

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2014 21:55, Jacek pisze:

> [...]

Typowe podejście domorosłych "ogrodników": tępić wszystko, co wyrosło
"samo".
Ja rozumiem grzyb na ścianie w mieszkaniu, ale w ogrodzie? Przecież to
urokliwe, takie grzyby pośród iglaków. Poza tym, to mogą być rzeczywiście
opieńki - grzybki smaczne i zdrowe. Co trzeba więcej - i ładnie, i
smacznie :)

--
collie

6. Data: 2014-05-29 12:14:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 May 2014 11:15:35 +0200, collie napisał(a):

> Przecież to
> urokliwe, takie grzyby pośród iglaków. Poza tym, to mogą być rzeczywiście
> opieńki - grzybki smaczne i zdrowe

Nie mąć człwiekowi w głowie jak się też na grzybach nie znasz, bo jeszcze
zje i się otruje! - to NIE są opieńki, opieńki rosną od września do
listopada i absolutnie tak nie wyglądają jak grzyby na zdjęciu. I rosną na
martwym drewnie LIŚCIASTYM, a nie na trawie wśród iglaków.

7. Data: 2014-05-29 13:05:52

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.05.2014 12:14, Ikselka pisze:

> [...]
> listopada i absolutnie tak nie wyglądają jak grzyby na zdjęciu. I rosną na
> martwym drewnie LIŚCIASTYM, a nie na trawie wśród iglaków.

Zwróć uwagę, iż napisałem "to mogą być", bo na grzybach rzeczywiście się nie
znam i na dodatek nie chcę się znać, gdyż grzybów nie zbieram, a jem tylko takie,
które przez znających się zostały zebrane, czyli najczęściej pieczarki.;)
Ale pytanie pozostało, nawet jeśli to nie są opieńki: po co niszczyć w ogrodzie
nie wadzące iglakom grzybki i to na dodatek niszczyć je pestycydami? Przydałoby
się troszkę więcej miłości do natury, a nie tylko do wymuskanego trawnika
u "ogrodników" z Bożej łaski.

--
collie

8. Data: 2014-05-29 14:40:56

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> Przydałoby się troszkę więcej miłości do natury,
> a nie tylko do wymuskanego trawnika u "ogrodników" z Bożej
> łaski.

Hejka. "Ogrodnik z Bożej łaski" to raczej komplement czy raczej nie?
Pozdrawiam pejoratywnie Ja...cki

9. Data: 2014-05-29 15:18:20

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.05.2014 14:40, Dirko pisze:

> "Ogrodnik z Bożej łaski" to raczej komplement czy raczej nie?

Gulczas, a jak myślisz? ;)

--
collie

10. Data: 2014-05-29 22:42:08

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-29 11:15, collie pisze:
> [...]
> urokliwe, takie grzyby pośród iglaków. Poza tym, to mogą być rzeczywiście
> opieńki - grzybki smaczne i zdrowe. Co trzeba więcej - i ładnie, i
No bez jaj. Mamy poczekać aż trawniki zmienią się w "łąkę ekologiczną" z
mniszkiem, pokrzywami, skrzypem itp?
Poza tym grzyby pod iglakami to jeszcze pół biedy. Gorsze są te na
trawniku - skoszenie ich skutkuje zrobieniem paćki grzybowej pod którą
trawa gnije. Do zbierania ręcznego grzybów przed koszeniem brak
ochotników, a przymusić nie ma kogo.
Jacek

cytryniec - co mu?
akinidie
Prośba o pomoc w wypełnieniu ankiety - usługi ogrodnicze - zakres, sposób świadczenia i ceny
Winnice Milesti Mici
Robaczki swietojanskie - ktos jeszcze ma?