Czy katalpa szybko rośnie?

11. Data: 2001-09-26 14:47:51

Temat: Re: Czy katalpa szybko rośnie?
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> >A co to jest katalpa?
>
> Surmia.
> Pozdrawiam, Basia.

Aaaaaaa! Trzeba tak było od razu mówić! :-)))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

12. Data: 2001-09-26 19:58:44

Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Katalpa (SURMIA ((Janusz Czapski)))
wracając do istoty pytania, czy polecicie jakieś drzewko
do zacienienia mojej działki
pleeeeezzz
pozdrawiam
Marek Kluczewski

13. Data: 2001-09-27 01:42:53

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" <m...@w...pl> wrote in message
inetia.pl...
> wracając do istoty pytania, czy polecicie jakieś drzewko
> do zacienienia mojej działki

Odnioslem wrazenie, ze wypowiadajacy sie na ten temat
popierali pomysl posadzenia katalpy dla zacienienia dzialki.

Jesli chodzi o zacienienie malego kawalka (pod ktorym jednak
mozna siedziec) polecalbym takze judaszowca. Ma on odpowiedni
ksztalt korony. Poza tym przepieknie kwitnie wiosna. Ale rosnie
troche wolniej.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2001-09-27 18:01:37

Temat: Re: Czy katalpa szybko ro?nie?
Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech" <k...@s...pl> wrote in message news:3bb1d6b9@news.vogel.pl...
> A czy ktos ma doswiadczenia z katalpa o zoltych lisciach ?
> Czytalem gdzies , ze osiaga mniejsze rozmiary, czy to jest rownoznaczne z
> tym, ze wolniej tez rosnie ?
> Wlasnie przymierzam sie, zeby taka kupic. No i jeszcze sprawa odpornoscina
> mroz - jest ponoc wrazliwsza od odmian o zielonych lisciach
>
> pozdrawiam Lech

Moja czteroletnia katalpa (o żółtych liściach ) nie rośnie chyba wolniej od
tej zielonolistnej .
Tegoroczne przyrosty mają ok. 1.7 m.
Rozrasta się też na boki i robi się z niej całkiem spore drzewko.
Jedyną wadą tej rośliny jest to , że wiosną późno wypuszcza liście .
Za to potem jest niezwykle dekoracyjna.
U mnie ( Katowice ) nie wymarza , ale też od kilku lat nie było jakichś
rekordowo niskich temperatur zimą.

Kronopio
ICQ 82543201

15. Data: 2001-09-27 18:14:58

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" <m...@w...pl> wrote in message
inetia.pl...
> wracając do istoty pytania, czy polecicie jakieś drzewko
> [...]

1.Wierzba
Z drzew posadzonych w moim ogrodzie około trzech , czterech lat temu urosła
najwyżej.
Obserwuję też samosiejki wierzby na łączce, naprzeciwko.
Wiosną jeszcze nie było widać , że coś tam się wysiało.
Obecnie widać ok. 2.5 m drzewka.

2.Brzoza
3.Klon pospolity lub jawor

Kronopio
ICQ 82543201

16. Data: 2001-09-27 18:50:20

Temat: Re: Czy katalpa ... dziękuję za pomoc
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie
pozdrawiam
Marek Kluczewski

17. Data: 2001-10-01 09:06:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kronopio napisał(a) w wiadomości: <9ovpko$1sr$1@news.tpi.pl>...

>Jedyną wadą tej rośliny jest to , że wiosną późno wypuszcza liście .
>Za to potem jest niezwykle dekoracyjna.
>U mnie ( Katowice ) nie wymarza , ale też od kilku lat nie było jakichś
>rekordowo niskich temperatur zimą.

Ale skoro późno startuje, to na mróz powinna być odporna. Zielonolistna
przetrzymała "zimę stulecia".

Pozdrawiam, Basia.

czarna plamistosc
winogrona....
Zemsta na gipsowym krasnalu
Rozmnazanie Bacopa - bardzo proszę o informacje!
żywopłot