Czy katalpa szybko rośnie?

1. Data: 2001-09-25 19:21:49

Temat: Czy katalpa szybko rośnie?
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio widziałem dyskusję na temat katalpy. (nie mogę jej teraz znajeźć)
ktoś sugerował, że jest to drzewko szybko rosnące. Tymczsem dzisuaj
przeczytałem
w "Ogrodach" że rośnie wolno.
Jak jest na prawdę.
Pytam, gdyż zakupiłem dziłkę, która jest zupełnie bezdrzewna, a odrobina
cienia w
słoneczne dni byłaby w cenie. ziemia na działce piaszczysta, raczej kwaśna
działka wystawiona na zachodnie wiatry
Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Marek Kluczewski

2. Data: 2001-09-25 21:03:51

Temat: Re: Czy katalpa szybko rośnie?
Od: "Ewelina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@a...swietochlowice.dialup.
inetia.pl...
> [...]
> cienia w
> słoneczne dni byłaby w cenie. ziemia na działce piaszczysta, raczej kwaśna

Hi, hi...
Mnie od siewki do dziś urosły około 2 metrów. Zajęło im to 8 lat, ale po
drodze parę razy wymarzały i musiałam ścinać je bardzo krótko. Za to pięknie
się rozkrzewiły...
Patrząc na moje, są to drzewka nie do zdarcia.
Ewelina

3. Data: 2001-09-25 23:58:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" <m...@w...pl> wrote in message
tia.pl...
> Ostatnio widziałem dyskusję na temat katalpy. (nie mogę jej teraz znajeźć)
> ktoś sugerował, że jest to drzewko szybko rosnące. Tymczsem dzisuaj
> przeczytałem w "Ogrodach" że rośnie wolno.

Posialem nasiona katalpy dwa i pol roku temu. Najwieksza ma
w tej chwili okolo 3 metrow wysokosci; kilka po okolo 2 metrow,
najmniejsza okolo 60 cm. Jak widac, wszystko zalezy od warunkow
(od szczescia?). Gleba jest gliniasta, wiatry silne. Konkretnie skad
te roznice, nie wiem (siane byly jednoczesnie, wiec od fazy ksiezyca
nie zaleza). Poza tym wzrost odbywa sie nie tylko do gory, ale i na
boki. Liscie sa ogromne - cienia powinno byc duzo.

Pozdrowienia,
Michal

4. Data: 2001-09-26 07:34:09

Temat: Odp: Czy katalpa szybko rośnie?
Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie katalpa rośnie około 1 m na rok, to chyba szybko i daje dużo cienia.
Efekt powinien być więc zgodny z oczekiwanym.
Istnieją również formy szczepione, charakteryzujące się różnym wzrostem, w
tym odmiana "nana", która rośnie zdecydowanie wolniej i tworzy małe drzewko.

Pozdrawiam

Jarek Krupa

5. Data: 2001-09-26 07:58:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yaro C2 napisał(a) w wiadomości: <9os0fu$gei$1@news.onet.pl>...
>U mnie katalpa ro?nie około 1 m na rok, to chyba szybko i daje dużo cienia.
>Efekt powinien być więc zgodny z oczekiwanym.
>Istniej? również formy szczepione, charakteryzuj?ce się różnym wzrostem, w
>tym odmiana "nana", która ro?nie zdecydowanie wolniej i tworzy małe
drzewko.

A ja tnę katalpę co roku wiosną "jak wierzbę przydrożną", czyli pozbawiam ją
wszystkich gałęzi, zostaje sam pień. Roczne odrosty są rzędu 1,5-2m. Cienia
latem i jesienią jest sporo.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-09-26 10:09:37

Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam jeden egzemplarz, który pozbawiłem pędów bocznych do wysokości 1,5 m.
Teraz po kilku latach stworzył wysoko zawieszoną okrągłą koronę.

Pozdrawiam

Jarek krupa (Yaro)

7. Data: 2001-09-26 10:52:23

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

A co to jest katalpa?
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2001-09-26 10:58:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: <3...@l...pl>...

>A co to jest katalpa?

Surmia.
Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2001-09-26 11:40:58

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio widziałem dyskusję na temat katalpy. (nie mogę jej teraz
znajeźć)
> ktoś sugerował, że jest to drzewko szybko rosnące. Tymczsem dzisuaj
> przeczytałem w "Ogrodach" że rośnie wolno. [...]
Czytam to samo i widzę:
"Katalpa (surmia) bignioniowa "Nana" (Catalpa bignonioides "Nana")
Piękna, wolno rosnąca, pienna odmiana o kulistej, nieco spłaszczonej
koronie."
Pozdrawiam Jerzy

10. Data: 2001-09-26 13:25:06

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Posialem nasiona katalpy dwa i pol roku temu. Najwieksza ma
> w tej chwili okolo 3 metrow wysokosci; kilka po okolo 2 metrow,

Witam !

A czy ktos ma doswiadczenia z katalpa o zoltych lisciach ?
Czytalem gdzies , ze osiaga mniejsze rozmiary, czy to jest rownoznaczne z
tym, ze wolniej tez rosnie ?
Wlasnie przymierzam sie, zeby taka kupic. No i jeszcze sprawa odpornoscina
mroz - jest ponoc wrazliwsza od odmian o zielonych lisciach

pozdrawiam Lech

czarna plamistosc
winogrona....
Zemsta na gipsowym krasnalu
Rozmnazanie Bacopa - bardzo proszę o informacje!
żywopłot