Czy lekarz był mądry?

1. Data: 2003-05-02 14:03:31

Temat: Czy lekarz był mądry?
Od: "Zeeus" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wczoraj byłam u lekarza pediatry ze swoim synkiem (7 mc.) i przepisał mu
antybiotyk Ceclor. Dzisiaj ja się rozchorowałam i internista przepisał mi
Scorbolamid i Ospamox
a dziecku kazał odstawić Ceclor.
Odstawić bo leki, które będę brała, dziecko będzie dostawało z pokarmem
(karmie piersią).
Lekarz ten nie konsultował się z pediatrą. Nawet mnie zbytnio nie
przebadał - zajrzał tylko mi w gardło.
Jak przeczytałam na ulotce, że Scorbolamid nie zaleca się stosować w okresie
laktacji.
Trudno też przewidzieć ile dziecko zje z piersi. Dostaje przecież obiadki,
soczki, deserki i herbatkę.
Co waszym zdaniem powinnam zrobić?
Pozdrawiam. Zeeus.

2. Data: 2003-05-03 05:53:19

Temat: Re: Czy lekarz był mądry?
Od: x...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
(...)
> Co waszym zdaniem powinnam zrobić?

Ponad polowa stanow zapalnych gardla i migdalkow spowodowana jest wirusami.
W tym ukladzie nasuwa sie proste pytanie. Jaki byl wynik posiewow tak z gardla
malenstwa jak i Twojego. Bo jezeli macie wirusowe stany zapalne to w ogole
podawanie antybiotyku mija sie z celem.

Zagladniecie do gardla jest bezuzyteczne do rozstrzygniecia tej kwestii , bo
obraz gardla nie idzie w parze z ustaleniem patogenu. I mozna miec "okropne"
gardlo i infekcje wirusowa, i wcale nie brzydkie i stan zapalny spowodowany
Strept. A.

Podawanie antybiotyku przy infekcji wirusowej mija sie z celem , bo niczego nie
poprawia, a grozi wylacznie powstaniem alergii, nie mowiac o innych
powiklaniach (grzybica etc.).

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2003-05-03 09:09:16

Temat: Odp: Czy lekarz był mądry?
Od: "Zeeus" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Użytkownik <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
niczego nie
> poprawia, a grozi wylacznie powstaniem alergii, nie mowiac o innych

To wszystko bardzo ciekawe, ale to jakś utopia.
Mam czteroletnią córeczkę i zawsze, nawet kiedy miała lekko zaczerwienione
gardło dostawała antybiotyk. Zaden lekarz nie mówił nic o zrobieniu
posiewów.
1) 4,5 miesiąca CECLOR następnie SUMAMED
2) 8,5 miesiąca BIODROXIL następnie ZINACEF
4) 15 miesięcy AUGUMENTIM
5) 16.5 miesiąca DURACEF
6) 23 miesiące AUGUMENTIM
7) 34 miesiące AUGUMENTIM
8) 3 lata 3 msc DURACEF
9) 3 lata 10 msc FROMILID
10) 4 latka AUGUMENTIN

4. Data: 2003-05-03 10:08:13

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zeeus" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> Mam czteroletnią córeczkę i zawsze, nawet kiedy miała lekko zaczerwienione
> gardło dostawała antybiotyk.

Zmien lekarza

HaNkA

5. Data: 2003-05-03 13:55:40

Od: "kristian" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
gardla
> malenstwa jak i Twojego. Bo jezeli macie wirusowe stany zapalne to w ogole
.
Idea wykonania posiewu jest przepiękna, jednak chyba nie w PL gdzie brak
pieniędzy na wszystko. Dodam iż właśnie pożegnałem się z pracą w pewnym
małopolskim Szpitalu, gdyż wg. Dyrektora zlecałem za dużo badań! Jakbym
zlecał jeszcze bakteriologię gardła to pewnie by mnie do sądu podał i wniósł
o rozstrzelenie mnie :-)

6. Data: 2003-05-03 14:15:59

Od: x...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> To wszystko bardzo ciekawe, ale to jakœ utopia.
> Mam czteroletniš córeczkę i zawsze, nawet kiedy miała lekko zaczerwienione
> gardło dostawała antybiotyk. Zaden lekarz nie mówił nic o zrobieniu
> posiewów.
> 1)  4,5 miesišca CECLOR następnie SUMAMED
> 2)  8,5 miesišca BIODROXIL następnie ZINACEF
> [...]

Rowniez pozdrawiam
Mysle, ze teraz juz z latwoscia wydedukujesz dlaczego Twoje dziecie tak czesto
choruje.

Radze zagladnac pod : http://dobugsneeddrugs.org/

W ramach tego projektu obnizono zuzycie antybiotykow w okreslonej, ponad 1.5
milionowej populacji, o okolo 1/3. Okazalo sie, ze wlasnie tyle antybiotokow
otrzymywali pacjenci z chorobami wirusowymi . Mamy nadzieje, ze zuzycie bedzie
nadal spadac , w miare jak lekarze i pacjenci beda wiedziec coraz wiecej w tej
kwestii.

W mojej populacji ( circa 40 tys. pacjentow zarejestrowanych w naszej
klinice ) jedynie co dziesiaty posiew w gardla obecnie wraca
jako "bakteryjny". Wynika to miedzy innymi z tego, ze konsekwentnie, od mniej
wiecej 4 lat stosujemy te wlasnie zasady, jak opisane w "do bugs need drugs".

Ile to zaoszczedzilo cierpien pacjentom (mniej alergii na antybiotyki- miedzy
innymi) no i zaoszczedzilo $$ to juz jest inna sprawa.

Pozdrawiam

dradam

7. Data: 2003-05-03 14:37:58

Od: x...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kristian napisal :

> [...]
> zlecał jeszcze bakteriologię gardła to pewnie by mnie do sądu podał i wniósł

I tak jest jak robi sie reformy sluzby zdrowia bez wiedzy i umiejetnosci.
Gdyby doplata do ceny antybiotykow wynosila 2/3 ( tyle ponosila by RP) to kasa
chorych ( NFOZ obecnie ) stawalaby na glowie, aby wydac jak najmniej. Miedzy
innymi sprawdzajac, czy antybiotyk jest wskazany w konkretnym przypadku. A
wiec zmuszajac lekarza do wykonania posiewu ( co kosztuje na prawde grosze w
porownaniu z kosztem podania na przyklad SUNAMEDu).

Poniewaz jednak koszt antybiotyku idzie z prywatnej kieszeni pacjenta ( ktory
zreszta nie ma zielonego pojecia, iz antybiotyk jest zbyteczny i uzywanie go
to tylko wyrzucenie pieniedzy z jego wlasnej kieszeni w bloto ), wiec tez Pan
Dyrektor moze Ciebie z pracy wyrzucic swobodnie i bez zastanowienia. A jest on
przypadkiem lekarzem, czy na przyklad stolarzem ?

Najprosciej wiec dla lekarza , takiego jak Ty, to po prostu wyciagnac
receptariusz i wypisac antybiotyk. Zaplaci za niego nieswiadomy popelnianego
zla pacjent ( ktory zreszta, czesto gesto, domaga sie antybiotyku). Zaplaci nie
tylko gotowka, ale takze swoim zdrowiem. I zdrowiem najblizszych, rodziny i
przyjaciol.

Najgorzej na tym wychodza Ci co wyzyja w Polsce przez najblizsze 5 lub wiecej
lat. Bo w wyniku takiej polityki "antybiotykowej" opornosc na antybiotyki tylko
rosnie, i jak ktos bedzie chory w przyszlosci to tanim antybiotykiem juz sie
nie opedzi infekcji. Coraz wiecej bakterii staje sie oporne na te "tanie"
antybiotyki, i trzeba bedzie siegac po coraz drozsze, czesto bardziej toksyczne.

Pozdrawiam

dradam

8. Data: 2003-05-03 17:29:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 May 2003, it was written:

> Zmien lekarza

w Polsce istnieja czeste trendy napierania na lekarzy PRZEZ
rodziny na dawanie antybiotykow i nie dziwie sie ze czesc
lekarzy pod naporem rutynowo zaczyna leczyc tak bo boi
sie, ze jak czegos nie da zostanie opisany tak jak ja
np. w "Gazecie Wyborczej" (czy jest na tej liscie jakis
redaktor z "Gazety Wyborczej", ktora nmnie oczernila?)

Kilka przesadow pielegnowanychy przez rodziny i chorych

1. na kazda infekcje antybiotyk - jak sie chory pogorszy
to wina lekarza, ze nie przepisal

2. Magiczna wiara, ze kroplowki wzmacniaja i kazdy chory
na choroby przewlekle powinien pojsc od czasu do czasu
do szpitla na zyciodajne i wzmacniajace kroplowki

3. Chory smierlenie chory powinien umierac w szpitalu
na oddziale specjalistycznym. Nawet jesli choruje
na rozsiana chorobe nowotworowa i cierpi nalezy
za wszelka cene przedluzac mu zycie. Do hospicjum
nie bo to umieralnia. Koniecznie takich pacjentow
nalezy reanimowac

Powyzsze przesady sa tak mocno zakorzenionie wsrod
ludu i prasy opisujacych potem lekarzy przeciwstawiajacych
sie np. reanimowania umierajacego chorego z rakiem
z przerzutami do wszystkich narzadow, ze nie nalezy
sie dziwic, ze pod naporem rodzin niektorzy lekarze
im ulegaja. Jesli taka gazeta jak GW nim ulega
to co sie dziwic maluczkim?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

9. Data: 2003-05-03 17:32:39

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 May 2003, kristian wrote:

> zlecał jeszcze bakteriologię gardła to pewnie by mnie do sądu podał i wniósł
> o rozstrzelenie mnie :-)

uff to prawda, ale u nas w Prusach jeszcze mozna - wlasnie
wczoraj zlecilem choremu, ktory moim zdaniem to potrzebuje
imipenem oraz posiewy krwi i moczu na Bactecu

Ha!

P.

10. Data: 2003-05-03 17:36:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 May 2003 x...@p...onet.pl wrote:

> Dyrektor moze Ciebie z pracy wyrzucic swobodnie i bez zastanowienia. A jest on
> przypadkiem lekarzem, czy na przyklad stolarzem ?

hm,

w szpitalu dzieciecym (u nas) doskonalego chirurga dzieciecego
znakomitegooperatora ze stopniem dra hab. zwolnil dyrektor,
ktory jest specjalista od budow (budowania domow) podobno,
wiec to wcale nie takie nierealne, ze tam w Malopolsce
dyrektor mogl byc stolarzem

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl