Czy może ktoś słyszał...

1. Data: 2005-04-16 14:24:50

Temat: Czy może ktoś słyszał...
Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy może ktoś słyszał o nowym leku na RZS.. i może cos o nim powiedzieć...?
Bede wdzieczna...

http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2657275.html

Pozdrawiam
Bogusława

2. Data: 2005-04-16 19:42:47

Temat: Re: Czy może ktoś słyszał...
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "dianaza" <d...@i...pl> napisała w wiadomości
> Witam,
> Czy może ktoś słyszał o nowym leku na RZS.. i może cos o nim
> [...]
------------------
Jest trochę informacji angielskojęzycznych, jak przetrawię to skontaktuję
się na priv Bogusiu. Jeśli będzie zainteresowanie na Grupie, to przekażę
obszerne info. Lek wydaje się być obiecujący, bowiem jego działanie jest
głębsze niż tylko łagodzenie objawów RZS [obrzęki, bóle stawowe].
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

3. Data: 2005-04-17 08:36:21

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości news:d3rq4h$j1q$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> obszerne info. Lek wydaje się być obiecujący, bowiem jego działanie jest
> głębsze niż tylko łagodzenie objawów RZS [obrzęki, bóle stawowe].
---------
Ok,dzieki Zbyszku, jestem zainteresowana tym tematem...chętnie poczytam na
ten temat, chociaz obecnie nie potrzebuje takiego leku,( wg prawa
Murphy`ego: jesli cos dziala nie poprawiaj...:) ) ale moze kiedys...

Dla zainteresowanych powiem, iż niedawno pojawił sie nowy polski lek przeciw
osteoporozie Ostenil 70 zamiennik leku amerykańskiego....jest to 6 tabl w
opakowaniu, a dawkowanie 1tabl x tygodniowo.

Pozdrawiam
Bogusława

4. Data: 2005-04-17 08:53:24

Od: "keramp z Pyrlandii" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tabl w
> opakowaniu, a dawkowanie 1tabl x tygodniowo.

Witam
Mam pytanko wzgledem tego Ostenti-u , rozumiem ze jest on powleczony
jakas substancja rozpuszczajaca sie prze ten caly tydzien czy
wchlanianie jest jakos inaczej dozowane , n poprze dawke
jednorazowa(konska) .Fosamax np podaje sie raz na dzien najlepiej rano
przed posilkiem i popija woda nie gazowana, czy to jest jakies
podobienstwo czy inaczej? No i kwestia finansowa tez mile by bylo
widziane naswietlenie :-) A i o tym leku na RZS milusio bym prosił tez
o jakieś info jeśli mozna bo z anglijskim to u mnie kulawo :-)
Zdrowka

--
Wesoły rencista ze smutną rentą
keramp(fikołek)interia.pl

5. Data: 2005-04-17 10:39:13

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "keramp z Pyrlandii" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakas substancja rozpuszczajaca sie prze ten caly tydzien czy
> wchlanianie jest jakos inaczej dozowane , n poprze dawke

Sa to tabletki powleczone szklista masa, jak inne tego rodzaju...Oczywiscie
kupujac na recepte (koniecznie z literka P i zaznaczyc 6 tabl. bo sa jeszcze
w tej cenie 4
tabl.)

Ostenil 70 jest aminobisfosfonianem działającym jako silny, swoisty
inhibilator resorpcji tkanki kostnej.Wpływając jednoczesnie na proces jej
tworzenia, prowadzi do stopniowego przyrostu masy kostnej i zmniejszenia
ryzyka wystepowania złaman kosci kregoslupa i kosci udowej...
O specyfice wchlaniania nie jest nic napisane...

Fosamax np podaje sie raz na dzien najlepiej rano

Wszelkie tego typu leki, zażywa sie rano na czczo pól godz przed jedzieniem,
bo w przeciwnym przypadku można sobie podrażnic przelyk...

W przypadku Ostenilu 70, zażywa sie go raz na tydzien, nalezy wybrac jeden
dzien w tygodniu i zawsze stosowac tak samo... aby zmniejszyc ryzyko
wystapienia podraznien, w przełyku oraz innych dzialan
niepozadanych...nalezy przyjmowac rano na czczo pol godz przed pierwszym
posilkiem...+ wapno+ witD

No i kwestia finansowa tez mile by bylo
> widziane naswietlenie :-)

hmm...kwestia finansowania...jedno opakowanie kosztuje prawie 60 zł.
(oryginalne ameryk.200,00 zł.). W przeliczeniu wychodzi (jak mi przeliczyła
p.farmaceut.zupelnie bezinteresownie...), to wychodzi na to samo...czyli
koszt pojedynczych tabl.zażywanych codziennie przez 1,5 m-ca, a koszt
Ostenilu 70 (który wystarczy tez na 1,5 m-ca), a tym samym ten drugi
zmniejsza szkodliwość...

Z racji tego, iż lek nie jest jeszcze rozpowszechniony, można uzyskać
promocje..w cenie jednego opakowania mozna kupic dwa...Czasem F.
farmaceut.sprzedaja aptekom ten lek w promocji...(warto sie zorientowac i
popytac...), wiem napewno, ze tak jest...ale tez trzeba kupowac w zaufanej
aptece...

Boguslawa

6. Data: 2005-04-17 11:58:22

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dianaza" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ryzyka wystepowania złaman kosci kregoslupa i kosci udowej...
> O specyfice wchlaniania nie jest nic napisane...
Jeśli mowa o lekach z grupy aminobisfosfonianów to dodam, jako że jestem
zainteresowany bezpośrednio i w trakcie przygotowania publikacji na temat
schorzenia "osteogenesis imperfecta" czyli "wrodzonej łamliwości kości", iż
leki tej grupy poddawane są aktualnie intensywnym badaniom klinicznym w
kierunku leczenia objawów osteogenesis imperfecta.
Poza możliwymi do zastosowania w przyszłości metodami inżynierii
genetycznej, leki z tej grupy budzą największe nadzieje na pomoc w leczeniu
objawowym chorych na wrodzoną łamliwość kości.
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

7. Data: 2005-04-17 12:17:01

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości news:d3tj9m$5va$1@nemesis.news.tpi.pl...

------------------
> [...]

leczeniu
> objawowym chorych na wrodzoną łamliwość kości.
----------------
Udało mi sie odnalezc konkretny artukul na ten temat...
Znowu dlugi...:(, ale moze dla zainteresowanych...

Sukces naukowców z Politechniki Gdańskiej

Zespół naukowy z Politechniki Gdańskiej opracował pierwszy polski lek na
osteoporozę. Jest tak samo dobry, ale trzy razy tańszy niż amerykański
odpowiednik. Nowy lek nazywa się ostemax 70 comfort. W aptekach kosztuje ok.
60 zł. Jego amerykański odpowiednik to wydatek rzędu ok. 200 zł. Tańszy
preparat to rozwiązanie dla chorych na osteoporozę, których nie stać na
leczenie drogimi, zagranicznymi lekami. Dotyczy to co najmniej kilku tysięcy
chorych w Pomorskiem. Ostemax w aptekach pojawił się kilka tygodni temu.
Pracowało nad nim pięciu naukowców z Katedry Chemii Organicznej Politechniki
Gdańskiej pod wodzą prof. Janusza Rachonia. Pomagali im specjaliści ze
starogardzkiej Polpharmy. - Opracowanie metody otrzymania leku i technologii
zajęło nam dwa lata - podkreśla prof. Janusz Rachoń, rektor PG. Nowy lek
jest oparty na terapii alendronianem 70, który należy do grupy związków
chemicznych o nazwie hydroksybisfosfoniany. Jedną tabletkę zażywa się raz w
tygodniu, a to bardzo wygodne dla pacjenta. Dotychczas wielu chorych
rezygnowało z leczenia, bo lek był za drogi i nie byli w stanie przyjmować
go codziennie. A częste zażywanie preparatów na osteoporozę może spowodować
powikłania. Lekarze są zgodni, że nastąpił przełom w leczeniu tej choroby.
Od grudnia stosuję ten lek u moich pacjentów - mówi dr Jerzy Gawlikowski,
ordynator oddziału ortopedii i chirurgii ogólnej Szpitala Marynarki Wojennej
w Gdańsku, a także prezes Sekcji Chorób Metabolicznych Tkanki Kostnej
Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego. - Mogę mówić o
nim same zachęcające rzeczy. Jest bardzo dobrym odpowiednikiem leku
amerykańskiego, który jest trzy razy droższy. Można go zażywać raz w
tygodniu, a to bardzo ważne, bo częste stosowanie leków na osteoporozę może
uszkodzić błonę śluzową przełyku i żołądka.(Na podst.G.Wyborczej z 17.01.05)

Bogusława

8. Data: 2005-04-18 04:45:43

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja od pewnego czasu zazywam Artreum. Ten preparat mozna kupic bez recepty

Leszek

9. Data: 2005-04-18 07:38:38

Od: "realista" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam,
> Czy może ktoś słyszał o nowym leku na RZS.. i może cos o nim

Witam.
jestem zainteresowany lekiem na RZS.
Jesli dobrze zrozumiałem to chodzi o lek o nazwie ARAVA.
Tymaczasem wszyscy dalej dyskutują o zamiennikach, które
które są przeciw osteoporozie.
Czegoś tu nie rozumiem. Czy leki przeciw osteoporosie są równie skuteczne
przeciw RZS?
Pozdrawiam
r.

10. Data: 2005-04-18 10:23:14

Od: "keramp z Pyrlandii" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> które są przeciw osteoporozie.
> Czegoś tu nie rozumiem. Czy leki przeciw osteoporosie są równie
Witam
Tak się składa że bedac "zainfekowany" RZS od 17 lat nietety tez musze
dbac o stan wapnia w gnotkach a niejako to ja spowodowałem to male
zboczenie z tematu glownego:-))A tak dla nauki Panu tez radze się tym
zainteresowac bo niestety po pewnym czasie osteoporoza trafia czesto na
goscia chorego na RZS a jesli zapowiadają się jakies cyborgowe wstawki w
szkielet to polecam tym bardziej, bo czegos sie musza trzymac tego
endoprotezy. Niestety RZS moze Pan wierzyc lub nie ale trza leczyc
bardzo szeroko i nie wystarczy brac jakichs tylko metotrexatow i inszych
solanek zlotych :-)))
Zdrowka
--
Wesoły rencista ze smutną rentą
keramp(fikołek)interia.pl
Z maleńkiego miasteczka

Kieszonkowe w Warcztatach Terapii Zajęciowej
Szukam kontaktu z artystami
Średni dochód w rodzinie
PRZEPUKLINA OPONOWO RDZENIOWA
Jaki termin na składanie wniosków?