Czy mozna bez recepty?

1. Data: 2002-11-10 21:45:58

Temat: Czy mozna bez recepty?
Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie pytanie, czy jesli pojde do apteki po tabletki antykoncepcyjne bez
recepty, to sa jakies szanse, ze je otrzymam. Pytam tylko z ciekawosci, gdyz
ostatnio uslyszlalam, ze to zaden problem. Wiec w jaki sposob caly ten
proces jest kontrolowany? Czy sprzedajacy mi te tabletki, jesli oczywiscie
ja go nie wydam nie poniesie zadnych konsekwencji?
--
Natalia Slowik,
Hosting lepszy niz miod! Kliknij, skosztuj slodyczy!

2. Data: 2002-11-10 22:32:06

Temat: Re: Czy mozna bez recepty?
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam takie pytanie, czy jesli pojde do apteki po tabletki antykoncepcyjne bez
> recepty, to sa jakies szanse, ze je otrzymam.
Zależy do jakiej apteki (w niektórych aptekach szefostwo jest dość
rygorystyczne) trafisz i do kogo (czy ma np. dostęp do recept)
Wiec w jaki sposob caly ten proces jest kontrolowany?
Oczywiście, że apteki podlegaja kontroli. Zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej
(np. retaksacja recept itp). Zazwyczaj jeśli farmaceuta wyda jakiś lek bez
recepty to dlatego, że może sobie "załatwić" taką receptę. W każdym razie
recepta musi być
Czy sprzedajacy mi te tabletki, jesli oczywiscie
> ja go nie wydam nie poniesie zadnych konsekwencji?
To zależy. Jeśli "skombinuje" receptę za Ciebie to nic mu raczej nie grozi.

3. Data: 2002-11-12 08:26:29

Od: "ESKULAP" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

I najczęściej znaczy to tyle, że ten farmaceuta ma w nosie Twoje zdrowie, a
zależy mu jedynie na kasie. :-(

4. Data: 2002-11-12 09:32:50

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> I najczęściej znaczy to tyle, że ten farmaceuta ma w nosie Twoje zdrowie, a
> zależy mu jedynie na kasie. :-(
> Pozdrawiam

Raczej, że ma miękkie serce i nie może słuchać tego błagalnego jęczenia...

5. Data: 2002-11-12 10:13:27

Od: "ESKULAP" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak ma miękkie serce to niech zmieni zawód i kręci melodramaty. Po pierwsze
łamie prawo, po drugie może zaszkodzić pacjentowi, po trzecie, sprawia, że
pacjenci czynią wyrzuty w innych aptekach farmaceutom, że są niedouczeni bo
w "tamtej aptece" sprzedali. Sami zaś kreują się dzięki temu na "dobrą
aptekę", wbrew etyce i prawu.
Pozdrawiam
Dariusz

6. Data: 2002-11-12 10:49:56

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ESKULAP" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
bo
> w "tamtej aptece" sprzedali. Sami zaś kreują się dzięki temu na "dobrą

Święte słowa!!

Dodam tylko jeszcze że w uzasadnionych wypadkach w przypadku zagrożenia
życia pacjenta aptekarz w myśl nowego prawa farmaceutycznego może wystawić
receptę farmaceutyczną. Podkreślam w tym zapisie fragment "W UZASADNIONYCH"

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

7. Data: 2002-11-12 12:20:33

Od: "WP" <W...@P...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> życia pacjenta aptekarz w myśl nowego prawa farmaceutycznego może wystawić
> receptę farmaceutyczną. Podkreślam w tym zapisie fragment "W

witam !
traktuje o tym art. 96 ust. 2 i 3 P.F.

"2. W przypadku nagłego zagrożenia zdrowia lub życia aptekarz może wydać bez
recepty lekarskiej produkt leczniczy zastrzeżony do wydawania na receptę w
najmniejszym terapeutycznym opakowaniu, z wyłączeniem środków odurzających,
substancji psychotropowych i prekursorów grupy I-R.
3. Fakt wydania produktu leczniczego, o którym mowa w ust. 2, aptekarz
odnotowuje na sporządzanej recepcie farmaceutycznej; recepta farmaceutyczna
powinna zawierać nazwę wydanego produktu leczniczego, dawkę, przyczynę
wydania produktu leczniczego, tożsamość i adres osoby, dla której produkt
leczniczy został wydany, datę wydania, podpis i pieczątkę aptekarza. Recepta
farmaceutyczna zastępuje receptę za 100% odpłatnością i podlega
ewidencjonowaniu." - sposob i tryb ewidencji ma okreslic stosowne
rozporzadzenie MZ

wp

8. Data: 2002-11-15 12:19:13

Od: "Basia" <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Poczytajcie rozporzadzenie, już się ukazało

A tak do praworzadnych farmaceutów.
Jak chcecie stwierdzić, czy nastąpić może zagrożenie zdrowia lub
życia?????????
Jeśli pani zajdzie w ciążę i będą komplikacje to jak Was oskarży to
co zrobicie?????????
Albo jak ktoś chce kupić lek na astmę, bo mówi że go dusi to co nie
wydacie?????????
To będzie problem, bo trudno rozstrzygnąć w którym momencie to
jużjest lub nie jest zgrożenie zdrowia???????????
Pewnie u lekarzy będzie trochę mniejszy ruch, zwłaszca w gabinetach
prywatnych, ale za to mogą podziękować Ministerstwu i Sejmowi.
pozdrawiam
b.

9. Data: 2002-11-15 13:12:07

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> Poczytajcie rozporzadzenie, już się ukazało
>
> Jeśli pani zajdzie w ciążę i będą komplikacje to jak Was oskarży to
> co zrobicie?????????

Z całym szacunkiem ale w tym wypadku to chyba troche Panią poniosło. Nie
wiem może się mylę ale pigułki bierze się w sposób ściśle określony i
ciągły. Jakoś nie wyobrażam sobie aby z powodu, że zabrakło pigułek mogło
nastąpić zagrożenie życia lub zdrowia.

Pani wybaczy ale aptekarz nie jest od tego aby odpowiadać za to, że jakaś
kobieta zapomniała że potrzebuje następne pudełko środków antykoncepcyjnych.

> Albo jak ktoś chce kupić lek na astmę, bo mówi że go dusi to co nie
> wydacie?????????

A co do astmy to wszystko zależy od sytuacji. Wiadomo że nikt nie odmówi w
sytuacji gdy następuje atak. A z drugiej strony astma jest chorobą
przewlekłą i chory dokładnie wie kiedy mu się kończą leki.

Podkreślam jeszcze raz instytucja recepty farmaceutycznej NIE JEST furtką
dla roztrzepanych ludzi a tym bardziej dla tych którym się nie chce chodzić
do lekarza.

Jeżeli ktoś jest przewlekle chory to czy mu się to podoba czy nie musi się
dla własnego dobra przynajmniej raz na kwartał pojawić u lekarza (kwestia
czy akurat raz na kwartał jest akurat do dyskusji ale prawo zezwala na
wypisanie leków na 3 miesiące a środków antykoncepcyjnych na 6 miesięcy)

> prywatnych, ale za to mogą podziękować Ministerstwu i Sejmowi.

Niech Pani nie zapomina że recepta farmaceutyczna jest ZAWSZE receptą
pełnopłatną, tak że ruchu w gabinetach mniejszego raczej nie będzie.

Pozdr.

10. Data: 2002-11-15 15:25:09

Od: "ESKULAP" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Proszę przeczytać rozporządzenie uważnie
mowa tam o "przypadku NAGŁEGO zagrożenia zdrowia lub życia", a to o czym
Pani pisze to demagogia, równie dobrze można by oskarżyć stwarzanie
zagrożenia życia, kioskarkę która nie miałaby w sprzedaży prezerwatyw.
Pozdrawiam
Dariusz

> [...]
> Pewnie u lekarzy będzie trochę mniejszy ruch, zwłaszca w gabinetach
> prywatnych, ale za to mogą podziękować Ministerstwu i Sejmowi.

Dam pracę
Dam pracę
Nauka poprzez Internet?
sprzedaję książki z chemii i biochemii [REKLAMA]
produkcja kremow