Czy mozna bez recepty?

31. Data: 2002-11-22 14:08:46

Temat: Re: Czy mozna bez recepty?
Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Podkreslilem ze musi dzialac zeswiadomosci. Jesli przychodzi Ci do apteki
facet ktory zjadl fistaszka i mu geba spuchla, nie moze oddycha itd i wiesz
ze natychmiast trzeba mu podac atrofine lub cos co mu natychmiast pozmoze bo
nie doczeka R-ki i stwierdzi ze - nie ma recepty nie ma leku... Prokurator
siedzi na Tobie w mojej opinii w 100%.

I jeszcze jeden askept poruszony wczesniej. Moj znajomy wyjezdzal za granice
i poszedl wieczorem (mial samolot nastepnego dnia o 6 rano) do apteki po
doxycycline. Pokazal bilet lotniczy w jednej mu odmowili a w drugiej
sprzedali. Mozecie mi wytlumaczyc dlaczego jest taka roznica?
Milego dnia/wieczoru/wekendu
Aleksander
www.vitacomplete.com

32. Data: 2002-11-28 21:03:52

Temat: Re: Czy mozna bez recepty?cd z listy prawnikow
Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--farmaceuta, o którym mowa w art. 88 ust. 1, moze wydac bez recepty
> lekarskiej produkt leczniczy zastrzezony do wydawania na recepte w
> najmniejszym terapeutycznym opakowaniu, z wylaczeniem srodków
odurzajacych,
> substancji psychotropowych i prekursorów grupy I-R. Tez uwazam, ze "nagle
> zagrozenie zdrowia lub zycia" to kategoria ocenna, i to do rozstrzygania
> (zawsze w konkretnym przypadku) bardziej przez fachowca, niz przez
prawnika

Pisalem juz o konkretnym przypadku: mam padaczke, zginal mi blister
kolonazepamu, od którego - sila rzeczy, zazywajac od 6 lat - jestem
uzaleniony. Stalo sie to w niedziele wieczorem. Niesistotne. Lek nalezy do
grupy IV P, psychotrop. Gdyby nie relanium, które mialem gdzies na dnie
apteczki, przypadkiem, móglbym - teoretycznie - umrzec, praktycznie (na 99%,
konieczna monoterapia, nie do konca skuteczna) dostalbym ataku padaczki
(grand mal). Nic przyjemnego, mozna sobie zrobic krzywde, tego chyba nie
musze tlumaczyc.
Czy którys z szanownych grupowiczów zdecydowalby sie na wydanie mi jednego
najmniejszego opakowania - niezgodne z prawem?
Pozostaje jeszcze etyka zawodowa i sumienie. Towary deficytowe?

Jasiek
a...@p...onet.pl

33. Data: 2002-11-29 20:45:10

Od: "AniaT" <a...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jasiek" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

34. Data: 2002-11-29 21:17:37

Od: "AniaT" <a...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najmniejszego opakowania - niezgodne z prawem?
> Pozostaje jeszcze etyka zawodowa i sumienie. Towary deficytowe?

Nie masz pojecia ile osob dziennie potrafi przyjsc do apteki probojac kupic
leki psychotropowe. Opowiadaja rozmaite historie,placza, udaja cudzoziemcow,
chca zostawiac dowody osobiste bardzo sie staraja przekonac farmaceute.
Dlaczego akurat Tobie mieliby uwierzyc? Osobiscie uwazam, ze najbardziej
przekonuje pacjent, ktory ma jakis dokument swiadczacy o tym, ze sie leczy,
niektorzy chorzy maja takie zeszyty prowadzone przez lekarzy dot. lekow i
innych zalecen, czasem karty wypisu ze szpitala itp. Mozesz tez
"zaprzyjaznic" sie z jakas apteka- jesli bedziesz tam realizowal recepty to
Cie zapamietaja lub dla potwierdzenia bedzie mozna te recepty odszukac,
wtedy nie powinienes miec problemow. No i zostaja jeszcze dyzurujace
przychodnie, pogotowia.
--
Anna

35. Data: 2002-12-02 14:34:10

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

najbardziej
> przekonuje pacjent, ktory ma jakis dokument swiadczacy o tym, ze sie leczy
Mam zaświadczenie (również w wersji anglojęzycznej) dot. mojej padaczki i
stosowanej terapii. Schowane jest jednak równie głęboko, jak ten listek
klonazepamu, którego jak dotąd nie znalazłem. Poza tym zastanawiam się, jaka
kara mogłaby grozić farmaceucie (już przekonanemu o mojej chorobie), jeśli
wydałby opakowanie psychotropu na receptę 'wewnętrzną'.
Wzywanie pogotowia, to dopiero byłby kryminał - chłop młody, zdrowy na oko
jak byk, a tu lekarza w domu mu się zachciewa (całkowicie to rozumiem).
Sytuacja patowa, ale takie się zdarzają, niestety. Czasami kończy się komuś
betabloker czy klonidyna stosowane od lat, czasem lek p/padaczkowy, kiedy
indziej przychodzi napad migreny ustępujący tylko po 'prekursorach'
(alkaloidach sporyszu). Ani wzywać pogotowia, ani prosić o najmniejsze
opakowanie, bo to niezgodne z prawem... nic tylko wyć...

--
Jasiek
a...@p...onet.pl

36. Data: 2002-12-02 20:52:44

Od: "AniaT" <a...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jasiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam zaświadczenie (również w wersji anglojęzycznej) dot. mojej padaczki i
> stosowanej terapii. Schowane jest jednak równie głęboko, jak ten listek
> klonazepamu, którego jak dotąd nie znalazłem.

To po co Ci ono, dziwie sie takiej lekkomyslnosci...

> Wzywanie pogotowia, to dopiero byłby kryminał - chłop młody, zdrowy na oko
> jak byk, a tu lekarza w domu mu się zachciewa (całkowicie to rozumiem).

Do pogotowia mozna tez samemu pojechac i do dyzurnej przychodni, w nocy
chocby taksowka. Za lekkomyslnosc sie placi a przewlekla choroba to niestety
koniecznosc narzucenia sobie rezimu i zabezpieczenia sie. Ja wiem, ze
zdarzaja sie rozne sytuacje ale ja wtedy udalabym sie tam gdzie na 100%
uzyskam pomoc- czyli do lekarza a nie do apteki gdzie aby mi udzielic
pomocy musieliby zlamac prawo.
--
Anna

Dam pracę
Dam pracę
Nauka poprzez Internet?
sprzedaję książki z chemii i biochemii [REKLAMA]
produkcja kremow