Czy mozna oddawackrew po imprezie?

1. Data: 2006-05-09 13:56:00

Temat: Czy mozna oddawackrew po imprezie?
Od: "Unicron" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Oddaje regularnie krew w stacji krwiodawstwa, i chcialem isc na
najblizsza akcje tj. w piatek, lecz czwartek wieczorem bedzie
impreza gdzie bede pil alkohol, czy mozna oddac krew po
przebalowanej nocy czy moze jest ona jakas "brudna"?

Pozdrawiam
Unicron

2. Data: 2006-05-09 16:25:21

Temat: Re: Czy mozna oddawackrew po imprezie?
Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Unicron napisał(a):
> [...]
> impreza gdzie bede pil alkohol, czy mozna oddac krew po
> przebalowanej nocy czy moze jest ona jakas "brudna"?

Będzie od ciebie czuć alkoholem. Lekarz nie pozwoli pobrać krwi ponieważ:
1. Być może jesteś jeszcze pijany;
2. Jesteś na kacu, więc pobranie od ciebie krwi może ci jeszcze zaszkodzić
3. Udanie się w stanie wskazującym nie najlepiej świadczy o
odpowiedzialności dawcy, a to może podważać jego zeznania co do
niebezpiecznych kontaktów seksualnych, narażeniu na zakażenia itp.
Tak mi się wydaje na zdrowy rozsądek. Ja bym osobiście nie pozwolił
takiemu delikwentowi ze wzgl. na pkt.2

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

3. Data: 2006-05-09 16:30:07

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Unicron napisał(a):
> [...]
> impreza gdzie bede pil alkohol, czy mozna oddac krew po
> przebalowanej nocy czy moze jest ona jakas "brudna"?

WSKAZANIA PRAKTYCZNE (Jak przygotować się do oddania krwi? - Regionalne
Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Warszawa ul.Saska 63/75)
Kandydat powinien:
1. W ciągu doby poprzedzającej oddanie krwi wypić ok.2 l płynów (woda
mineralna, soki)
2. Być wyspanym
3. Spożyć lekkie śniadanie (np.pieczywo, chuda wędlina, ser biały, dżem)
4. Wykluczyć z diety tłuszcze pochodzenia zwierzęcego: mleko, masło,
kiełbasę, pasztet, śmietanę, rosół, tłuste mięso oraz jajka, orzeszki
ziemne i ciasta kremowe.
5. Ograniczyć palenie papierosów.
6. Nie zgłaszać się do oddania krwi jeśli jest przeziębiony (katar) lub
przyjmuje leki.
7. Nie przychodzić do oddania krwi po spożyciu alkoholu !!!

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

4. Data: 2006-05-09 17:42:35

Od: "Unicron" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje, za informacje:)

5. Data: 2006-05-09 18:28:24

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A chcialbyc taka krew dostac sam (czego Ci nie zycze)?
Jacek

6. Data: 2006-05-09 18:30:56

Od: "Unicron" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczerze to jest to mi obojetne, jesli nie ma to jakiegokolwiek
wplywu na udanie transfuzji i dlatego tez pytam czy nie zaszkodze
komus oddaniem krwi po spozyciu alkoholu.

7. Data: 2006-05-09 19:22:00

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> A chcialbyc taka krew dostac sam (czego Ci nie zycze)?
> Jacek

Jak dobrze zakropiona, to czemu nie ;)

--
_ _ _ _