Czy można zajść w ciążę...?

1. Data: 2002-10-03 06:50:23

Temat: Re: Czy można zajść w ciążę...?
Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" napisał...

> Czy można zajść w ciążę w wyniku stosunku odbytego w czasie okresu?

Tak.

> - dobra, dobra - znam teorię i praktykę cyklu miesięcznego (jestem już
> dość 'stary')

No to wystarczy Ci wyjaśnienie, że pierwsza faza cyklu
może czasami ulec skróceniu (pod wpływem stresu,
leków, klimatu, diabli wiedzą czego) i wtedy do owulacji
może dojść nawet w 6-7 dniu cyklu, czyli jeszcze
podczas krwawienie menstuacyjnego albo tuż po nim.

Zdarza się to oczywiście rzadko, ale się zdarza.

> "Tajemnica życia poczętego w cztery oczy przez dr
> med....". W książce tej znalazłem taki tekst "jaje uwalnia się w
> czasie menstuacyji i wtem to czasie najdogodniejsza jest sposobność ku
> zapłodnieniu".
> Skąd się wzięło takie przekonanie?

Nie przekonanie, tylko fakt.
Jajo MOŻE uwolnić się podczas menstruacji
(nie uwalnia się podczas każdej, na ogół dzieje się
to zdecydowanie później, ale może być i tak).
A "najdogodniejsza sposobość do zapłodnienia"
to właśnie ten moment (albo raczej tuż przed tym momentem).

Pozdrawiam !
Mała Mi

2. Data: 2002-10-03 07:19:27

Temat: Czy można zajść w ciążę...?
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Czy można zajść w ciążę w wyniku stosunku odbytego w czasie okresu?

- dobra, dobra - znam teorię i praktykę cyklu miesięcznego (jestem już
dość 'stary') ale przerzucając odziedziczoną bibliotekę natrafiłem na
książkę z 1920r. "Tajemnica życia poczętego w cztery oczy przez dr
med....". W książce tej znalazłem taki tekst "jaje uwalnia się w
czasie menstuacyji i wtem to czasie najdogodniejsza jest sposobność ku
zapłodnieniu".
Skąd się wzięło takie przekonanie? i w tym momencie zasadnym się
wydaje pierwsze pytanie.

Pozdrawiam
Qwax

3. Data: 2002-10-03 08:36:30

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" napisał ...

> Czyżby wtedy w ramach cyklu występowały dwa jajeczkowania ?

Nie, jajeczkowanie jest jedno.
Jeżeli nie dojdzie do zapłodnienia, to kolejna miesiączka
także występuje wcześniej (cykl nie "po książkowemu"
28-dniowy, ale np. 21-dniowy albo i krótszy).

Pozdrawiam !
Mała Mi

****************
M. Ginter - "Co ja zrobię, że tak bardzo podoba mi się
wszystko co rasowe. I koń, i pies, i mężczyzna".
http://pinczerki.republika.pl

4. Data: 2002-10-03 08:52:13

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
> W książce tej znalazłem taki tekst "jaje uwalnia się w
> czasie menstuacyji i wtem to czasie najdogodniejsza jest sposobność ku
> zapłodnieniu".
> Skąd się wzięło takie przekonanie?

Z obserwacji piesków... ;-)

Nie mniej jednak kobieta może zadziałać jak królica i uwolnić jajeczko w
czasie stosunku...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2002-10-03 09:29:23

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to zdecydowanie później, ale może być i tak).

Czyżby wtedy w ramach cyklu występowały dwa jajeczkowania ?
Chyba to nie możliwe?

Pozdrawiam
Qwax

Szukam Podrecznikow - 2 rok