Czy opadłe liście są złe?

1. Data: 2005-11-13 12:36:09

Temat: Czy opadłe liście są złe?
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego sprząta się - w miastach - opadłe liście? Czy one nie mogłyby
zostać trawnikach?
Właśnie patrzę na dywan z liści, jutro go nie będzie, a to tak pięknie
wygląda...
Skąd się wzięło przekonanie, że te liście są niepotrzebne?

2. Data: 2005-11-13 12:48:04

Temat: Re: Czy opadłe liście są złe?
Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13-11-2005 o 13:36:09 Sławek SWP <s...@w...pl>
napisał:

> [...]
> wygląda...
> Skąd się wzięło przekonanie, że te liście są niepotrze

Opadłe liście tylko na początku wyglądają ładnie i nawet estetycznie,
jednak z czasem zaczynają gnić i stają się zagrożeniem dla trawników. Są
siedliskiem grzybów i innych patogenów.
Poza tym, wyobraź sobie jak wyglądałby trawnik wiosną z topniejącym
śniegiem spod którego zamiast zielonej trawy straszyłyby zeszłoroczne
liście.

- Monika

3. Data: 2005-11-13 13:02:53

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poza tym, wyobraź sobie jak wyglądałby trawnik wiosną z topniejącym
śniegiem spod którego zamiast zielonej trawy straszyłyby zeszłoroczne
liście.

Tym bardziej że w trawnik trudno się "wchłonąć" liściom, lepiej w gołą
glebę.

Serdecznie Miłka

4. Data: 2005-11-13 14:05:36

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:

> Poza tym, wyobraź sobie jak wyglądałby trawnik wiosną z topniejącym
> śniegiem spod którego zamiast zielonej trawy straszyłyby zeszłoroczne
> liście.

Jak piekny las.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2005-11-13 14:07:10

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Tym bardziej że w trawnik trudno się "wchłonąć" liściom, lepiej w gołą
> glebę.

Dlatego nalezy po nich przejechac kisiarka "mulchujaca"
czyli rozdrabniajaca je i wyrzucajaca z powrotem na trawnik.

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2005-11-13 14:35:46

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dl7c13$q7r$1@nemesis.news.tpi.pl Sławek SWP
<s...@w...pl> napisał(a):

> Dlaczego sprząta się - w miastach - opadłe liście? Czy one nie
> mogłyby zostać trawnikach?
> Skąd się wzięło przekonanie, że te liście są niepotrzebne?

Hejka. Pod gnijacymi na trawniku liśćmi ginie trawa. Wiatr jesienny
rozwiewa te liście na wszystkie strony i wtedy stają się zwykłymi śmieciami.
:-( Część liści dżdżownice wciągają pod ziemię i to jest dobre. :-)
Pozdrawiam porządkowo Ja...cki

7. Data: 2005-11-13 14:39:12

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:iMHdf.95879$Hs.4878@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Dlatego nalezy po nich przejechac kisiarka "mulchujaca"

Hejka. Kisiarką mulchującą. Wszystko jasne, tylko co znaczy ten mul? ;-)
Pozdrawiam ciekawie Ja...cki

8. Data: 2005-11-13 15:18:39

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Kisiarką mulchującą. Wszystko jasne, tylko co znaczy ten mul? ;-)

Kosiarką, rzecz jasna. Co znaczy ten mul wyjasnilem w
nastepnej linijce, ktorej nie zacytowales. Po tutejszemu
"mulch" to ściółka.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2005-11-13 16:04:36

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:jPIdf.95886$Hs.21177@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Kosiarką, rzecz jasna. Co znaczy ten mul wyjasnilem w
> nastepnej linijce, ktorej nie zacytowales. Po tutejszemu
> "mulch" to ściółka.

Hejka. Czyżby dzisiaj panu profesorowi nie dopisywało poczucie humoru?
;-) A może kiepska pogoda taka jak u mnie?
Pozdrawiam zasadniczo Ja...cki

10. Data: 2005-11-13 17:17:35

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Czyżby dzisiaj panu profesorowi nie dopisywało poczucie humoru?
> ;-) A może kiepska pogoda taka jak u mnie?

Zboczenie zawodowe. Student pyta - trzeba mu wyjasnic :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz