Czy są jakieś metody, aby makaron nie przywierał?

1. Data: 2007-12-06 09:52:41

Temat: Czy są jakieś metody, aby makaron nie przywierał?
Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podczas gotowania makaron klei się do dna garnka.
Można tego jakoś uniknąć?
Pewnie są jakieś teflonowe garnki albo siatki na dno,
ale może istnieje prostsza technika?

Antek

2. Data: 2007-12-06 10:12:03

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Dec 2007 10:52:41 +0100, Antek Laczkowski napisał(a):

> ale może istnieje prostsza technika?

Łyżka do mieszania?

I nie rozgotowywać.

3. Data: 2007-12-06 10:41:41

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> napisał w
wiadomości news:op.t2s1uixi3k4ay3@dom.home.aster.pl...
> Podczas gotowania makaron klei się do dna garnka.
> Można tego jakoś uniknąć?
> Pewnie są jakieś teflonowe garnki albo siatki na dno,
> ale może istnieje prostsza technika?

Nalać wody do garnka. Własciwa ilośc to 1 l / 100 g makaronu. Nie przywiera.
Gotuję w garnku ze stali nierdzewnej.

DJD

4. Data: 2007-12-06 12:43:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> wrote in message
> Podczas gotowania makaron klei się do dna garnka.
> Można tego jakoś uniknąć?
> Pewnie są jakieś teflonowe garnki albo siatki na dno,
> ale może istnieje prostsza technika?
>
> Antek

Wkładać makaron na gotującą się wodę, ale tak, aby nie przerwać wrzenia.
Przed wrzuceniem makaronu wlać ze dwie łyżki oleju, gotować na wolnym ogniu
mieszając. Po ugotowaniu wylać na sitko i zahartować zimną wodą. Wyrzucić
makaron na miskę i znowu wlać łyżkę - dwie oleju, potrząsnąć, aby się
wymieszał.

5. Data: 2007-12-06 12:53:32

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Dominik Jan Domin napisał(a):

> Nalać wody do garnka. Własciwa ilośc to 1 l / 100 g makaronu. Nie przywiera.
> Gotuję w garnku ze stali nierdzewnej.

Samego makaronu po prostu nie trzeba gotować, najlepszy jest jak sie go
parzy. Zagotować wodę, wrzucić makaron i odstawić na mały ogień, przy
drobnym makaronie można w ogóle na ogniu już nie stawiać. Często
mieszać. Makaron się nie rozgotuje, nie poskleja, nie będzie przywierał
do garnka, a jeśli jest to makaron jakościowo dobry to nawet tzw
hartowania nie potrzebuje.

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

6. Data: 2007-12-06 13:48:53

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Dec 6, 12:43 pm, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
> mieszając. Po ugotowaniu wylać na sitko i zahartować zimną wodą. Wyrzucić
> makaron na miskę i znowu wlać łyżkę - dwie oleju, potrząsnąć, aby się

uzywac dobrego makaronu - nie trzeba ani dodawac oleju ani hartowac.
hartowac ewentualnie mozna jesli makaron nie bedzie zjedzony od razu.
tak jak ktos mowil gotowac w duzej ilosci wrzatku, wrzucac stopniowo i
mieszac.

mac

7. Data: 2007-12-06 18:25:23

Od: "niusy.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciej debski" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> [...]

hartowac ewentualnie mozna jesli makaron nie bedzie zjedzony od razu.
tak jak ktos mowil gotowac w duzej ilosci wrzatku, wrzucac stopniowo i

A jaki jest w takim razie najlepszy makaron dostepny w naszych sklepach i
hipermarketach?
Jolka

8. Data: 2007-12-06 18:27:42

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

niusy.onet.pl pisze:

> mac
> A jaki jest w takim razie najlepszy makaron dostepny w naszych sklepach i
> hipermarketach?

Nie wiem, czy najlepszy, ale ja sie na nim nigdy nie zawiodłam. Kupuje
Agnesi

--

Gosia

9. Data: 2007-12-06 18:59:35

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> Nie wiem, czy najlepszy, ale ja sie na nim nigdy nie zawiodłam. Kupuje
> Agnesi

Ja też długi czas tylko ten kupowałam, ale nie wszędzie można go dostać.
Dlatego też niedawno przerzuciłam się na Lubellę - mają naprawdę dobry
makaron i, co bardzo ważne dla mnie, duży wybór kształtów i kształcików ;-).

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2007-12-06 19:14:18

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> [...]
> Dlatego też niedawno przerzuciłam się na Lubellę - mają naprawdę dobry
> makaron i, co bardzo ważne dla mnie, duży wybór kształtów i kształcików

Ja się na Lubelli zawiodłam na tyle skutecznie, że już od ładnych, kilku
lat nie kupuję jej wcale - kupowałam Malmę a jak znikła, to Primo Gusto
- całkiem przyzwoity jest.
A tak na marginesie, wytłumaczy mi ktoś jakim cudem od jakiegoś czasu
znów widuję Malmę w sklepie? Coś się zmieniło, czy ktoś dorwał się do
jakichś dobrze ukrytych zapasów?
Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******