Czy to kradziesz? (link)

31. Data: 2011-08-27 08:11:30

Temat: Re: Czy to kradzież? (link)
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-27 02:44, Iwon(K)a pisze:
> nic podobnego. zadnego ideologizmu, tylko fakty.

Marks tak samo mógłby powiedzieć

32. Data: 2011-08-27 12:28:47

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl> wrote in message

> Marks tak samo mógłby powiedzieć

tak jak Ty,- z jednej strony sam byles pracodawca, a z drugiej byles
krwiopijca ideologicznym.

i.

33. Data: 2011-08-27 12:33:29

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-27 14:28, Iwon(K)a pisze:
> tak jak Ty,- z jednej strony sam byles pracodawca, a z drugiej byles
> krwiopijca ideologicznym.

Nigdy krwi nie pijałem. Odżegnuję się od marksistowskiego spojrzenia na
ekonomię.

34. Data: 2011-08-27 18:09:15

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy krwi nie pijałem. Odżegnuję się od marksistowskiego spojrzenia na
> ekonomię.

to nie przypisuj ideologii to wyjscia pracownika przed czasem..

i.

35. Data: 2011-08-27 18:51:19

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-27 20:09, Iwon(K)a pisze:
> to nie przypisuj ideologii to wyjscia pracownika przed czasem..

To Ty przypisujesz ideologię. Czy tak wychodzą przed czasem? godzinę,
dwie? jak pięć minut wcześniej wyjdzie to strasznie "okradnie"
pracodawcę. Zwłaszcza że bywa odwrotnie, jest równa godzina a nikt się
nie rusza do domu bo jeszcze jakieś zadanie do dokończenia.

36. Data: 2011-08-27 23:49:09

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zwłaszcza że bywa odwrotnie, jest równa godzina a nikt się nie rusza do
> domu bo jeszcze jakieś zadanie do dokończenia.

Ty przypisujesz, tlumaczac wylazenie przed czasem ideologia- podczas gdy sie
okazuje, ze
jako pracodawca nie byl az tak zle...
Jesli tego nie widzisz, to zadna ideologia nie pomoze. To bedzie wlasnie
tlumaczenie
malego kieszonkowca. Okradlem bogatego skurczysyna. Co tam uczciwosc. On
mnie pewnie i tak
okrada inaczej. To jest wlasnie to o czym pisalam. Jesli sie jest uczciwym
nie trzeba wyciagac Marksa
do tego.

i.

37. Data: 2011-08-28 07:09:01

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 01:49, Iwon(K)a pisze:
> [...]
> mnie pewnie i tak
> okrada inaczej. To jest wlasnie to o czym pisalam. Jesli sie jest

Bez przesady. Porównujesz kieszonkowca do ... osoby która wyszła pięć
minut przed czasem. Co za potworną zbrodnię popełniła!
Należy znać w tym wszystkim proporcyją, zachować umiar i zdrowy
rozsądek. Twój doskonały kapitalizm jest abstrakcyjną ideą, jest nie dla
ludzi a dla robotów.
Ciekawe że tak właśnie ludzi traktować zaczęto w komunizmie. Opisany
jest przypadek gdy Czerwoni Khmerzy zmuszali ludzi do sadzenia ryżu.
Jedna kobieta nie wytrzymała głodu i zjadła garść ryżu. Wtedy dzieciak
otworzył maczetą jej żołądek i wydobył ryż.
Czy do takiego "ideału" musimy dążyć?
W książce,filmie Przeminęło z wiatrem mamy opisaną grubą niewolnicę
kucharkę. Dalczego grubą? Ponieważ nie brakowało jej żywności. Gotowała
to i od czasu do czasu coś uszczknęła i zjadła. Nikomu nie przyszło do
głowy posądzać ją o kradzież. A przecież była niewolnicą!
A jak było z uczniami Jezusa?
Mt 12:1-3
1. Pewnego razu Jezus przechodził w szabat wśród zbóż. Uczniowie Jego,
będąc głodni, zaczęli zrywać kłosy i jeść.
2. Gdy to ujrzeli faryzeusze, rzekli Mu: Oto Twoi uczniowie czynią to,
czego nie wolno czynić w szabat.
3. A On im odpowiedział: Nie czytaliście, co uczynił Dawid, gdy był
głodny, on i jego towarzysze?

Zauważmy że nawet nie oskarżono uczniów o kradzież (w tamtych czasach z
własności nie robiono bożka) a jedynie o naruszenie szabatu.
I co się okazuje? Jezus mówi - bez przesady panowie!
Każdy system jest dla człowieka, a nie po to aby był doskonały, taki
"doskonały kapitalizm" powoduje że ludzie nie mogą go znieść i wtedy
powstaje anarchia, chaos i prawdziwa kradzież.

38. Data: 2011-08-28 16:46:11

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 09:09, zdumiony pisze:

> [...]
> "doskonały kapitalizm" powoduje że ludzie nie mogą go znieść i wtedy
> powstaje anarchia, chaos i prawdziwa kradzież.

Z Tobą się fajnie rozmawia. A myślałeś kiedyś o tym, że Ci, którzy
często bogatych jak leci nazywają złodziejami, tak naprawdę mają na
myśli nie uczciwość ale to, iż niestety im udaje się tylko ukraść mniej?

michał

39. Data: 2011-08-28 17:31:23

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 18:46, michał pisze:
> Z Tobą się fajnie rozmawia. A myślałeś kiedyś o tym, że Ci, którzy
> często bogatych jak leci nazywają złodziejami, tak naprawdę mają na
> myśli nie uczciwość ale to, iż niestety im udaje się tylko ukraść mniej?

Kiedyś jakiś polityk powiedział że ci, którzy jeżdżą zachodnimi
samochodami to złodzieje.

40. Data: 2011-08-28 17:54:09

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 01:49, Iwon(K)a pisze:
> mnie pewnie i tak
> okrada inaczej. To jest wlasnie to o czym pisalam. Jesli sie jest
> uczciwym nie trzeba wyciagac Marksa
> do tego.

Inne pytanie: czy to co robi Provident jest uczciwe?

Ksiazki psychologiczne w rewelacyjnych cenach i z bonusami !!!
Gra... czy zgodzicie się, że pomaga?
Relacja między poziomem a nudą.
spojrzenie z zewnatrz
Szkoda Endriu