Czy wiecie ze...

1. Data: 2003-05-05 19:22:14

Temat: Czy wiecie ze...
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

... juz Pliniusz o dereniu wspominal? ze owoce derenia moga byc nie tylko
czerwone ale tez biale, zolte, "brazowawe", czarne a nawet pstrokate? ze
zwykle siewki zachowuja cechy rosliny matecznej, ze francuski agronom
Olivier de Serres polecal wyrob "Vin de Cornoullie" i syropu "Corniat"?
... slowo Schlehdorn, czy tarnina po niemiecku, pochodzi prawdopodobnie od
staroslowianskiego "sliva"? ze Rosjanin Miczurin poprzez skrzyzowanie
tarniny z "Wielka zielona rengloda" wychodowal slodka tarnine? ze
wielkoowocowe odmiany tarniny maja slabsze i mniej kolcow? ze wedlug
niemieckich wierzen kwiat tarniny chroni przed chorobami umyslowymi?
... ze owoce Gaultheria procumbens nadaja sie jako nadzienie do wypiekow a z
lisci mozna zaparzac tzw. gorska herbate?

Irek kochany

2. Data: 2003-05-05 19:37:26

Temat: Odp: Czy wiecie ze...
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:b96e03$8v3$07$...@n...t-online.com...
> [...]
> ... ze owoce Gaultheria procumbens nadaja sie jako nadzienie do wypiekow a
> lisci mozna zaparzac tzw. gorska herbate?

Wiemy.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-05-05 21:45:41

Temat: Re: Czy wiecie ze...
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... ze owoce Gaultheria procumbens nadaja sie jako nadzienie do wypiekow a
> Irek kochany

A próbowales "owoców" Galteri. I to to dawac do wypieków?
Kamforowy smak capiacy salicylanami. Bue.
PP.

4. Data: 2003-05-06 07:42:09

Od: "-=[zieluk]=-" <n...@c...chemia.pk.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, a ja ostatnio wyczytałam, że liście Hosty można jeść jak sałatę i
że są od niej dużo smaczniejsze. Dobrze, że moja już wypuściła
listki... mniam, mniam...

Ela

>... juz Pliniusz o dereniu wspominal? ze owoce derenia moga byc nie tylko
>czerwone ale tez biale, zolte, "brazowawe", czarne a nawet pstrokate? ze
[ciach]

--

Lukasz Zielinski [KRK]

Put some exicement between Your legs... Ride a Marin bike!
e.o.t.

5. Data: 2003-05-06 09:11:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=[zieluk]=-" <n...@c...chemia.pk.pl> napisał w
wiadomości news:mmpebv49bppolobfff4o2sc6bi4s2pn6mf@4ax.com...
> tak, a ja ostatnio wyczytałam, że liście Hosty można jeść jak sałatę i
> że są od niej dużo smaczniejsze. Dobrze, że moja już wypuściła
> listki... mniam, mniam...

Próbowałam - są bez smaku:-(

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2003-05-06 12:49:38

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Wiemy.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

To powiedz, Madralo, ktory Pliniusz, starszy czy mlodszy?

Irek kochany

7. Data: 2003-05-06 12:51:56

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> A próbowales "owoców" Galteri. I to to dawac do wypieków?
> Kamforowy smak capiacy salicylanami. Bue.
> PP.

Nie probowalem ale wiem, ze aromatyzuje sie nimi gume do zucia i inne
slodycze. A moze to dla gosci, ktorych chcialoby sie szybko pozbyc?
- Moze jeszcze ciastko?
- Nie, dziekuje, my musimy juz leciec.

Irek kochany

8. Data: 2003-05-06 19:15:34

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...
>Próbowałam - s? bez smaku:-(

Sprobuj rdestu ostrokonczystego, a nie powiesz, ze nie ma smaku.
Nawiasem mowiac, to nadaje sie na zupe (a la zupa szczawiowa).

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2003-05-06 19:26:35

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Irek Zablocki

> To powiedz, Madralo, ktory Pliniusz, starszy czy mlodszy?
>
> Irek kochany

Średni :-)
:-) Bogusław

10. Data: 2003-05-06 19:47:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Sprobuj rdestu ostrokonczystego, a nie powiesz, ze nie ma smaku.
> Nawiasem mowiac, to nadaje sie na zupe (a la zupa szczawiowa).

OK, pójdę z futrzakiem na hałdę, to spróbuję. Ale trujący nie jest?

Pozdrawiam, Basia.

Honeyberry
odleglosc drzewa od granicy
Pieris- jaka gleba???