Re:Czy wierzysz w Boga!

1. Data: 2000-07-06 10:33:28

Temat: Re:Czy wierzysz w Boga!
Od: Alina Kleczewska <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie zgadzam się z osobą, która twierdzi, że sprawa Boga nie jest częścią sychologii
czy
filozofii. TO JEST JEJ NIEODŁĄCZNY ELEMENT.
A.

1. Data: 2000-07-06 10:45:02

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alina Kleczewska wrote:
> Nie zgadzam się z osobą, która twierdzi, że sprawa Boga
> nie jest częścią sychologii czy filozofii.
> TO JEST JEJ NIEODŁĄCZNY ELEMENT.

Nieważne. Do rozmów o Bogu, Religii itp. jest osobna grupa.

pozdrawiam
Arek

--
Najciekawsze miejsce w Sieci?
Sprawdź: http://www.eteria.net

1. Data: 2000-07-06 11:36:08

Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...leszno.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Alina Kleczewska <t...@p...wp.pl> writes:

> Nie zgadzam się z osobą, która twierdzi, że sprawa Boga nie jest
> częścią sychologii czy filozofii. TO JEST JEJ NIEODŁĄCZNY ELEMENT.

Czy mozna sie dowiedziec z kim polemizujesz ? Na poczatku listu
powinien byc moj adres (jezeli to w ogole do mnie jest
kierowane). Popraw tez (albo popros kogos by poprawil) wypelnianie
pola "References: bo nie wiem na jaki fragment watku odpowiadasz.

--
Jaroslaw Sakowski
alternative e-mail : s...@z...tpnet.pl

1. Data: 2000-07-06 15:47:56

Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nieważne. Do rozmów o Bogu, Religii itp. jest osobna grupa.

Jeśli ktoś pyta "czy wierzysz w Boga" to chyba dotyczy to pytanie
człowieka a nie Boga!
Wiara i światopogląd moim zdaniem to najważniejszy punkt w psychologi!

1. Data: 2000-07-06 19:02:56

Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...leszno.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

"bary" <f...@k...net.pl> writes:

> Jeśli ktoś pyta "czy wierzysz w Boga" to chyba dotyczy to
> pytanie człowieka a nie Boga! Wiara i światopogląd moim zdaniem to
> najważniejszy punkt w psychologi!

No dobra niech tak bedzie - ja sie na tym fragmencie psychologii nie
znam zupelnie. Moze i faktycznie jest on bardzo istotny. Ale przeciez
to nie jest grupa do ankiet. Trzeba bylo zatytulowac Ankieta: czy
wierzysz ... i podac sposob w jaki nalezy udzielac odpowiedzi i w
jakim terminie. No i opublikowac pozniej wyniki.

No bo tak to jak dyskutowac ?

I o czym ?

Jakie tezy sa tutaj stawiane ?

1. Data: 2000-07-06 20:01:23

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

> [...]

czy
> filozofii. TO JEST JEJ NIEODŁĄCZNY ELEMENT.

Hm.. to ja moze a propos boga w filozofii.
Owszem, byl on nieodlacznym skladnikiem filozofii kiedy w Europie
krolowalo chrzescijanstwo. Wtedy teologia byla calkowicie utozsamiana
z filozofia.
na szczescie odejscie od tej praktyki zaczelo sie juz pod koniec
sredniowiecza, przyczynil sie zreszta do tego walnie Ockham.

Potem - oweszem, przewija sie w roznych doktrynach i filozofiach
*absolut* - a to *nie to samo* co bog w rozumieniu religijnym. Glownie
dlatego, ze do absolutu dochodzi sie na drodze rozumowej, a nie na
drodze wiary.

A temacie boga w psychologii to niech sie moze jakis dyplomowany
psycholog wypowie.
--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-07-07 07:50:14

Od: Lucerna <c...@w...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Astec SA wrote:

> Nieważne. Do rozmów o Bogu, Religii itp. jest osobna grupa.

Co to za podejście???
Być może zarzucisz mi, że poniższy tekst powinienem wysłać na grupę o
literaturze, ale twoja argumentacja przypomina sytuację z Ferdydurke,
kiedy dowiadujemy się, że Słowacki wielkim poetą był, bo był ... i
nieważne, że nie zachwyca.

Lucerna

1. Data: 2000-07-07 08:43:06

Od: "Moncia" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Lucerna napisał(a) w wiadomości: <3...@w...waw.pl>...

>literaturze, ale twoja argumentacja przypomina sytuację z Ferdydurke,
>kiedy dowiadujemy się, że Słowacki wielkim poetą był, bo był ... i
>nieważne, że nie zachwyca.

A widzisz w tym wątek psychologiczny? Tzn na upartego we wszystkim mozna
doszukac sie watkow psychologicznych, co bylo tu uprawiane np. poprzez
porownywanie dewaluacji "wartosci" kobiety do dewaluacji wartosci samochodu
;-), ale skoro zostaly wyodrebnione grupy dyskusyjne o nazwach sugerujacych
tematy, to tam tez powinny toczyc sie na te tematy rozmowy. Inaczej bedziemy
tu mieli do czynienia z dysputami o wplywie rodzaju materialow budowlanych
na psychike ludzi zamieszkujacych domy wykonane z roznych tworzyw, co
przekieruje rozmowe na wspolczynniki przepuszczalnosci ciepla i temperatury
topliwosci metali ;-).

Moncia

1. Data: 2000-07-07 09:51:46

Od: Lucerna <c...@w...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moncia wrote:

> [...]
> porownywanie dewaluacji "wartosci" kobiety do dewaluacji wartosci samochodu

Wydaje mi się, że pytanie było neutralne. A jak pokazują odpowiedzi, niektórzy
odnajdywali wątki psychologiczne i zabierali głos. Inni nie odnajdywali
takowych, ale niestety też zabierali głos .... tylko po co.

Lucerna

1. Data: 2000-07-07 10:03:59

Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...leszno.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lucerna <c...@w...waw.pl> writes:

> Wydaje mi się, że pytanie było neutralne. A jak pokazują odpowiedzi,
> niektórzy

To nie bylo pytanie problemowe tylko nieudolna proba ankiety (mowie o
wypowiedzi zaczynajacej watek).

> odnajdywali wątki psychologiczne i zabierali głos. Inni nie odnajdywali
> takowych, ale niestety też zabierali głos .... tylko po co.

Poniewaz to jest grupa klasy *sci* i powinno sie dbac o jej
poziom. Zobacz sobie co sie dzieje na pl.soc.religia (chodzi mi o
poziom wypowiedzi bo ewidentny brak kultury to juz zupelnie
pomijam). Istnieje niebezpieczenstwo przeniesienia sie tego typu stanu
na grupy sci a ja tego nie chce. Piszcie nawet o krasnoludkach (w
koncu bajki mozna rozpatrywac psychologicznie przeciez) tylko
sensownie - tezy, argumenty, kontrargumenty.

--
Jaroslaw Sakowski
alternative e-mail : s...@z...tpnet.pl

czy Marlena Lipińska wyjechala na urlop?
Rozstanie a samopoczucie.
Czy istnieje miłość na całe życie ?
Czy wierzysz w Boga ?
OGLOSZENIE