Czy wyciek z chłodnicy samochodowej jest szkodliwy dla zdrowia?

11. Data: 2003-02-05 17:57:09

Temat: Re: Czy wyciek z chłodnicy samochodowej jest szkodliwy dla zdrowia?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"LN" <l...@p...onet.pl> wrote in message
news:b1rend$r2a$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Oprócz tego - picie glikolu prowadzi do śmiertelnych zatruć - ale małe
> ilości ludzie piją i jakoś żyją - normalne - nie ma ścisłej reguły.

Rozumiem. Czyli nie jest to taka trucizna że 1cm3 => śmierć na miejscu.

> Opary w dużych stężeniach spowodują prędzej czy później bóle głowy...
> mogą też nastąpić w skrajnych przypadkach podraźnienia błon śluzowych
> dróg oddechowych.

Czyli bóle głowy i kaszel, tak?

> Nie możesz tego zatkać jakoś ? Przecież nawet pomijając
> tych pasażerów - silnik będzie się grzał ;)

Planuję to zatkać, ale na razie trochę za zimno aby samemu się tym bawić
pod domem a garażu ogrzewanego niestety nie posiadam... Jak się sciepli.
Chcę to zrobić sam, bo toyota zdziera za takie głupoty jak za zboże...
Dlatego chciałem zapytać czy to bardzo niebezpieczne, czy można tylko
dolewać do górnego poziomu i jeździć póki się nie naprawi...

> Ogólnie rzecz biorąc - glikol paruje, ucieka podobnie jak alkohol etylowy,
> wywieje go bardzo prędko podczas jazdy... no chyba że leje się strugą do
> kabiny. ;-))

Problem może być innego rodzaju - chodziło mi o to, że parowanie
to będzie na drodze powietrza WLOTOWEGO do grzejnika i do kabiny,
a zatem będzie stały dopływ oparów glikolu do kabiny. To byłoby
chyba groźne. Ale skoro mówisz, że objawami jest kaszel... to spoko :-)

12. Data: 2003-02-05 19:54:02

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba groźne. Ale skoro mówisz, że objawami jest kaszel... to spoko :-)

Ale przyrzeknij że to zalepisz - wiesz - co innego parę razy się nawdychać a
być narażonym na ciągłe inhalacje przez parę lat...

pzdr
LN

13. Data: 2003-02-05 21:10:07

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale przyrzeknij że to zalepisz - wiesz - co innego parę razy się
> nawdychać a być narażonym na ciągłe inhalacje przez parę lat...

Oczywiście, że zalepię - szkoda mi choćby ciągle dolewać
wcale nietaniego płynu chłodniczego, za który toyota
woła sobie $15 za galon... Poczekać tylko muszę aż się
trochę ociepli, bo chciałbym mieć z tej naprawy trochę
radochy, ale leżenie pod samochodem w śniegu, w taką
pogodę jak teraz to naprawdę nie jest zabawne... ;-)

14. Data: 2003-02-05 21:57:55

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Poczekać tylko muszę aż się
> trochę ociepli, bo chciałbym mieć z tej naprawy trochę
> radochy, ale leżenie pod samochodem w śniegu, w taką
> pogodę jak teraz to naprawdę nie jest zabawne... ;-)

jasne - jeszcze sobie coś przemrozisz...

3maj się
pzdr
LN

15. Data: 2003-02-05 22:26:07

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Planuję to zatkać, ale na razie trochę za zimno aby samemu się tym bawić
> pod domem a garażu ogrzewanego niestety nie posiadam... Jak się sciepli.

Samo się zatka. Trzeba tylko zdjąć górną rurę z chłodnicy, wsypać
specjalnego proszku i po kłopocie. Lepiej nie wsypywać tego do zbiorniczka
wyrównawczego. Kupisz ten preparat pewnie na każdej stacji benzynowej.
Miałem ten problem, tak go załatwiłem.
Nie wsypuj od razu całej porcji, tylko pół.

Pozdrawiam
Leszek

16. Data: 2003-02-05 23:12:17

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Miałem ten problem, tak go załatwiłem.
> Nie wsypuj od razu całej porcji, tylko pół.

na wszystko jest rada ;-) i po kłopocie.

pzdr
LN

17. Data: 2003-02-06 02:48:44

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> Miałem ten problem, tak go załatwiłem.
> Nie wsypuj od razu całej porcji, tylko pół.

Wolę poczekać do wiosny i sobie porządnie chłodnicę zalutować.
Jest zrobiona z mosiądzu/brązu, więc tak będzie najlepiej.
Takie "proszki" oprócz zapychania dziur zapychają również niestety
kanały którymi płyn chłodniczy penetruje blok silnika oraz samą
pompę, która potem może długo z takimi oporami nie popracować...
A proszek - zawsze mogę go wsypać jak mi się lutowanie nie uda ;-)

Interesowało mnie w sumie tylko to, czy jeźdzenie takim autem
miesiac czy dwa nie jest zbytnio szkodliwe dla zdrowia - tyle.
Jak zrozumiałem, tragedii nie będzie, najwyżej jakiś ból głowy.
Ale na razie zapach płynu nawet nie jest wyczuwalny, więc ok...

18. Data: 2003-02-06 07:37:35

Temat: Re: Czy wyciek z chłodnicy samochodowej jest szkodliwy dla zdrowia? [OT]
Od: -DraconuS- <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hai

Pszemol wrote:

> Nawet tak nie żartuj, że ktoś to pije...
> Na butelce pisze "fatal is swallowed"
> - czyli "śmiertelne w przypadku wypicia".

Na denaturacie jest nawet trupia czacha... i komu to przeszkadza? ;)
--
Max
(.) (.) Quake III Arena nightmare player

19. Data: 2003-02-06 15:18:53

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"-DraconuS-" <d...@o...pl> wrote in message news:3E4210BE.7F505BE4@o2.pl...
> Na denaturacie jest nawet trupia czacha... i komu to przeszkadza? ;)

No nic... tylko współczuć takim gostkom... :-(

20. Data: 2003-02-06 17:57:17

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nic... tylko współczuć takim gostkom... :-(

W której bramie dziś pijemy ?? ;-))))))))))))))))))))))))))

pzdr
LN

oddam kompa za darmo
Przewlekły kaszel