DO + alergia na jajka

41. Data: 2004-01-30 08:45:52

Temat: Re: DO + alergia na jajka
Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> napisał w wiadomości
news:bvbf5s$jfv$1@atlantis.news.tpi.pl...

> ps. Sorki że tak z Ciebie chciałem zedrzeć, nie wiem co mi się stało,
> przyjadę moim vanem w okolice Łodzi na wiosnę, będziesz
> przyjęta poza kolejnością, bo ja uwielbiam bawić się w doktora.

Chaciur, a najbardziej w jaka specjalnosc lubisz sie bawic? Hafsa

42. Data: 2004-01-30 11:45:12

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaa" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> 28 stycznia 2004 (01:37:59) Krystyna*Opty*

> no weszlam tam i oto:
> Jaja, białko Porcja = 1 sztuka = 50g 23 kcal 5,4 g 0 g 0,4 g
> Jaja, żółtko Porcja = 1 sztuka = 17g 60,3 kcal 2,7 g 5,4 g 0,1 g
> Jaja kurze całe Porcja = 1 sztuka = 33g 49,5 kcal 4,1 g 3,5 g 0,3 g
>
> to ja z tego rozumiem, ze 1 cale jajko wazy 33g, a samo bialko w nim
> 50g.... ??????
> znaczy - wszedzie sa bledy
> i ja sie przejade na wierze w slowo pisane....

A widzisz. Dlatego nie warto tak bezkrytycznie podchodzić do każdego słowa
pisanego (i mówionego), bo bardzo łatwo o pomyłkę.
"Przepuść" te różne teksty przez własną "maszynkę", zwaną rozumem.
Po to go od natury dostaliśmy ;)
Ja wiem... nie chce się... Zastanawiające, że wszyscy nawołują do ćwiczenia
mięśni, a co z ćwiczeniem własnych szarych komórek?

Ja osobiście domyślam się, że pomylono w pozycjach liczby 50 g i 33 g.
Być może pomylono jeszcze gdzie indziej... ;[
Dlatego z wagą w kuchni byłoby łatwiej.

Kwaśniewski radzi (np. w "Książce kucharkiej" str. 61):
"Przyjmuje się, że jajko średniej wielkości waży 4,5 - 5 dag, z tego żółtko
waży średnio 2 dag, a białko 2,5 - 3 dag. Jeżeli używamy jajek bardzo
małych lub bardzo dużych, trzeba wziąć ich odpowiednio więcej lub mniej."

> wyliczylam i wyszlo mi:
> B: 55-62g, T: 99-133g, W: 45-50g
> oraz,ze za 2-3 m-ce mam to skorygowac i jesc bialka o polowe mniej

Młodzi ludzie przechodzą na ogół szybciej proces przytosowania do nowego
żywienia - nawet 2-3 tygodnie. Jeśli potem nie zmniejszysz ilości białka
- mogą pojawić się np. swędzące wysypki, niesmak w ustach i ogólny
dyskomfort.
Zmniejszenie ilości białka powoduje ustąpienie takich objawów, ale z
doświadczeń ludzi wynika, że ta długość okresu przystosowania bywa bardzo
różna, bo ludzie wcześniej bardzo różnie się żywili i różne mają
(nieuświadomione i nie odczuwane na poprzednim żywieniu) defekty na
poziomach: trawienia, wchłaniania i metabolizmu.

> no chyba wlasnie nie
> bo jak zjem wiecej, to choc proporcje beda zachowane, jednak dostarcze
> organizmowi wiecej bialka, za_duzo_bialka! A tego mam przeciez
> uniknac! Przeciez z tych wyliczanek wynika, ze poza proporcjami wazna
> jest jednak ILOSC. Skoro nie wolno przekroczyc dobowej dawki, to nie
> mozna zjesc ile sie ma ochote.
> Zreszta - mnie po 2 plackach juz sie wcale nie chce jesc...

Proporcje włącznie z ilością są szczególnie ważne u osób poważnie chorych,
dlatego im zaleca się opiekę lekarza optymalnego, który precyzyjnie ustala
dla nich indywidualne ilości włącznie z proporcją (wtedy właściwszą nazwą
jest nazwa - DIETA OPTYMALNA).
Organizm ludzi młodych i zdrowych dość łatwo i szybko zaczyna prawidłowo
rozpoznawać JAKOŚĆ zjadanego pożywienia i odpowiednio reaguje zmniejszeniem
apetytu do poziomu indywidualnego zapotrzebowania (wtedy właściwszą nazwą
jest - ŻYWIENIE OPTYMALNE). Ale należy zawsze pamiętać o tym, że nie powinno
się zaspokajać głodu jakimkolwiek chudym/węglowodanowym jedzeniem, ponieważ
wtedy organizm "głupieje" i wraca na stare szlaki, a właściciel tegoż
organizmu czuje się źle i nie wie już, co ma dalej jeść... :(
...i też wraca na swoje stare szlaki dietetycznych poszukiwań... ;[

Pozdrawiam
Krystyna

43. Data: 2004-01-30 12:36:40

Od: k...@o...pl (Kaa) szukaj wiadomości tego autora

30 stycznia 2004 (12:45:12) Krystyna*Opty*
K...@p...onet.pl wrote:

> [...]
KO> organizmu czuje się źle i nie wie już, co ma dalej jeść... :(
KO> ...i też wraca na swoje stare szlaki dietetycznych poszukiwań... ;[

czyli -co ?
Jestem skazana na ustawiczne wyliczanki, bo to, ze mi sie nie bedzie
chcialo jesc nie bedzie zadnym wskaznikiem, ze robie dobrze?
Chyba w koncu, po ilus-tam m-cach DO, organizm wreszcie "zajarzy", ze
teraz jemy i trawimy tluszcze, a nie weglowodany i nie wroci tak latwo
na "stare szlaki" ??
Gdyby od sporadycznego zjedzenia byle-czego mialo sie wszystko
zawalic, to do kitu z takim zywieniem!

Poniewaz odstawilam jajka, to wstawilam w to m-ce tlusta smietane, ale
i tak mi wyszlo, ze zjadlam ok 35g bialka, 120g tluszczu i....15g
weglowodanow.No i nie wiedzialam czym mam sie dopchac, zeby ich bylo
50g, poza tym nie bylam glodna. Gotowanie jednego ziemniaka dla mnie
samej wydaje sie bezsensowne.
A czy moge zamiast ziemniakiem uzupelnic te wegle makaronem?
Gotowanym, ale bez zadnych dodatkow, takim prosto z wody? Czy raczej
jednak skrobia z ziemniaka ?

Pozdrawiam,
Kasia

---
mailto: k...@o...pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

44. Data: 2004-01-30 16:19:08

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaa wrote:

> no tak, to przesadza sprawe
> A szkoda, ze maja takie podejscie, bo to z kolei budzi podejrzenia, ze
> JK cos sie w zyciu udalo, nawet sam pewnie nie wiedzial, ze tak
> wyjdzie i zyska tylu wyznawcow, a teraz siedzi cicho i tylko kupony
> odcina od starego dobrego pomyslu.

Ja to widzę podobnie

> Bo teraz DO zyje juz wlasnym zyciem, poza JK, nieprawdaz ?

On sobie opatentował takie określenia jak 'dieta optymalna'
'żywienie optymalne' jako znak handlowy,( myślę że to powodów
dla którego, jak czytałem na grupie DO, są ograniczenia
w podawaniu tych nazw w mediach za darmoszkę, a nie, jak
myślą optymalni spisek masonów). Myślę że nie można jeszcze
powiedzieć, że teraz DO żyje własnym życiem, między innymi
ze względu na prawo handlowe.

> Wiec nawet w intersie optymalnych byloby naukowe potwierdzenie, ze JK
> ma racje. Chyba, ze sie boja, ze po badaniach wyjdzie na jaw straszna
> prawda, ze Jk sie mylil i jest jeszcze inaczej!

Obawiam się że JK już może sobie zdawać sprawę,
że jego dieta nie jest zbawieniem dla świata, ale
ciężko mu zejść z tego cokołu na którym się umieścił.

> do wiosny to ja po tych eksperymentach dietetycznych juz bede taka
> zdrowa i taka szczupla, ze oglosze wlasna rewolucyjna metode i to do
> mnie beda staly kolejki ;-))
> ale skoro nie pusciles mnie z torbami za rade o jajkach, to Cie
> przyjme poza kolejnoscia :-)

Tak czy owak jesteśmy umówieni, w końcu to nie takie istotne
kto będzie miał inicjatywę :))

pozdrawiam Chaciur

45. Data: 2004-01-30 16:20:32

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa wrote:

> Chaciur, a najbardziej w jaka specjalnosc lubisz sie bawic? Hafsa

Jestem przeciwnikiem specjalizacji.
Uważam, że to pomyłka naszej cywilizacji.
Zdąża ona do punktu w którym człowiek wie
absolutnie wszystko o absolutnie niczym.

pozdrawiam Chaciur

ps. przez Wrocław też przejadę nic się nie martw :))

46. Data: 2004-01-30 16:33:31

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps. przez Wrocław też przejadę nic się nie martw :))

Ok, to zanim dojedziesz do Lodzi, to my zdazymy wymienic doswiadczenia
;-)))))
Hafsa

47. Data: 2004-01-30 16:55:09

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

> Krzaczycie. Chaciur, ustaw kodowanie, bo nie masz w naglowku zadnego. Kaa,
> zmien kodowanie na iso-8859-2.

Ok dzięki, pisze z różnych kompów, postaram się poprawić.
Ale z tym cytatem to przesadziłeś ;))

pozdrawiam Chaciur

48. Data: 2004-01-30 18:31:32

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29 Jan 2004 16:04:50 +0100, Kaa <k...@o...pl> napisał:

> Nie mam bladego pojecia o biochemii, studiowalam budownictwo, wiec jak
> cos jest z przekonaniem tlumaczone, to nie bardzo mam jak zweryfikowac
> czy to jest rzeczywiscie prawda, czy nie. Stad moje wahania miedzy DO
> i MM - oba tlumaczenia w niektorych momoentach wydaja mi sie logiczne.

To nie lepiej MM z duza iloscia tluszczow, albo inaczej DO, ale z weglami
tylko ponizej 35 i 50?

> Wiem, wiem, wykluczaja sie i na pewno komus sie naraze takim podejsciem
> do sprawy, ale ja naprawde nie mam z czym sprawdzic, moja wiedza o
> procesach
> zachodzacych w komorce pochodzi wlasnie z TYCH publikacji.

Gdzie sie wykluczaja?

> optymizmem. Dosc sceptycznie podchodze zas do listow publikowanych w
> ksiazkach JK, takich listow mozna przeczytac wiele w kazdej ksiazce o
> odzywianiu, nawet najglupszym, a podobne, tyle ze spreparowane
> widnieja w niemal kazdym kolorowym brukowcu reklamujacym "cudowny
> srodek" na schudniecie. W ksiazkach Mai Blaszczyszyn tez sie roi od
> relacji ze wspanialych ozdrowien.

Zeby cos dobrze sprzedac trzeba takie listy umieszczac, albo samemu pisac;)

> na czas chudniecia. A potem co? Powrot do zarcia byle czego ?

Nie. Dlatego trzeba wybrac taki sposob jedzenia by byl dla nas smaczny i
zdrowy.

> Natomiast - jak napisalam wczesniej - razi mnie ta niekonsekwencja w
> ksiazkach JK, no i pomimo, ze jego tlumaczenia wydaja mi sie logiczne
> to czasami sie po prostu gubie. On pisze, ze do budowy i regeneracji
> tkanek nalezy zjadac najbardziej biologicznie podobne tkanki zwierzat
> -do naprawy skory np. skorki wieprzowe, do odzywienia mozgu -mozdzek,
> do naprawy stawow -chrzastki itd.

hehe, dobre. Tylko, ze jakos to co zjemy ulega trawieniu i rozkladowi na
czesci pierwsze, wiec raczej do odbudowy mozgu nie trzeba jesc innego
mozgu itp...

> A jednoczesnie za najwartosciowsza mieszanine bialka i tluszczu uwaza
> jajko kurze.... a czy czlowiek potrzebuje zeby mu rosly piora albo
> dziob...??

A czemu akurat jajko? Najlepsze proporcje bialka i tluszczu??

> pisze bez bledow ortograficznych, rozwiazuje krzyzowki, czytuje prase
> i to wcale nie kolorowe brukowce. Czyli koniecznosc odzywiania mozgu
> tluszczem w celu usprawnienia jego pracy jest, jak dla mnie, dosc
> dyskusyjna.

Dyskusyjna? Odzywianie mozgu tluszczem w celu usprawnienia pracy jest
bzdura:) Tyle stwierdzam na przykladzie twojej babci.

> I dlatego na pewno podpisalabym sie obiema rekami pod wnioskiem o
> przeprowadzenie gruntownych badan nad dieta JK i nad ludzmi ja
> stosujacymi. Po prostu szalenie mnie interesuje co by z tych badan
> wyszlo.

Ooo... o toto:) Ciekawe jak JK doszedl do tego, ze mozg potrzebuje
tluszczu by lepiej pracowac. Z badan mu tak wyszlio (co badal?), a moze na
sobie to zobaczyl, a moze skads wywnioskowal (ciekawe skad)...

--
[s(00)mal]---[gg: 1337396]---[HP-820]
"I zwątpienie w labiryntach samotności...;(" -Grammatik/Wiatrucień

49. Data: 2004-01-30 18:33:45

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Jan 2004 18:14:37 +0100, Chaciur <gchat@na_wp.pl> napisał:

> Ja o tym pisałem kiedyś na grupie optymalnej i dowiedziałem się
> że ta dieta jest 'optymalna' i nie ma sensu 'mozolić się na próżno',
> nie ma w niej nic do poprawienia, JK jest nieomylny.

Oo ja... To chyba ten tluszcz jednak ubija szare komorki. Kwasniewski
pewnie na serio ma te sady i wcale tluszczu tyle nie zre...

50. Data: 2004-01-30 19:07:13

Od: k...@o...pl (Kaa) szukaj wiadomości tego autora

30 stycznia 2004 (19:31:32) s(00)mal napisał:

s0m> To nie lepiej MM z duza iloscia tluszczow, albo inaczej DO, ale z weglami
s0m> tylko ponizej 35 i 50?

no to co z tego wyjdzie ?
Wlasnie idealne dieta dla wszystkich, czyz nie?
Bo czym sie rozni MM z duza iloscia tluszczow od DO z weglami o niskim
IG...? A proporcje B:T:W sa przeciez i tak zmienne w zaleznosci od stanu
zdrowia delikwenta i jego wieku.

s0m> Nie. Dlatego trzeba wybrac taki sposob jedzenia by byl
s0m> dla nas smaczny i zdrowy.

caly czas o tym jest mowa, we wszystkich watkach -zauwazyles?
Zauwazyles, bo nawet pisujesz w innych watkach.
Ale porozumienie jest niemozliwe, zawsze bedzie wojna miedzy
zwolennikami MM, DO, wege i Atkinsa.
Tak jakby MUSIAL istniec jakis jeden idealny wzorzec dla wszystkich i
koniecznym bylo skakac sobie do gardel, zeby go znalezc.
A przeciez ludzie sa tak rozni...

s0m> ...to co zjemy ulega trawieniu i rozkladowi na czesci pierwsze,
s0m> wiec raczej do odbudowy mozgu nie trzeba jesc innego
s0m> mozgu itp...

Otoz to, zawsze mnie zastanawial ten sposob tlumaczenia JK
koniecznosci zjadania pewnych okreslonych produktow.

s0m> A czemu akurat jajko? Najlepsze proporcje bialka i tluszczu??

Nie proporcje, tylko podobno jest to najwartosciowsza postac bialka bo
zapewnia zarodkowi maximum substancji odzywczych. Ale wlasnie
zarodkowi KURCZAKA - czyli beda z tych bialek budowane piora i dziob.
To stoi w sprzecznosci z tym co JK pisze w innym m-cu: ze wlasnie do
odbudowy konkretnych tkanek trzeba zjadac podobne biologicznie tkanki.
Jak slusznie zauwazyles -przed strawieniem wszystkie bialka i tak beda
rozlozone na aminokwasy i organizm czlowieka musi je wbudowac we
wlasne bialka. Wiec powinno byc obojetne, czy jemy jajko czy schab.

Pozdrawiam,
Kasia

---
mailto: k...@o...pl