Datura przestaje chorowac!

1. Data: 2001-07-27 16:11:08

Temat: Datura przestaje chorowac!
Od: Zbig.Drwiega <b...@b...norka> szukaj wiadomości tego autora

X-Utylizacja Ogrodowych Krasnali

Zasilam dature nawozem (azofoską) i pięknie idzie!
Mam tylko wątpliwości, jak określać ilość.
Trzy garście?
W jedna donicę? Nie za dużo?
Jak często? Posypywać, do wody? ???

Pozdrawiam
Dr.Z

2. Data: 2001-08-01 04:54:38

Temat: Re: Datura przestaje chorowac!
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbig.Drwiega" <b...@b...norka> napisał w wiadomości
wnia...
.............> Zasilam dature nawozem (azofoską) i pięknie idzie!
> Mam tylko wątpliwości, jak określać ilość.

Proponuję określenie, wydaje mi się, dosyć precyzyjne.
Nawozić datury
nawozem w takiej ilości, aby uzyskać ciemną zieleń liści.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-08-01 19:58:45

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po jakim czasie wystygnie lufa armaty?
Lufa armaty wystygnie po pewnym czasie!

Pozdrowienia

Andrzej

4. Data: 2001-08-02 05:37:15

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Paplinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości ...................
..............> > Nawozić datury

Wbrew pozorom, moja wypowiedź była przemyślana i uważam ją za precyzyjną.
Oczywiście nie jest ona lekkostrawna dla osób oczekujących na recepty typu:
2 łyżeczki co 2 dni.
Takie przepisy wprowadzają więcej zamętu niż korzyści dla roślin.
Taką poradę można znaleźć pod byle jakim adresem np.:
http://ogrod.to.jest.to/rosliny/datura.htm

Dodam, że pierwotnie moja wypowiedź składała się z kilkunastu zdań.
Większość z nich usunąłem dla przejrzystości porady. Dla Ciebie np. moja
wypowiedź była całkowicie wystarczająca bo zmieniłeś temat wątku.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2001-08-02 18:48:27

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Krzysztofie,

przepraszam z wczorajsza zmiane watku, ale nie moglem sie powstrzymac.

Co do precyzji Twojej porady, to chyba masz racje, choc pytajacy nie bedzie
usatysfakcjonowany. Dajesz mu cel, do ktorego ma dazyc, ale droga do niego to
juz jego wlasny eksperyment. Czas pokazuje czy udany, czy nie.
Dlatego wole porady typu: "Ja stosuje dla mojej roslinki taki to a taki nawoz,
co tyle dni, w takiej ilosci. Roslinka stoi na balkonie, wystawa wschodnia
etc.", niz kategoryczne "jedna nakretka na dwa litry przegotowanej wody....."
To kojarzy mi sie w tej chwili z instrukcja parzenia kawy (rozpuszczalnej) lub
herbaty (sypkiej): "Wsyp lyzeczke Kawy/herbaty, zalej goraca, ale nie wrzaca
woda i rozkoszuj sie boskim naparem!" Tak jakby dla jakosci tego naparu istotne
bylo, aby temperatura wody podczas zalewania byla nizsza od 100 stopni, a nie
jak to jest w rzeczywistosci fakt, ze nie wolno wody przegotowac! (trzy fazy
wrzenia, przerwac w drugiej itd.)

Pozdrawiam i ide walczyc z instrukcja "zameldowania" (sic!) sluchawki do
"stacji bazowej" co nie udaje mi sie od dwoch dni

Andrzej
PS. a moze jednak trzeba bylo dla jasnosci zostawic te kilkanascie zdan?

6. Data: 2001-08-03 06:12:03

Od: "K.K" <s...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

o daturze - troche nie na temat.

Mysle,ze wiesz o tym... choc nie wszyscy wiedza. ...
Ta modna od jakiegos czasu roslina jest bardzo niebezpieczna. To bielun,
ktorego nasiona sa trujace. Mlodziez uwaza ,ze jest halucygonenny...paru
lebkow z naszego miasteczka zrobilo sobie taki odlot, ze ledwo ich
odratowano. Osobiscie nie hodowalabym tego nie tylko w domu, ale i w
ogrodzie, aby nie stwarzac pokusy i zagrozenia dla dzieci i mlodziezy.
Mimo.ze roslina jest ladna.

Choc ja preferuje kwiaty, ktore rosly w ogrodku mojej babci.

Pozdrawiam
basia

7. Data: 2001-08-10 16:46:03

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Paplinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości
> przepraszam z wczorajsza zmiane watku, ale nie moglem sie powstrzymac.

..i bardzo słusznie. Już kiedyś pisałem (zastrzegam sobie możliwość
napisania tego także w przyszłości) że powstrzymywanie się może być
szkodliwe dla zdrowia. Szczególnie u aktywnych mężczyzn.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

8. Data: 2001-08-11 16:32:01

Od: Borsuk <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <9l2q2v$eed$1@news.tpi.pl> Krzysztof Marusiński napisał(a):

> Użytkownik "Andrzej Paplinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości

Nie zagladałem przez kilka dni na forum. I patrzcie!
Jaki wspaniały wątek tu nam urósł!

Bardzo się mi spodobało pytanie:"po jakim czasie wystygnie lufa armaty?'
Kapitalne!
Ale zaprzeczam pogłoskom,że jestem nieusatysfakcjonowany odpowiedzią.
Wiem, że mam nawozić kwiatki z ostrożna.

Bo ' wsio wasmożna tolka s ostorożna "! :->>

Pozdrawiam członków grupy!

Dr.Z

Zrobię Dobrze(!) kliwii?
Pomidory - czy to zaraza?