David Carradine nie żyje

21. Data: 2009-06-05 23:38:15

Temat: Re: David Carradine nie żyje
Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 6 czerwca 2009 01:18. carbon entity 'cbnet' <c...@n...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Dlaczego?
> Ponieważ bardzo konsekwentnie i z dość niespotykanie sporym
> zaangażowaniem praktycznie wszystko przedstawiasz ODWROTNIE.

Co odwrotnie?
Znajdź mi opis meridianów i czakr w przednowożytnej cywilizacji zachodniej.
Znajdź zachodnią sztukę walki, medycynę naturalną i system medytacji oparte
na pracy na meridianach i czakrach.

W Chinach ta wiedza była rozpowszechnniona, kiedy w Europie zakute w blachę
pały ganiały się bez ładu i składu z młotami bojowymi.

Znajdź mi matematykę wyższą i wydobycie gazu w celach ogrzewania/oświetlania
w czasach Karolingów i Ottona. Znajdź drukarstwo, broń palną, czy znaczące
ilości papieru na tyle znaczne, że drukowano nawet pieniądz papierowy za
Tangów i Sungów...

22. Data: 2009-06-05 23:52:27

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akurat o MATEMATYCE to mi może lepiej nie pisz...
Bez przesady. :)

Dość powiedzieć, że z moich "obserwacji" wynika, że więcej do
matematyki nowożytnej wnieśli wysnawcy Islamu, niż twoi mamroczący
pod nosem propagatorzy - powiedzmy - "starożytnego oświecenia".

BTW Chińczycy odkryli i używali proch, ale _broń palną_ wymyślili
Europejczycy.
Powaga. ;)
Zapamiętaj! :)

Pieniądz z kolei wprowadzili [notabene demoniczni i dzicy] Persowie,
więc niejako nie zdziwiłbym się, gdyby pozostawali także prekursorami
dzisiejszego odpowiednika drukowanych papierów wartościowych. ;)

Przy całym dorobku cywilizacji chińskiej w starożytności, wzbudzającym
chwilami pewien nawet respekt, warto zauważyć, że na DZIŚ Chińczycy
[i cała kultura Wschodu] pozostali (a może lepiej: pozostali-by) daleko
-daleko w tyle wobec tego co wyznacza wysoką zarówno jakość jak i poziom
życia na świecie, a zatem - jeśli pozwolisz - zwrócę teraz swe złaknione
wielkich znaków oczy w kierunku z którego [faktycznie] pochodzi źródło
tegoż azjatyckiego "pozostawania" zamiast szukać tam, gdzie ty chciałbyś
znajdować coś czego tamże po prostu nie ma (poza może ~przysłowiowymi
"okruchami"... w mocno nieświeżym starożytnym sosiku, oczywiście).

--
CB

"Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał(-a)
w wiadomości news:h0c9ug$ve6$1@news.onet.pl:

23. Data: 2009-06-06 06:36:48

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"All" <a...@p...not.pl>
> "Robakks" w news:h0aije$3kh$1@inews.gazeta.pl...

> /.../

> Brawo ksRobak!
> Ktoś tu standardowo nie zauważa, że wszystkie oceny biorą się
> wyłącznie z materiałów zgromadzonych w głowach oceniających.
> A gdzie, kiedy i jak się je gromadzi??
> Jasne - w środowisku, w którym się żyje...

Zwróć uwagę na tendencję w wypowiedzi cbneta sugerującą związek
pomiędzy śmiercią Dawida, a filozofią Wschodu.

> Wniosek??
>
> Jesteś nie tylko tym, co jesz.
> Jesteś tym, czego słuchasz, co oglądasz, w czym uczestniczysz!
> ,~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~,°

Zakute pały to nazwa na tych ludzi, do których informacja nie dociera
wprost na zrozumienie. Aby tych ludzi ujarzmić stosuje się manipulację
podświadomością. Taki rycerz z zakutą pałą nie musi rozumieć
by tańczyć w rytm pociąganych sznureczków. Po prostu NIE WIE. :)

> Dokładnie takie przesłanie ma "Wirall".
>
> pozdrówki
> All
> --
> www.wirall.net - dla wszystkich, którzy nie ufają interpretacjom
> prezentowanym w aktualnie przyjętych modelach rzeczywistości.

Jeśli szukasz inspiracji do napisania nowej książki to polecam
wypowiedzi Jakuba w tym wątku. Domyślnie to człowiek w jakiś
sposób okaleczony przez bejsbola, a siłę do życia daje mu rzecz
w cywilizacji Zachodu mało znana: energia witalna, którą czerpie
ze wschodnich technik.
To siła i hart ducha wynikający z dyscypliny.
Znamienne, że techniki wschodu harmonizują osobowość i pozwalają
wyciszyć emocje na których budowane są Zachodnie filozofie:
chuci, popędów, egoizmu, zachłanności, pogardy i obłudy. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

24. Data: 2009-06-06 07:02:08

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 6 czerwca 2009 08:36. carbon entity 'Robakks' <R...@g...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Domyślnie to człowiek w jakiś
> sposób okaleczony przez bejsbola,

Przez "duchowego bejsbola". Chociaż efekty mniej więcej takie same i gdybym
nie ćwiczył, to byłaby droga prosto na wózek inwalidzki.

> a siłę do życia daje mu rzecz
> w cywilizacji Zachodu mało znana: energia witalna, którą czerpie
> ze wschodnich technik.
> To siła i hart ducha wynikający z dyscypliny.

Dyscyplina przede wszystkim. A oprócz tego pobieranie naturalnej energii
płynącej z Niebios do Ziemi.

25. Data: 2009-06-06 07:23:50

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 6 czerwca 2009 01:52. carbon entity 'cbnet' <c...@n...pl>
> [...]

> matematyki nowożytnej wnieśli wysnawcy Islamu, niż twoi mamroczący
> pod nosem propagatorzy - powiedzmy - "starożytnego oświecenia".

Raczej _wynieśli_ ze złupionych i nie tylko uniwersytetów buddyjskich w
Indiach. Ile zapożyczyli tylko od Bhaskary i Aryabhaty, nie mówiąc o samych
podstawach systemu pozycyjnego w arytmetyce (śunyata -> al-sifr ->
zero)... Podobnie w dziedzinie chemii Al-Jabeer --- arabski alchemik znany
też jako Geber, uważany za ojca zachodniej alchemii, odkrywcę m.in. kwasu
azotowego, alkoholu czystego i wielu innych substancji uzyskiwanych drogą
destylacji był uczniem słynnego Nagardżuny. Mało kto wie, że oprócz
religijnych dzieł związanych z alchemią i islamem ezoterycznym pisał także
tantryczne traktaty buddyjskie, z których jeden zachował się do naszych
czasów w przekładzie na tybetański.

> BTW Chińczycy odkryli i używali proch, ale _broń palną_ wymyślili
> Europejczycy.

Ulepszyli. Chińczycy znali w XIII w. działo lądowe strzelające kulą,
moździerz strzelający kamieniami, działo okrętowe strzelające dwoma kulami
połączonymi łańcuchem dla niszczenia masztu i rusznicę. Znali również
granat ręczny odpalany lontem i gazy bojowe produkowane na bazie
naturalnych substancji ogólnotrujących i drażniących (arszeniku, gorczycy).
Nigdy nie produkowali tego uzbrojenia w dużych ilościach i często potrafili
stosować dobrze zakonserwowaną przestarzałą broń sprzed kilkuset lat. Na
Bliski Wschód oraz do Europy, gdzie najszybciej _ewoluowały_, bronie te
zostały przywiezione przez hordy Mongołów Dżyngis-Chana.

> Pieniądz z kolei wprowadzili [notabene demoniczni i dzicy] Persowie,

Mówię tu o papierowym i drukowanym. W Persji pojawił się on podczas podboju
Mongołów, chociaż rzeczywiście czeki kupieckie znali wcześniej. Pieniądz
papierowy powstał w Chinach jako asygnaty na rządowe przydziały ryżu i
srebra. Kolorowy druk z miedzianych matryc był podyktowany zabezpieczeniem
przed fałszerstwem.

> [...]
> znajdować coś czego tamże po prostu nie ma (poza może ~przysłowiowymi
> "okruchami"... w mocno nieświeżym starożytnym sosiku, oczywiście).

To zwróć i mów praktycznie, o co chodzi. Bo ja tego źródła nie widzę w czym
innym niż pazerność białych diabłów, cierpliwie znoszona przez Państwo
Środka. Do czasu.

26. Data: 2009-06-06 07:35:10

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał w
> [...]
> blachę
> pały ganiały się bez ładu i składu z młotami bojowymi.

Szkoła platończyków, eleuzyjczycy.

pozdrawiam

Chiron

27. Data: 2009-06-06 07:38:37

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ilości papieru na tyle znaczne, że drukowano nawet pieniądz papierowy za

A- technika: cywilizacja rzymska- PIERWSZA znana cywilizacja oparta na
technice

pozdrawiam

Chiron

28. Data: 2009-06-06 07:45:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> wiadomości news:h0c9ug$ve6$1@news.onet.pl...

> A- technika: cywilizacja rzymska- PIERWSZA znana cywilizacja oparta na

Jeszcze wcześniejsze - wieczne lampy Etrusków.

29. Data: 2009-06-06 08:00:48

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> znaczące

> Jeszcze wcześniejsze - wieczne lampy Etrusków.

Właściwie to (prawdopodobnie) Rzymianie całąswą wiedzę zawdzięczają
Etruskom, których także szczerze nienawidzili- i niszczyli ślady po nich

pozdrawiam

Chiron

30. Data: 2009-06-06 11:21:24

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora