Depilacja intymna - pytanie do dermatologa

1. Data: 2003-12-01 19:33:43

Temat: Depilacja intymna - pytanie do dermatologa
Od: "Mariusz" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wiem, ze ten temat wielokrotnie byl poruszany na wielu forum roznych
portali, ale wypowiadali sie tam z reguly tylko zwykli ludzie, nie majacy
wiedzy naukowej na ten temat. Buc moze znajdzie sie tutaj jakis lekarz -
dermatolog, ktory moglby rzucic na ten temat troche fachowego oka.
Chcialbym namowic do tego moja dziewczyne, ale zanim zaczne z nia
pertraktowac na ten temat, chcialbym miec jakies wiarygodne informacje na
ten temat.

1 Czy depilacja intymna w jakis sposob szkodzi zdrowiu?

2. Czy stosowanie takiej depilacji moza pomoc w utrzymaniu higieny okolic
intymnych?

W srodkowisku kobiet powszechnie krazy opinia, ze wlosy golone odrastaja
szybciej, sa mocniejsze i twardsze przez co kobiety unikaja golenia okolic
intymnych.

1. Czy to prawda, ze wlosy golone odrastaja szybciej, sa twardsze i
mocniejsze?

Znalazlem w internecie publikacje naukowa amerykanskiego profesora , ktory
udowodnil, ze to nie prawda. Stwierdzil, ze fakt golenia wlosa nie ma wplywu
na jego pozniejsze tempo wzrostu jak i jego budowe. Jak to wlasciwie z tym
wlosem jest???

Pozdrawiam

Mariusz

2. Data: 2003-12-01 22:47:37

Temat: Re: Depilacja intymna - pytanie do dermatologa
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

lekarzy znajdziesz na pl.sci.medycyna
dla mnie golenie to golenie a depilacja to inne niż golenie metody
(wyrywanie, użycie kremu do depilacji,laser, prąd,...), więc moze uściślij
pytania

3. Data: 2003-12-01 22:49:13

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> lekarzy znajdziesz na pl.sci.medycyna
no dobra, tego fragmentu możesz akurat nie czytać- miałam wrażenie, że
odpisuję na identyczny post, który pojawił się na pl.rec.uroda.

4. Data: 2003-12-02 10:53:03

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Dec 2003 20:33:43 +0100, Mariusz wrote:

Nie jestem ginekologiem:)

> 1 Czy depilacja intymna w jakis sposob szkodzi zdrowiu?

IIRC istnieją papiery na to, że depilacja okolicy sromu u kobiet
koreluje z czestszym zapadaniem na infekcje grzybicze pochwy.
Ale IANAG, jak wcześniej pisałem.

> 2. Czy stosowanie takiej depilacji moza pomoc w utrzymaniu higieny okolic
> intymnych?

IMHO w podobnym stopniu, jak golenie głowy w utrzymaniu higieny skóry
głowy.
Znaczy można, teoretycznie ma to sens ale nie wszyscy lubią łyse pały, a
poza tym jesienią i zimą zimno w głowę jest bez włosów:)

BP, NMSP:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

Coś dziwnego z palcem :/