Derenie sadzonki - jak sadzic ?

1. Data: 2012-09-08 21:05:15

Temat: Derenie sadzonki - jak sadzic ?
Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbliza sie moj debiut sadowniczy :)
na cudzym terenie posadze derenie :)
Prosze o porade, w jakiej odleglosci sadzic roslinki ?
Jest ich 5, sa to odmiany szlachetne i obecnie maja ponizej metra wzrostu.
Bede rowniez zobowiazana za porade czym opryskiwac
(liscie juz wykazuja tendencje do brazowienia i wysychania)

dziekuje z gory
bp

2. Data: 2012-09-09 06:42:21

Temat: Re: Derenie sadzonki - jak sadzic ?
Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-08 23:05, bulka paryska pisze:
> Zbliza sie moj debiut sadowniczy :) na cudzym terenie posadze derenie :)
> Prosze o porade, w jakiej odleglosci sadzic roslinki ? Jest ich 5, sa to
> odmiany szlachetne i obecnie maja ponizej metra wzrostu.
(...)

Np. tutaj znajdziesz informacje, które Cię interesują.
http://rosliny.wymarzonyogrod.pl/baza-roslin/drzewa-
lisciaste/deren-jadalny,7_193/
http://roslinyuzytkowe.blogspot.com/2009/12/deren-ja
dalny.html

Pozdrawiam Krycha.

3. Data: 2012-09-09 11:58:58

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha_net" napisał w wiadomości
> (...)
> Np. tutaj znajdziesz informacje, które Cię interesują.
> [...]
==============
Bardzo dziekuje Krycho;
ja juz sporo sie naczytalam w necie o dereniach,
brak mi tylko wskazowki co ile metrow posadzic te maluchy;
zeby mialy dosc miejsca za pare lat, ale zeby tez teraz nie mialy za daleko
do siebie ...
No nic, zadzialamy na wyczucie :)
pozdrawiam i dziekuje
bp

4. Data: 2012-09-09 13:46:29

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> brak mi tylko wskazowki co ile metrow posadzic te maluchy;
> zeby mialy dosc miejsca za pare lat, ale zeby tez teraz nie mialy za

Rzuć okiem tutaj:
http://www.metrofieldguide.com/portfolio/evergreen/c
ornusmas/cornusmas.htm
Wymiary w stopach (oczywiście:) ale popatrz na proporcje. Potem dodaj 1m "na
zapas"
i sadź.

5. Data: 2012-09-09 20:45:16

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fazi" < napisał w wiadomości

> Rzuć okiem tutaj:
> http://www.metrofieldguide.com/portfolio/evergreen/c
ornusmas/cornusmas.htm
> Wymiary w stopach (oczywiscie:) ale popatrz na proporcje. Potem dodaj 1m
> "na zapas" > i sadĽ. pozdrawiam
====================
Rzucilam, bardzo dziekuje za pomoc !!!
:)
pozdrawiam, zo

6. Data: 2012-09-10 15:54:16

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <zowisia>

Hejka. Dereń jadalny osiąga 8 metrów wysokości i 2,5 metra rozpiętość
korony. Ponieważ jednakże jest również gatunkiem osłonowym, dobrym na
niskie i wysokie żywopłoty można go w tym celu sadzić gęsto.
Pozdrawiam alternatywnie Ja...cki

7. Data: 2012-09-10 16:31:09

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hejka. Dereń jadalny osiąga 8 metrów wysokości i 2,5 metra rozpiętość
> korony. Ponieważ jednakże jest również gatunkiem osłonowym, dobrym na
> niskie i wysokie żywopłoty można go w tym celu sadzić gęsto.
==================
Bardzo dziekuje, Dirko,
teraz mam opinie autorytetow, i z przyjemnoscia sie zastosuje.
Te moje odmiany sa typowo dla owocow (odmiany specjalnie rozwijane),
wiec raczej o ile sie da zapewnimy im stanowiska typu sadowego.
Ciekawe ile lat beda potrzebowac na osiagniecie wymiarow, o ktorych piszesz
:)
uklony niskie,
bp

8. Data: 2012-09-10 19:10:32

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe ile lat beda potrzebowac na osiagniecie wymiarow, o ktorych
> piszesz ...
> :)

Hejka. 18 lat. ;-)
Pozdrawiam pełnoletnio Ja...cki

9. Data: 2012-09-10 20:13:01

Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hejka. 18 lat. ;-)
Pozdrawiam pełnoletnio Ja...cki
==============
Ojejku !!! to sie boje, ze nie doczekam ...
pozdrawiam bardziej niz pelnoletnio
;)
bp

10. Data: 2012-09-10 21:06:29

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-09 13:58, bulka paryska pisze:
> [...]

> brak mi tylko wskazowki co ile metrow posadzic te maluchy;
> zeby mialy dosc miejsca za pare lat, ale zeby tez teraz nie mialy za

Biorąc pod uwagę rozpiętość korony podaną przez Dirka,
nieźle byłoby posadzić sadzonki dereni
w odległości 5 m, jeżeli chce się mieć wygodne przejście między drzewami
w przyszłości, lub 4 m jeżeli lubimy chodzić między gałązkami.

A jakie odmiany sadzisz? Może też te o żółtych owocach?
Taka odmianę planuję posadzić u siebie - Jantarnyj (Cornus mas Jantarnyj).
Oczywiście, jeżeli znajdę tę odmianę w mojej okolicy.

Pozdrawiam Krycha

Dżdżownice kalifornijskie w naszym klimacie
Ostatnia roślina i macie mnie z głowy (co to za roślina?)
Przy budowie warszawskiego metra znaleziono bombę.
jak wychodować dąb?
Co to za rośliny?