Dieta ketogeniczna nasladujaca glodowke i jej pozniejsze mutacje -> DO

71. Data: 2003-08-17 14:00:36

Temat: Re: [OT] Dieta ketogeniczna nasladujaca glodowke i jej pozniejsze mutacje -> DO
Od: "kc" <c...@W...net> szukaj wiadomości tego autora

> Georges w wiadomości news:bhe38t$q$1@inews.gazeta.pl pisze:
>
> [ciach]
>
> Merytoryczny dyskutant sie znalazl. Dobre sobie.

> Wedle zyczenia.
> *plonk*

O to i klakier tu jest,fajnie.
kc

72. Data: 2003-08-17 14:25:24

Od: "kc" <c...@W...net> szukaj wiadomości tego autora

> Znerwicowany wszedzie widzi znerwicowanych, a glupi - glupich.

A klakier zawsze bedzie bil brawo
kc

73. Data: 2003-08-17 14:48:02

Od: "kc" <c...@W...net> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisał:bhfel8$jgq$...@n...ipartners.pl...

> Wg mnie to JK jest przeceniany przez ludzi którym jego dieta
> pomogła, nie są w stanie spojrzeć obiektywnie, co nie jest
> takie dziwne.

Pomogla,niemozliwe przeciez to takie niezdrowe.
I nie stosowali glodowek,nie do pojecia dla Chaciura,
nie sposob osiagnac zdrowia bez glodowek kiedy
wreszcie pozostali to zrozumieja

Nie wiem czy słyszałeś kiedyś Kwaśniewskiego,
> może to nie jest najlepsze kryterium oceny ale głos i sposób mówienia/
> myślenia wskazuje na osobę dużo starszą niż 66 lat. Na czatach powiela
> bez przerwy te same przykłady. Niestety ale Kwaśniewski moim
> zdaniem osiadł na laurach, zgubili go pochlebcy i jego próżność.

A kogo obchodzi co sadzi Chaciur-kto to,jakies osiagniecia jakiekolwiek
np w sporcie.
Nie ten kaliber Chaciur

> Jeżeli chce uchodzić za naukowca to zrozumiałym jest, że powinien
> rozwijać swoją dietę, jeśli jednak chce być nieomylnym guru
> to rozwój implikujący przyznanie się do wcześniejszych błędów
> co jest mu nie na rękę.

Tobie jest nie na reke ze Cie ignoruja z Twoimi
fantazjami dietetycznymi

> pozdrawiam Chaciur

kc

74. Data: 2003-08-17 16:37:05

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

kc w wiadomości news:0f0e.00000090.3f3f8a83@newsgate.onet.pl pisze:

> O to i klakier tu jest,fajnie.
> kc

Witaj, pajacu.

Zegnaj, pajacu.

75. Data: 2003-08-18 06:25:00

Od: kyrielejson <f...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik slawek napisał:
> Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
> w wiadomości news:bhgt66$6h6> Zwiazki ketonowe (ciala ketonowe):

> a mnie się wydawało że cały proces spalania w człowieku dąży do osiągnięcia
> Acetylo-CoA ,
Chyba chciałeś napisac "w Człowieku"? ;)

76. Data: 2003-08-18 12:44:36

Od: " goondoljerzy" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chaciur <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> napisał(a):

> Ja osobiście jestem zwolennikiem raczej głodówek zupełnych
> - na wodzie, bo tak to jednak nie jest głodówka. Jakoś taka zupełna bardziej
> do mnie przemawia, wyłączenie układu pokarmowego, żadnych
> dostaw z zewnątrz i spalanie wszystkiego co zbędne wg kryteriów naszego
> własnego organizmu.
Wlasnie z tym wylaczaniem i wlaczaniem ukladu pokarmowego jakoby bywaja
problemy. Ale tylko o tym czytalem. Nie prowadzilem glodowki na samej wodzie.
A tak z ciekawosci: ile wody dziennie wypijasz gdy glodujesz?
Zdrugiej strony wrzucasz DO do diet ketogenicznych, a glodowki rozgraniczasz.
Troche to nielogiczne rozumowanie. Ta moja tez byla glodowka. Ilosc kalorii
dostarczanych w 0,5-1kg warzyw typu kapusta, kalafior, brukselka, marchew itp
jest naprawde malutka. Smieszne sa glodowki strajkowe gdy pracownicy okupuja
zaklady pracy i pija slodkie napoje i soki. A w 100g soku owocowego czy
napoju jest nawet 10g weglowodanow. Ale nikt nie powie, ze oni nie gloduja.

> W zakres suplementacji wchodzą witaminy, minerały, enzymy
> trawienne i metaboliczne.
Czyli diety keto wyraznie wymagaja uzupelnien.
W DO jest w miare konkretne okreslenie stosunku B:T:W rzędu 1:3:0,8 i zauwaz,
ze w normalnej sytuacji DO jest na granicy podanego przez ciebie stosunku dla
diet keto gdzie T:(B+W) bylo min 2:1 . W DO 3:(1+0,8) czyli mniej niż 2:1.
Dopiero przy wiekszym wysilku zjada sie wiecej tluszczu. A diety keto to
diety szpitalne gdzie pacjenci raczej za wiele sie nie ruszaja.
Z drugiej strony ta bliskosc do diet keto moze przy bledach w stosowaniu dac
podobne skutki niedoborow.

> Mam nadzieję że tu przyjdą z plocmana osoby które
> się tym interesują, tzw opozycja i poszerzymy nasze horyzonty.
Szkoda, ze mam slaby dostep do sieci. Nie mam czasu poczytac archiwalnych
tekstow.

> Tak ale głodówkę można powtarzać np. co roku,
> a poza nią żywić się rozsądnie ale bez wagi aptecznej.
To dobre dla zdyscyplinowanych. Mi zawsze bardzo ciezko bylo zaczac glodowke.
Gdy juz podjalem decyzje nie mialem wiekszych problemow z utrzymaniem jej.
Stad czesto impulsem wyzwalajacym byla choroba. Poza tym po brak
zdyscyplinowania przeklada sie tez na codzienna diete. Gdy w normalnej diecie
mozna zjesc ciasteczko, to zwykle nie konczy sie na jednym ciasteczku. Gdy na
DO mam ograniczenie ilosci węglowodanow, to na codzien po prostu nie jem
ciasteczek. Takie wykluczenie jest duzo trudniejsze na normalnej diecie.
Wymaga sily woli i dyscypliny.

> W trakcie głodówki jednak, trenując mięśnie też dajesz
> sygnał do ich zachowania, nawet je paląc usuwasz
> te najmniej wydajne.
Ale cos ten organizm spalic musi. Tkanka tluszczowa i miesnie ida jako
pierwsze, potem dopiero mniej wazne organy wewnetrzne. Bez zmian zostaja
najdluzej serce i mozg.
W DO i innych dietach niskoweglowodanowych za najwieksze zlo uznaje sie
weglowodany w duzej ilosci. Pod tym wzgledem glodowka spelnia kryterium diety
niskoweglowodanowej.
Pozdr.

77. Data: 2003-08-18 18:11:22

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " goondoljerzy" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Wlasnie z tym wylaczaniem i wlaczaniem ukladu pokarmowego jakoby bywaja
> problemy. Ale tylko o tym czytalem.

Chodzi o restart, nie wolno zbyt ostro zaczynać,
najpierw rozwodnione soki, potem soki, warzywa,
aż do czegoś cięższego.

> Nie prowadzilem glodowki na samej wodzie.
> A tak z ciekawosci: ile wody dziennie wypijasz gdy glodujesz?

Myślę że max 2 litry, ale nigdy się temu nie przyglądałem.
Uznaje zasadę że nie ma sensu pić na siłę.

> [...]
> napoju jest nawet 10g weglowodanow. Ale nikt nie powie, ze oni nie gloduja.

Pisałeś mi że jadłeś do 400 kcal, to 100g węglowodanów,
(lub np. 80g w i 20g b)
wg mnie jest duża różnica pomiędzy taką dietą a głodówką.

> [...]
> diet keto gdzie T:(B+W) bylo min 2:1 . W DO 3:(1+0,8) czyli mniej niż 2:1.

W linku dla Iwony było minimum 1,5:1.
Poniżej 2:1 ciężko o kontrolę epilepsji.
Głębokość ketozy na DO, Atkinsie może być różna
u różnych osób. Poza tym po tak zw przebudowie
na DO powinno się zmniejszyć białko o połowę
czyli do 0,5. Oświeć mnie jeśli się mylę.
Ten jeden gram to pierwsze tygodnie tylko.

> Dopiero przy wiekszym wysilku zjada sie wiecej tluszczu.

No to wtedy murowana ketoza.

> A diety keto to
> diety szpitalne gdzie pacjenci raczej za wiele sie nie ruszaja.

Tylko że to argument zbliżający DO do tych diet,
im się mniej ruszają tym wyższy współczynnik
pożywienia ketogennego jest wymagany,
przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń.

> Z drugiej strony ta bliskosc do diet keto moze przy bledach w stosowaniu dac
> podobne skutki niedoborow.

Wg mnie najbardziej szkodliwe jest to że ludzie
nie próbują zrozumieć tej diety. Takie podejście
pozwala na zachowanie otoczki tajemniczości.

> Szkoda, ze mam slaby dostep do sieci. Nie mam czasu poczytac archiwalnych
> tekstow.

archiwum plocmana to ok.13MB napisz kiedy masz imieniny
czy tam urodziny, może Ci ktoś wyśle na CD wypalone :))

> To dobre dla zdyscyplinowanych. Mi zawsze bardzo ciezko bylo zaczac glodowke.

To oczywiste. Wg mnie na tym polega jej znikoma popularność.

> Gdy juz podjalem decyzje nie mialem wiekszych problemow z utrzymaniem jej.

To też jest mi znane :)

> [...]
> mozna zjesc ciasteczko, to zwykle nie konczy sie na jednym ciasteczku. Gdy na

Ja kiedyś w dzieciństwie zajadałem się słodyczami a teraz mi przeszło,
jedynie w trakcie wzmożonego wysiłku mnie ciągnie,
ale to zupełnie zrozumiałe

> DO mam ograniczenie ilosci węglowodanow, to na codzien po prostu nie jem
> ciasteczek. Takie wykluczenie jest duzo trudniejsze na normalnej diecie.
> Wymaga sily woli i dyscypliny.

Wg mnie utrzymanie DO też wymaga dyscypliny.

> Ale cos ten organizm spalic musi. Tkanka tluszczowa i miesnie ida jako
> pierwsze, potem dopiero mniej wazne organy wewnetrzne. Bez zmian zostaja
> najdluzej serce i mozg.

Jest wewnętrzna hierarchia ważności, nie ma sensu najpierw spalać
mózgu i serca. Przy spalaniu mięśni też nie dzieje się to na chybił-trafił,
w okresie nadmiaru pożywienia jakiś np. mięśniak może być tolerowany,
w okresie głodu nie ma zmiłuj się. Im bardziej odetniemy się od 'sygnałów'
z zewnątrz tym lepiej nasz organizm zadziała.

> [...]
> weglowodany w duzej ilosci. Pod tym wzgledem glodowka spelnia kryterium diety

W latach dwudziestych jasnym było że diety ketogeniczne
naśladują mechanizm głodówki po 70 latach ma się
okazać że było na odwrót :) Nasi przodkowie nigdy
nie żywili się wg DO, natomiast głodowali na pewno.
Przeżywali ci którym to szło najlepiej.
Ciekawi mnie jak traktujesz argument ludzkiego mleka
w kwestii właściwej diety dla człowieka, optymalni się
kiedyś na to powoływali, wielkie było moje zdziwienie
gdy zobaczyłem B:T:W=1:4:7.

pozdrawiam Chaciur

78. Data: 2003-08-18 18:11:55

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Georges Lysiak" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> sprawdzilem !! no i niestety musze bic czolem w sciane lub sypac popiol na
> glowe, chyba ze masz inna pokute dla mnie :( ,

Daj dychnąć zwierzętom i kup sobie wielką butle oliwy z oliwek :)

> to byl tez zwolennik
> ostrych glodowek aktywny w stodole i to mnie zmylilo, SORRY!!!

Kto?!

> co do
> dziewczyny ktora "porzucilem" ;) , moze masz jakies blizsze namiary , nie
> moge znalesc.

Dorota? ale głowy nie dam. To w sumie nie chodzi o Ciebie
ale generalnie nikt nie wiedział co z tym fantem zrobić.
Tak szczerze to nie jestem nawet pewny czy to za Twojej kadencji.

No dobra poszukałem: Dorota
Wątek"Problem z iloscia jedzenia."
Nawet przy 170g W miała ketony.

pozdrawiam Chaciur

79. Data: 2003-08-18 18:12:10

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kc" <c...@W...net> napisał w wiadomości
[...]
> kc

"Optymalni jak na ironię, są nimi niezainteresowani, kierują się w dyskusjach
racjonalizmem, rozsądkiem, trzeźwym spojrzeniem i konkretami." Krystyna.

proszę sobie to przemyśleć mój drogi Krzysiu

pozdrawiam Chaciur

80. Data: 2003-08-18 18:12:46

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Georges " <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> no jakos nie!!!
> ja generalnie nie lubie(nie chce uzywac slow "murarskich") lekarzy, a wobec
> lekarzy "opty" jestem jeszcze bardziej "ostry". W stodole pojawil bardzo
> ciekawy watek na ten temat.
> Osobiscie uwazam ze "bandzirow" w bialych kitlach powinno sie tepic bez
> zadnego pardonu! (dla jasnosci, nie mowie o Dr Strzlkowskim , osobiscie nie
> znam przypadku zeby On komus zaszkodzil).

Mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę że ludzie są różni
i pewno sam dostrzegasz że przydomek 'opty' nie zmienia
na lepsze.
W trakcie studiów pracowałem jako 'reprezentant handlowy'
(nawiasem mówiąc to była najgorsza praca w moim życiu)
wędrowałem po lekarzach, tak że mam i swoje spostrzeżenia
na ich temat oparte o dość dużą próbkę. Nie sądzę żeby
się jakoś specjalnie różnili od reszty społeczeństwa.
Wybrali sobie taki zawód, że mamy co do nich większe wymagania,
niestety nie są w stanie im sprostać.

pozdrawiam Chaciur

dieta ketogeniczna
Oznaczenia zawartosci w produktach