Dieta papieża

1. Data: 2003-03-10 12:28:39

Temat: Dieta papieża
Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak doniosła dziś Trójka:
Papież od pewnego czasu jest na diecie, która zawiera 40% węglowodanów i po
30% białka i tłuszczu. (Wiemy oczywiście jaka to dieta, prawda?)
Od czasu przejścia na ww dietę znacznie się poprawiło samopoczucie oraz
zdrowie Jana Pawła II.

Pozdr.
Strona domowa www.janwer.com [dawniej http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/]
Nasza sieć www.fredry.net [dawniej http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/]

2. Data: 2003-03-10 12:40:07

Temat: Re: Dieta papieża
Od: Seva <n...@p...do.stopki.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński <j...@f...com> napisał(a) w wiadomości

> Wiemy oczywiście jaka to dieta, prawda?

Nie, podpowiedz.

--
Pozdrawiam, Seva. --> GG#788049 --> mail:w...@p...pl
[Moja strona] --> http://www.seva.sotiko.pl

3. Data: 2003-03-10 13:43:23

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@f...com> napisał w wiadomości
> Jak doniosła dziś Trójka:
Wnosze z tego że słuchasz Trojki.
To już jest coś!.

Dowiedz się jednak czegos wiecej o tej poprawie zdrowia na tej nieco
wyskotłuszczowej diecie.

4. Data: 2003-03-10 13:58:23

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
węglowodanów i po
> 30% białka i tłuszczu. (Wiemy oczywiście jaka to dieta, prawda?)

No Atkins to jeszcze nie jest.

--
brow(J)arek pozdrawia

5. Data: 2003-03-10 13:58:34

Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@f...com> napisał w wiadomości
> Wnosze z tego że słuchasz Trojki.
> To już jest coś!.

Moja ulubiona stacja, chociaż ostatnio znacznie się pogorszyła.
:-)

> Dowiedz się jednak czegos wiecej o tej poprawie zdrowia na tej nieco
> wyskotłuszczowej diecie.

Stosunek 40/30/30 pasuje idealnie do diety Zone.

6. Data: 2003-03-10 14:05:15

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@f...com>
> Stosunek 40/30/30 pasuje idealnie do diety Zone.

Podziel sie z nami , co to takiego dieta Zone?

7. Data: 2003-03-11 06:51:21

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 30% białka i tłuszczu. (Wiemy oczywiście jaka to dieta, prawda?)
> Od czasu przejścia na ww dietę znacznie się poprawiło samopoczucie oraz

Jest to z pewnością dieta oparta na izolacie białka serwatki!

pzdr. Tadeusz

8. Data: 2003-03-11 06:54:23

Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@i...edu.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@f...com> napisał w wiadomości
> po
>
> Jest to z pewnością dieta oparta na izolacie białka serwatki!
>
> pzdr. Tadeusz

Tzn dieta kulturystów?

9. Data: 2003-03-11 07:48:07

Temat: Re: Dieta papieża, izolat białka serwatki (długie!)
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@i...edu.pl> napisał w
wiadomości

> Tzn dieta kulturystów?

Nic bardziej mylącego, jest to suplement dla wszystkich, cytuję:

BIAŁKA SERWATKI - BIAŁKA XXI WIEKU
"Życie jest formą istnienia białka" F. Engels
Każdy sportowiec stosujący suplementy diety wysokobiałkowej zetknął się na
pewno z określeniem "białka serwatki". Nie każdy jednak wie co kryje się za
tymi słowami. W okresach intensywnego treningu mającego na celu przyrost
masy mięśniowej sportowcy wspomagają dietę różnego typu odżywkami
białkowymi. Obecnie na rynku dostępnych jest kilkanaście preparatów
zawierających białka serwatki różniących się między sobą zarówno zawartością
procentową jak i ceną. Aby dokonać prawidłowego wyboru odżywki białkowej
zapoznajmy się z kilkoma faktami na temat roli białka w organizmie
człowieka.
Żaden z procesów fizjologicznych w organizmie człowieka nie może odbywać się
bez udziału białek. Przede wszystkim spełniają one funkcje budulcowe - około
56% suchej masy ciała stanowią białka. Białkami są też enzymy - niezbędne do
przebiegu wszystkich procesów biochemicznych. Białka, obok węglowodanów
stanowią także ważne źródło energii. Wszystkie białka są zbudowane z
mniejszych podjednostek chemicznych - aminokwasów. Różne kombinacje
połączenia tylko dwudziestu aminokwasów zaprojektowane przez naturę dało w
sumie ponad 35 000 różnych rodzajów białek. Aminokwasy występujące w
białkach można podzielić na aminokwasy endogenne, czyli takie, które
organizm może wytworzyć sam oraz aminokwasy egzogenne, czyli te, które muszą
być dostarczane w pożywieniu. Jednym z głównych źródeł białka dla organizmu
człowieka są produkty mleczne. Mleko zawiera dwie główne frakcje białek -
jedna z nich to kazeina, która podczas produkcji sera jest oddzielana od
serwatki płynnej. Z serwatki płynnej drogą procesów biotechnologicznych
otrzymuje się suchą frakcję białek serwatki. Nazwą "białka serwatki określa
się grupę białek, w skład której wchodzą -laktoglobulina, -laktoalbumina,
immunoglobuliny, albuminy osocza, glikomakropeptydy, laktoferyna i inne.
Skład procentowy poszczególnych białek jest zmienny i zależy zarówno od
pochodzenia mleka, od typu produkowanego sera, metody produkcji i
indywidualnych specyfikacji wytwórcy. W zależności od procesu produktem
końcowym ekstrakcji białek serwatki może być izolat białka serwatkowego (ok.
95% czystego białka) lub koncentraty białek serwatkowych (do 85 % czystego
białka) .
W okresie intensywnych ćwiczeń fizycznych, szczególnie wtedy gdy nastawieni
jesteśmy na przyrost masy mięśnia musimy dostarczać organizmowi nawet do 3 g
czystego białka na kg masy ciała dziennie. Dostarczenie takich ilości białek
z normalnym pokarmem jest praktycznie niemożliwe i dlatego wielu sportowców
pracujących nad zwiększeniem masy mięśniowej stosuje suplementy białkowe w
postaci odżywek. Trzeba jednak pamiętać, że ważna jest nie tylko ilość, ale
i jakość spożywanego białka. Jak zostało wspomniane wyżej organizm jest w
stanie sam wytworzyć tylko niektóre aminokwasy, i dlatego stosowana odżywka
białkowa musi zawierać białka o dużej zawartości aminokwasów endogennych.
Wśród produktów naturalnych, białka serwatki charakteryzują się największą
zawartością tych aminokwasów i między innymi dlatego stanowią najlepszy
suplement białkowy, dający optymalny efekt anaboliczny. Od stosunku
aminokwasów egzogennych do endogennych zależy tzw. wartość biologiczna
danego białka (indeks BV - ang. biological value). Im jest ona wyższa, tym
organizm zatrzymuje więcej białka i tym samym wzrasta intensywność budowy
mięśni. Spośród wszystkich białek to właśnie białka serwatki mają największy
indeks BV - np. BV izolatu białka serwatkowego wynosi 160 - jest to dwa razy
więcej niż BV odżywki białkowej opartej na kazeinie. Koncentrat białka
serwatkowego również osiąga bardzo wysokie wartość indeksu BV (BV=140) -
przykłady te wskazują, że serwatka jest najlepszym źródłem białka, które
może być bezpośrednio przetworzone na masę mięśnia. Inną właściwością białek
serwatki jest duża zawartość tzw. aminokwasów rozgałęzionych, które
metabolizowane są bezpośrednio w tkance mięśniowej, w przeciwieństwie do
innych aminokwasów, których metabolizm odbywa się w wątrobie. Liczne
doświadczenia i testy prowadzone przez amerykański Whey Protein Institute
wykazały zdecydowanie większe przyrosty masy mięśniowej u osób regularnie
spożywających białka serwatki niż w innych grupach, którym podawano przez
ten sam okres inne odżywki białkowe.
Białka serwatki w naturalnej postaci mogą być z powodzeniem stosowane przez
osoby nie tolerujące laktozy (cukier mleczny) i uczulone na mleko.
Fizjologiczna nietolerancja laktozy dotyczy około 25 do 35% populacji i
objawia się zaburzeniami przewodu pokarmowego (biegunka) po spożyciu mleka
krowiego. Izolat białka serwatkowego, mimo, że zaliczany do produktów
mlecznych zawiera tylko około 1% laktozy, a spotykane są typy nie
zawierające tego cukru (80% koncentrat białka zawiera 5-6% laktozy). Tak
niska zawartość tego węglowodanu nie powoduje negatywnych reakcji w
organizmie. Ponieważ główne białko powodujące alergie na mleko - kazeina -
jest praktycznie nieobecna we frakcji białek serwatki - mogą one być
spożywane przez osoby uczulone na mleko.
Białka serwatki znajdują szerokie zastosowanie w przemyśle farmaceutycznym i
spożywczym. Bazy wszystkich niemal odżywek i preparatów mlekozastępczych dla
niemowląt oparte są na koncentratach białek serwatkowych, które swoim
składem najbardziej zbliżają się do mleka matki. Najnowsze badania naukowe
wskazują, że białka te mogą mieć zastosowanie w medycynie - obniżają
ciśnienie krwi, ze względu na zawartość immunoglobulin podwyższają odporność
immunologiczną organizmu. Są testowane jako potencjalne leki w przypadkach
nowotworów i AIDS. Badania naukowe potwierdzają również ich funkcje
antydepresyjne - dostarczając L-tryptofanu podwyższają poziom serotoniny w
mózgu (działają podobnie jak dobrze wszystkim znany Prozac).
Aktualnie na rynku odżywek można spotkać wiele preparatów zawierających w
swoim składzie białka serwatki. Przy wyborze odpowiedniej odżywki należy
przede wszystkim dokładnie zapoznać się z jej specyfikacją i składem. Wśród
produktów wysokobiałkowych najczęściej spotykane są różnego mieszanki
białkowe łączące kilka rodzajów białek o niższej wartości odżywczej z
niewielką ilością białek serwatki. Powszechnie spotykana jest również
odżywka oparta na izolacie lub koncentracie białek mleka gdzie białka
serwatki stanowią 20% zawartości wszystkich białek. Dlatego wybierając
preparat białkowy z nastawieniem na białka serwatki należy wybrać ten który
zawiera wyłącznie czysty izolat lub koncentrat białek serwatkowych.
Pamiętajmy przy tym, że zawartość białkowa izolatu jest bliska 95% a
koncentratu do 85%.
Kupując produkt zawierający białka serwatki zwróćmy uwagę na oznaczenie jego
zawartości.
Pamiętajmy że jakikolwiek dodatek aromatyzujący czy słodzący ma bezpośredni
wpływ na zawartość czystego białka w suchej masie produktu. Dlatego
programując dawkowanie odżywek białkowych istotna jest ilość faktycznie
dostarczanego białka a nie odżywki.
Istotnym czynnikiem jest także współczynnik rozpuszczalności. Aktualnie
dostępne są na rynku izolaty i koncentraty białek serwatkowych typu instant.
Produkty takie bardzo łatwo rozpuszczają się w wodzie i mleku niezależnie od
temperatury co stanowi dużą wygodę w chwili przygotowywania napoju, jak
również wpływa na łatwiejsze przyswajanie dobrze rozpuszczonego preparatu.
Doceniana już w V wieku p.n.e serwatka jest źródłem wielu nowych odkryć i
przedmiotem licznych badań naukowych prowadzonych przez setki ośrodków na
świecie. Ze względu na szeroki wachlarz właściwości funkcjonalnych i
technologicznych jej białka coraz częściej nazywa się białkami XXI wieku.

pzdr. Tadeusz

10. Data: 2003-03-11 09:17:50

Od: a...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Obecnie na rynku dostępnych jest kilkanaście preparatów
> zawierających białka serwatki różniących się między sobą zarówno zawartością
> procentową jak i ceną.

A jakieś konkretne nazwy preparatów z dobrą odżywką białkową? Tzn. o co trzeba
pytać w aptece?

Szukam programu do ...
powitanie i pytanie
Dieta Golonkowa ???