Czas pracy & legitymacja osoby niepłnosprawnej

1. Data: 2004-06-13 15:02:03

Temat: Czas pracy & legitymacja osoby niepłnosprawnej
Od: "cOOba" <p...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich,

Jeśli już o tym wspomniałem - przepraszam.
Szuałem w wysłanych przez siebie postach, ale nie znalazłem więc...

Zacznijmy od początku - Mam 26 lat.
Niedawno, decyzją Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
zostało mi wydane orzeczenie o, cytuję "umiarkowanym stopniu
niepełnosprawności". Zastanawia mnie teraz kwestia, od której być może
powinienem zacząć, a mianowicie: Czy mogę (i od czego to zależy)
ubiegać się o legitymację osoby niepełnosprawnej i do czego może być mi ona
przydatna (jeśli wogóle) lub też konieczna ?
Inną kwestią jest fakt, czy, jako osoba o umiarkowanym stopniu
niepełnosprawności i wyszczególnionej w orzeczeniu adnotacji 'praca na
stanowisku przystosowanym do niepełnosprawności' jeśli miejsce pracy będzie
przystosowane do warunków zdrowotnych pracować 8 godzin
dziennie, czyli tyle, ile zdrowa osoba, czy też koniecznością jest przy moim
stanie krótsza praca, jak dla osoby o mojej niepełnosprawności (jeśli
dobrze znalazłem - 7 godzin) ?

Thx za każdą odpowiedź, bo szukałem, ale niestety nie uzyskałem pomocy w
poruszonych kwestiach.

TIA
--
--= cOOba =--
--= GG:975443 =--

2. Data: 2004-06-13 15:23:04

Temat: Re: Dla internautów
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W niedzielę 13-czerwca-2004 o godzinie 15:47:28 NeoN napisał/a

>Łatwiej będzie dochodzić swojego odszkodowania. Spam jest teraz karalny ,
>wiadomo kogo na policje podać :)

Bądźmy realistami i pozostańmy nimi.

Nikt nie będzie tego ścigał, szczególnie, że 99% pochodzi zza
granicy.

Adam Pietrasiewicz

3. Data: 2004-06-13 19:27:50

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cOOba" <p...@b...cy> napisał w wiadomości
> [...]
> dobrze znalazłem - 7 godzin) ?
>
> Thx za każdą odpowiedź, bo szukałem, ale niestety nie uzyskałem pomocy w

--------------------------

Witam po urlopie :),
"2. Umiarkowany stopień niepełnosprawności orzeka się w przypadku naruszenia
sprawności organizmu powodującego:

1) możliwość podjęcia zatrudnienia na stanowisku pracy, o którym mowa w § 3,
przystosowanym do potrzeb i możliwości wynikających z niepełnosprawności,

2) możliwość pełnienia ról społecznych właściwych dla każdego człowieka,
zależnych od wieku, płci, czynników społecznych i kulturowych, z częściową
lub okresową pomocą innej osoby,

3) konieczność okresowej lub częściowej pomocy i opieki innej osoby w
zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych, o których mowa w ust. 1 pkt 3."

A oto linki,w których mam nadzieje, znajdą się odpowiedzi na w/z pytania:
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/1007

http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/3544

Pozdrawiam
Bogusława

4. Data: 2004-07-02 13:56:58

Temat: legitymacja osoby niepłnosprawnej po raz (mam nadzieję) ostatni...
Od: "cOOba" <p...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu dzisiejszym odebrałem z Miejskiego Zespołu ds Orzekania o
Niepełnosprawności legitymację osoby niepełnosprawnej.
Ponieważ (ku mojemu zażenowaniu niestety) ktoś tutaj odwala fuszerke chyba -
w końcu mogliby się trochę więcej postarać. W każdym bądź razie ta
legitymacja to zwykły kawałek tekturki ze zdjęciem, pieczątką i takimi tam
podobnymi rzeczami. Ponieważ zauważyłem na tej legitymacji datę ważności,
ale bez możliwości (jak to miało kiedyś miejsce w przypadku legitymacji
szkolnych) jej przedłużenia. Stąd też finalne pytanie: Czy takową
legitymację można zafoliować dla większego bezpieczeństwa przechowywania
(wiem, że jest to niemożliwe w przypadku dokumentów, które ulegają
przedłużeniu, ale ten chyba do takowych nie należy), czy też jest to z
jakichś powodów niedozwolone ? Ostatną kwestią jest: Choć co prawda chyba
znam odpowiedź to wolałbym się upewnić: Czy, jeśli korzystałbym z ulg na
przejazdach MZK to musze każdorazowo tę legitymację, kasując tańszy bilet
posiadać ?

Z góry dzięki za pomoc
--
--= cOOba =--
--= GG:975443 =--

5. Data: 2004-07-02 14:25:59

Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podobnymi rzeczami. Ponieważ zauważyłem na tej legitymacji datę ważności,
> ale bez możliwości (jak to miało kiedyś miejsce w przypadku legitymacji

bo takie legitymacje co roku się odnawia. wydają nową po zapłaceniu składki
(tak jest np. w przypadku legitymacji dla niewidomych).

> [...]
> (wiem, że jest to niemożliwe w przypadku dokumentów, które ulegają
> przedłużeniu, ale ten chyba do takowych nie należy), czy też jest to z

nie slyszalam nigdy, zeby bylo to zabronione... ale nie dam glowy..

> [...]
> przejazdach MZK to musze każdorazowo tę legitymację, kasując tańszy bilet

tak. musisz zawsze ja miec. podobnie w PKP. kanary bardzo skrupulatnie
sprawdzaja.

pozdrowienia,

K.

6. Data: 2004-07-02 15:34:19

Od: Michał Szklarski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Karmakoma napisał:

> tak. musisz zawsze ja miec. podobnie w PKP. kanary bardzo skrupulatnie
> sprawdzaja.

Aczkolwiek posiadanie legitymacji nie jest warunkiem korzystania z ulg -
legitymacja potwierdza tylko uprawnienie wynikające wprost z ustawy.
Oznacza to, że jesli jakiś kanar złapie się bez legitymacji, to będziesz
musiał pofatygować się do firmy przewozowej, aby pokazać, że masz
uprawnienie, i ponieść "opłatę manipulacyjną" za odkręcenie sprawy
(zapewne kilkanaście złotych).

Zob. też tutaj: http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2004/rozprawy.ht
Sprawa P 20/02

--
_/~\_ _/~\_
@ @ Michał Szklarski o-o

7. Data: 2004-07-02 22:01:45

Od: "jojtek" <j...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Tak, ta legitymacja to tragedia, moja dziewczyna taka posiada i ostatnio w
PKP powiedzieli nam ze pieczatka jest ok , ale papier wyglada jak ksero,
mielismy troche problemow, ale w koncu sie wku.... i powiedzialem pani
kasjerce ze taka legitymacje jak ona ma to ja robie w 15 minut bo jestem
grafikiem :) wyluzowala. Legitymacje mozna laminowac.

Dla internautów
Naprawa wózka w wielkopolsce
Szukam kontaktu
programik piszacy