Dla miłośników roślin i kamieni

11. Data: 2006-01-05 18:24:27

Temat: Re: Dla miłośników roślin i kamieni
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Ewelina" <w...@p...fm> wrote in message
news:1fe7.00000198.43bd5006@newsgate.onet.pl...

> Adres jak zwykle http://waja.w.interia.pl

Jakis problem z ta strona obecnie - wyswietla sie tylko strona tytulowa i
zadnego linku do zdjec...

Pozdrawiam,
Bpjea

12. Data: 2006-01-05 18:25:41

Od: w...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

> PS.: Ale mam za to pytanie, czy te rośliny (a nie są to jakieś skalnice
> ?) sadzone są w niszach_zagłębieniach_dołkach wprost w tej skale ? Jak sądzę
> jest to cos w rodzaju przepuszczalnego pumeksu któremu zbędny jest drenaż z
> kamyków ?

To nie są skalnice. Dionysia, bo tak nazywa się ten gatunek rośnie na stanowisku
naturalnym w górach Iranu. Wymaga zdrenowanego podłoża. Kwitnie już w lutym.
Właściciel starał się zapewnić warunki zbliżone do naturalnych.
Tu jest więcej informacji i zdjęć ze stanowisk naturalnych:
http://www.forsis.net/dionysia/types.asp
Pozdrawiam
Ewelina

13. Data: 2006-01-05 18:42:52

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewelina" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam,
> Ponieważ na grupie jest wielu pasjonatów roślin skalnych zamieściłam na
> mojej
> stronie zdjęcia z ogrodu pana Josefa Mayra. Największą pasją właściciela
> są
> dionizje, irysy Onco i oczywiście cudne kamienie tufowe, sprowadzane z
> Iranu.
> Według mnie jest to najpiękniejszy ogród, który kiedykolwiek widziałam.
>
> Adres jak zwykle http://waja.w.interia.pl
> Pozdrawiam
> Ewelina

Rzecz gustu :-)
nie wiem czy można tu coś powiedzieć o estetyce,
druciany płot i skałki raczej nierodzime,
ale jeżeli właściciel dobrze się w nim czuje,nie nam oceniać.
Bardziej podobało by mi się określenie, że jest on kolekcjonerski,
dla roślinek wymagających takiego podłoża i takich warunków,
jak kolekcja bardziej się rozrośnie może być całkiem ładny :-)

Pozdrawiam TeresaR

14. Data: 2006-01-05 18:58:02

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1fe7.00000198.43bd5006@newsgate.onet.pl Ewelina
<w...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> na mojej stronie zdjęcia z ogrodu pana Josefa Mayra. Największą
> pasją właściciela są dionizje, irysy Onco i oczywiście cudne

Hejka. Ewelino, dziękuję za udostepnienie tej interesującej kolekcji.
Pierwsze zdjęcia skojarzyły mi się z jaskiniami w zamku Neuschwannstein.
Kamienie niezwykle oryginalne, kwiatuszki też śliczne. Niestety
najpiękniejszy nawet klejnot w kiepskiej oprawie traci swój urok.
Pozdrawiam dysonansowo Ja...cki

15. Data: 2006-01-05 19:01:13

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5 Jan 2006 17:57:43 +0100, Ewelina napisał(a):

> [...]
> Według mnie jest to najpiękniejszy ogród, który kiedykolwiek widziałam.

Kolekcja imponująca, piękne zdjęcia.
Facet musi być niezłym pasjonatem.
Ale szczerze mówiać takak forma "ogrodowania" wzbudza we mnie mieszane
odczucia.

Marta

16. Data: 2006-01-05 19:04:41

Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla roślinek wymagających takiego podłoża i takich warunków,
> jak kolekcja bardziej się rozrośnie  może być całkiem ładny :-)

To najbardziej rozrosnieta kolekcja dionisii w tej częsci śródziemia, jaką
kiedykolwiek widziałem. Nie wiem Tereniu złociutka jak sobie wyobrazasz
jeszcze bardziej rozrosnietą kolekcje, ale te okazy mają pewnie po kilkanascie
lat. Gosć chyba poswięcił temu całe życie. Trzeba przyznać ze nasz polski
zascianek jest daleko w tyle. No cóz pozostaje tylko podziwiać i uczyć sie.

17. Data: 2006-01-05 19:43:48

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lat. Gosć chyba poswięcił temu całe życie. Trzeba przyznać ze nasz polski
> zascianek jest daleko w tyle. No cóz pozostaje tylko podziwiać i uczyć

Wybacz nie myślałam o pojedyńczej roślince że ma się rozrosnąć,
ale o całej kolekcji że pewnie jescze tych rarytasików przybędzie :-)
A nasz" polski zaścianek" przyzwyczajony jest raczej do innych
widoków,bardziej zielonych :-)

Pozdrawiam TeresaR

18. Data: 2006-01-05 20:03:08

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresa napisał(a):
> [...]
> ale o całej kolekcji że pewnie jescze tych rarytasików przybędzie :-)
> A nasz" polski zaścianek" przyzwyczajony jest raczej do innych

Zaścianek? Pojedyńczej?
:-(((
pozdr. Jerzy

19. Data: 2006-01-05 21:26:56

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kamienie niezwykle oryginalne, kwiatuszki też śliczne. Niestety
> najpiękniejszy nawet klejnot w kiepskiej oprawie traci swój urok.

Nie dla każdego.Dla mnie roślina może rosnąć na śmietniku, wcale tego
nie zauważę, widzę tylko roślinę.
To ja się męczę, wymyślam skały wulkaniczne, a wystarczy mieć kolonię
w Persji i wywieźć co w łapy wpadnie.
Pozdrawiam.mirzan

Skała wulkaniczna pochodzenia lubińskego z niebieskim kwiatkiem.

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_mirzan

20. Data: 2006-01-05 21:34:10

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wstrząsające!!! Wręcz porażające.
> Ja rozumiem, że każdy z nas ma inny gust.
> Jednak na mój gust te zdjęcia pokazują okazowy wręcz przykład ogrodowego
> braku smaku. :-(((
> Brrrr!!!
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Winogrona z namiotu na ognisko, a na ich miejsce skały i jeziora.
To jest to.
Pozdrawiam.Mirzan

nowa prosi o identyfikację roślinki
Szkodniki w natarciu
[SierraHome] LandDesigner v6.0
25 letni mężczyzna podejmie pracę na terenie Warszawy lub okolic
Małe conieco