Dlaczego Ketonal jest na receptę a Pyralginum już nie

1. Data: 2006-06-16 15:13:36

Temat: Dlaczego Ketonal jest na receptę a Pyralginum już nie
Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na moje oko - niefachowca - profil bezpieczeństwa ketoprofenu jest znacznie
korzystniejszy niż metamizolu. Mimo to - lekarze uważają że jest on
"specjalnego przeznaczenia", "bardzo silny" - nie wątpię - ale dlaczego
niechętnie go przepisują ? Kiedy poprosiłem dziś o dwa opakowania Ketonalu -
spotkało się to z odmową. Dwa - drugie przydałoby się w róznych życiowych
sytuacjach. Nefopam - można zrozumieć, gdyż działa psychoaktywnie (pobudza),
tramadol tym bardziej, ale dlaczego ketoprofen?

2. Data: 2006-06-16 19:52:56

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ee tam. są większe absurdy. np. wit.B6 w tej samej dawce w zależności od
producenta jest na recepte lub bez recepty. zapytaj ministra zdr.

3. Data: 2006-06-17 01:21:14

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem raczej na myśli podejście lekarzy - a może i farmacutów też - do
ketoprofenu. W końcu w akcie desperacji będę jadł to w żelu - 4 g Ketopromu
OTC = 1 tabl. Ketonal forte ;) Bo Nefopam dwa razy dostałem bez recepty
kiedy chciałem, a wątpię by ktoś chciał wydać ketonal. Dlatego że jest w
70% refundowany? Czy może że nazwa podobna do ketaminy? Nie bardzo rouzmiem.

4. Data: 2006-06-17 09:23:01

Od: Lukasz Komsta <l...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-06-16 17:13, Użytkownik Limcha napisał:

> tramadol tym bardziej, ale dlaczego ketoprofen?

W USA ketoprofen w dawce 12.5 mg jest OTC (nazwy preparatu nie
pamiętam). Może to tylko kwestia czasu?

--
* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *

5. Data: 2006-06-17 12:38:04

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W USA ketoprofen w dawce 12.5 mg jest OTC (nazwy preparatu nie pamiętam).
> Może to tylko kwestia czasu?

W UK i Zocor 10 jest OTC, a w USA można dostać hydrokodon - u nas nie.
Chodziło mi bardziej o to - dlaczego jest to tak niechętnie przepisywane -
może jeden kontakt to za mało - ale akurat chodziło o silny ból zęba o
nieznanej przyczynie leczonego niegdyś kanałowo - dziś ustapił równie szybko
jak się pojawił. Przypominają mi się czasy, jak prosząc o dolantynę na
oddziale chirurgii parę dni po operacji, już uważany byłem za narkomana -
docinki pielęgniarek w stylu "jak już sie leży w szpitalou to trzeba cos
brać , nie?", albo na obchodzie "lubi dolantynę" z głupawym uśmieszkiem.
Jejuuu, cimnogród polski. Większy odjazd mam po butelce piwa niż po tej
dolantynie. Rozsądku trochę - lekarze i farmaceuci... ehm.

6. Data: 2006-06-17 12:40:32

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Bo silny - i co z tego? Zależy od dawki... Nie bardzo rouzmiem.

7. Data: 2006-06-19 09:23:20

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

Kto smaruje ten jedzie. Taka jest prawda równiez w dziedzinie leków i
ich statusu.

> [...]
> sytuacjach. Nefopam - można zrozumieć, gdyż działa psychoaktywnie (pobudza),
> tramadol tym bardziej, ale dlaczego ketoprofen?

KRAKÓW - mgr Farmacji
pracownicy do apteki - WOŁÓW dolnoślaskie, 40 km od Wrocławi
prosze o wytłumaczenie
[SPAM] do sprzedania rzeczy ze zlikwidowanej apteki - może ktoś znajdzie coś ciekawego?
˛ŠżÍ