Dlaczego ciemne palce od obierania ziemniaków?

1. Data: 2005-06-19 18:58:49

Temat: Dlaczego ciemne palce od obierania ziemniaków?
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co jakiś czas tak mam, że nie mogę domyć rąk z ziemniaków, to podobno brak
jakiejś witaminy. Wiecie może co to?
Gosia

2. Data: 2005-06-19 19:21:14

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co jakiś czas tak mam, że nie mogę domyć rąk z ziemniaków, to podobno brak
> jakiejś witaminy. Wiecie może co to?

W ziemniakach? ;-)

Qra

3. Data: 2005-06-19 19:25:07

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> Co jakiś czas tak mam, że nie mogę domyć rąk z ziemniaków, to podobno brak
> jakiejś witaminy. Wiecie może co to?

A od marchwi rece ci sie nie brudza? Pewnie tez;) Obieraj w rekawiczkach...

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

4. Data: 2005-06-19 19:26:18

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> W ziemniakach? ;-)
>
> Qra

Przecież wiesz, że nie.
G.

5. Data: 2005-06-19 19:28:28

Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co jakiś czas tak mam, że nie mogę domyć rąk z ziemniaków, to podobno brak
> jakiejś witaminy. Wiecie może co to?

Chyba jakaś epidemia, bo ja też to mam :)

Ewa

6. Data: 2005-06-19 19:29:02

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> brak

> Przecież wiesz, że nie.
> G.

czyliż w rękach? ;-)

Qra

7. Data: 2005-06-19 19:42:12

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> A od marchwi rece ci sie nie brudza? Pewnie tez;) Obieraj w
> rekawiczkach...

W marchwi farbuje karoten :-)
A w ziemniakach?

Pytam, bo nie wiem...

Wiem, że zabarwia ręce sok z ziemniaków (zwłaszcza tych młodych).

Qra

8. Data: 2005-06-19 19:44:52

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Chyba jakaś epidemia, bo ja też to mam :)
>

> Ewa

Naprawdę ktoś mi mówił, że to coś nie tak w organiźmie. Poza tym mam cały
szary palec od obrączki i myślę, że powód jest ten sam. Tylko nie wiem
jaki...:-( a może to jakiś znak z nieba? :-)

Gosia

9. Data: 2005-06-19 20:05:32

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...:-( a może to jakiś znak z nieba? :-)

Znak z nieba mówiący : odkręć zimną wodę i skrob ziemniaki pod cieniutkim
strumieniem tejże. W razie przebarwień przetrzyj sokiem z cytryny.

pozdr

cherokee

10. Data: 2005-06-19 20:12:33

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gsk wrote:

> Co jakiś czas tak mam, że nie mogę domyć rąk z ziemniaków, to podobno brak
> jakiejś witaminy. Wiecie może co to?

Też jestem żywotnie zainteresowany.
Dwa-trzy dni obierania ziemniaków i nie tylko plamy ale skóra mi pęka.
Wraca do porządku dopiero mascią sterydową.
A w rękawiczkach nic nie mumiem robic :(

Próbowałem kremować przed obieraniem, ale jeśli grubo - ziemniaki
paćkam kremem.
A jeśli cienko - zaraz się zmywa.

sadyl

żeby lody nie zamroziły się "na kamień"