Dlaczego trzeba czekac ?

31. Data: 2001-06-06 14:37:17

Temat: Re: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dr_Teo napisał:

> naswietlania
>
> Jak wynika z glosnej ostanio sprawy naswietlania w Bialymstoku tak nie jest.
> Dla przypomnienia 5 pacjentek dostalo znacznie kilka, czy kilkadziesiat razy
> (!) wieksza dawke niz ta ustawiona w urzadzeniu.

czy mozesz mi powiedziec, jak mozliwe jest samodzielne zwiekszenie sie mocy o
kilkadziesiat razy, gdy
maksymalna moc jest ograniczona z gory , moca urzadzenia ?

To tak jakbys powiedzial, ze Nowakowski jechal naprawionym po wypadku samochodem
sprowadzonym z zagranicy i nagle predkosc samochodu zwiekszyla sie kilkukrotnie
i zaczal jechac 300 km/godz.

> nagle jego
>
> Moze za to nie zatrzymac sie kiedy bedzie potrzeba, albo pojechac w inna
> strone itp. W przypadku wiekszej kolizji szanse przezycia tez sa znacznie
> mniejsze.

Jak znacznie ?

> produkuja
> rzeczoznawcy i
> rachunek,
>
> Problem nie w sposobach finansowania i tym kto na tym zarabia - drogie
> czesci, ubezpieczenia, naprawy itp.
> Tylko czy po naprawie samochod czy sprzet medyczny jest na tyle sprawnym, ze
> pozwala ne bezpieczne uzywanie.

No przeciez po to sa atesty i specjalistyczne zaklady, ktore dopuszczaja sprzet
do eksploatacji w publicznej sluzbie zdrowia.

> Co do samochodow po duzych wypadkach tak nie
> jest. Co do sprzetu medycznego - moje doswiadczenia wskazuja, ze nigdy
> uszkodzony sprzet nie jest po naprawie tak dobry jak nowy. Z regoly jest
> tak - trafia jeszcze wiele razy do serwisu z powodu najrozniejszych
> uszkodzen, a opoznia to tylko wymiane na nowy.

a konkretnie ktory sprzet ?

> Co do samochodow, moze sie powinno.
> Co do ludzi, operacja tylko w niewielu przypadkach przywraca stan idealnego
> zdrowia przed choroby.
>
> Ja sie nie zajmuje handlem. Jezeli jestes tak obrotny i dysponujesz tak
> doskonalym serwisem to powinienes sam sobie poradzic - szpitale sa pelne
> zuzytego i uszkodzonego sprzetu.

podaj konkretny szpital, ktory chce sie tanio pozbyc uszkodzonych usg,
tomografow
Kolega ma firme serwisujaca sprzet medyczny i chetnie odkupi sprzet na czesci
lub do naprawy.
Jacek

32. Data: 2001-06-06 15:03:05

Temat: Re: Re: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Tyle ze to zuzycie, to jest tylko na papierze i wynikajace z lokalnych przepisow o
>amortyzacji srodkow trwalych.
>Na podobnej zasadzie taksowkarze jezdza 10 letnimi mercedesami a nie nowymi
>samochodami
>krajowej produkcji.
Samochody są budowane na dłuższy okres eksploatacji niż sprzęt medyczny.
Poza tym samochody nie zużywają się moralnie tak szybko.

>To podaj mi adresy gdzie mozna taki bezuzyteczny sprzet odkupic po symbolicznej
>cenie.
>Mam kolege ktory pracuje w miedzynarodowym serwisie sprzetu medycznego i chetnie sie
>podejmie naprawy, wedlug cen krajowych.
Poczytaj ogłoszenia (np. "Gazecie Leksrskiej").

>Doszkolic sie zawsze mozna, a jezeli znasz miejsce gdzie stoi tomograf, usg w cenie
>zlomu to daj znac, chetnie kupie.
jw.

>ok, chce byc tym jeleniem. Podaj namiary, gdzie mozna kupic te zlomowane tomografy i
>usg.
W USA Kongres Polonii Amerykańskiej sprowadził do Polski tomografy,
których z braku części zamiennych przez kilka miesięcy nie można było
uruchomić. Ale w USA zwrot podatku (za darowiznę) wziął.
Reasumując - skontaktuj się z nimi.

jw.

--
Artur Drzewiecki
d...@p...bez.onet.spamu.pl

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu.

33. Data: 2001-06-06 15:33:35

Od: "dr_Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy mozesz mi powiedziec, jak mozliwe jest samodzielne zwiekszenie sie
mocy o
> kilkadziesiat razy, gdy maksymalna moc jest ograniczona z gory, moca
urzadzenia?

Nie wiem z jaka czescia mocy maksymalnej mialo pracowac urzadzanie, ale z
jakiegos powodu dawka otrzymana przez pacjenki byla wielokrotnie wieksza od
tej ustawionej. Moze zaprogramowana moc byla tylko niewielka czescia mocy
maksymalnej? Dawka zalezy przecie rowniez od czasu. Czas pozostal ustawiony,
a moc wzrosla w wyniku jakiejs awarii.

> [...]
samochodem
> sprowadzonym z zagranicy i nagle predkosc samochodu zwiekszyla sie

Na taki przyrost predkosci w samochodzie potrzeba sporo czasu (90-300km/h) i
jest natychmias zauwazalna, wiec zdazysz zareagowac.
Byla przed kilku laty taka seria mercedesa klasy E, ktora na skutek wady
elektroniki w pewnych warunkach sama przyspieszala. Antidotum na to mialo
byc nacisniecie hamulca i zatrzymanie sie :)

> Jak znacznie ?

A jak mocno chcesz udezyc i jak byl przedtem "bity". Wygnij metalowa rurke,
wyprostuj i sprawdz. Wyglada tak samo, ale jest znacznie slabsza.

> No przeciez po to sa atesty i specjalistyczne zaklady, ktore dopuszczaja
sprzet
> do eksploatacji w publicznej sluzbie zdrowia.

no, jasne :))

> a konkretnie ktory sprzet ?

rtg-tv, optyki do artroskopow, wiertarki, zestawy narzedzi operacyjnych
(zwykla prosta mechanika), stoly operacyjne, diatermie

> podaj konkretny szpital, ktory chce sie tanio pozbyc uszkodzonych usg,

ostatnio kupiono 2 nowe, co ze starymi tego nie wiem

> tomografow

Jest go zbyt malo, to za drogi sprzet zeby nawet ten nie w pelni sprawny byl
w naszych warunkach sprzedawany tanio.

Dr Teo

34. Data: 2001-06-06 15:38:31

Temat: Re: Dlaczego trzeba czekac ? - zabawne
Od: "dr_Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie musisz być lekarzem

Nie musze. Robie to co lubie, co nie zmienia faktu, ze nie jestem zadowolony
z warunkow pracy. Mysle, ze rowniez wiekszosc chorych chciala by byc leczona
w lepszych warunkach.

Dr Teo

35. Data: 2001-06-06 15:42:31

Temat: Odp: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
rzeczoznawcy i
> stacje diagnostyczne
> badaja samochod po wypadku, warsztat wystawia rachunek,
To o czym tu piszesz to na pewno nie w polsce. U nas kazdy samochod jest
doppuszczany do ruchu co sam obserwuje bo juz nie jeden krzywy widzialem
.Nie mowica o tym jak one sa naprawiane.

> [...]
> Wszystko sie psuje i wszystko sie naprawia.
> Przeciez ludzie po operacji to jak powypadkowe samochody po naprawie,

Tu jestes w błedzie. Wszystko się zużywa jezeli chodzi o aparaty usg i ct to
zuzywaja sie w nich czesci elektorniczne ktore po latach eksploatowania
przestaja trzymac parametry. A naprawa za pomoca srubokreta mlotka i
oscyloskopu to nie te czasy. W aparaturze medycznej zazwyczaj wymienia sie
cale plyty z masa czesc elektronicznych na nowe. Problem w tym ze te plytki
robione sa przez fabryke i tam zestrojone. A taka fabryka produkuje te
plytki przez pewien okres czasu a poza tym cena ich jest tez wysoka. Wiec
naprawa takiego sprzetu dwie generacje nizej nie ma sensu.
Ale pewnie i tak ciebie sie nie przekona.

Pozdrawiam
doctore

36. Data: 2001-06-06 15:48:57

Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mocy o
> kilkadziesiat razy, gdy
> maksymalna moc jest ograniczona z gory , moca urzadzenia ?

W bombie kobaltowej moc ne jest ograniczona moca urzadzenia to urzadzenie
dziala na inne zasadzie.

> [...]
samochodem
> sprowadzonym z zagranicy i nagle predkosc samochodu zwiekszyla sie

Ale jak ta kolizja bedzie np z predkoscia 60 km na godzine i bedzie
zderzenie opla kadeta z oplem astra II to mysle ze szanse przezycia lub
mniejszych obrazen sa jednak w oplu astra II ( bo to jest jednak samochod
dwie generacje wyzej)

> No przeciez po to sa atesty i specjalistyczne zaklady, ktore dopuszczaja
sprzet
> do eksploatacji w publicznej sluzbie zdrowia.

Tu jestes w blędzie. Bo jest tak sprzed rtg dopuszczany jest na okres 2 lat
i potem trzeba strac sie o nowe dopuszczenie. Inaczej ma sie sprawa z usg tu
wystarczy ze firma sprzedajaca aparat zdobedzie COTM i juz bo wszystim moze
tego strucla sprzedawac przez 10 lat.

Doctore

37. Data: 2001-06-06 16:13:27

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dr_Teo napisał:

> dziennie
>
> Ja nie wiem ile zarabia gornik, ale kilka lat temu wywalczyli (demonstracja
> pod URM, kamienie petardy itd.) sobie podwyzke wieksza od mojej pensji.
> Czy kodeks pracy pozwala na prace 12 godzin dziennie?

a nie pozwala ?

38. Data: 2001-06-06 16:17:15

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki napisał:

> Samochody sš budowane na dłuższy okres eksploatacji niż sprzęt medyczny.
> Poza tym samochody nie zużywajš się moralnie tak szybko.

a mozesz mi wyjasnic, na czym polega moralne sie zuzywanie sprzetu medycznego ?

z Moskalem ?

39. Data: 2001-06-06 16:39:04

Od: "Wally" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest wszystko popieprzone, tak rowno ze az mnie cholera bierze.
> Dlaczego moj biedny ojciec (ktory charuje i mozna nawet powidziec - nie
> najgorzej zarabia) musi pieprzone podatki im walic, a sluzba zdrowia jest
do
> dupy...
> Qrde, zebym tylko sie na MiM UW dostal na informatyke i sie dobrze
> wyuczyl... jak slowo daje - nic mnie z tym miejscem nie laczy, angola
> umiem... pryskam do Stanow, wale to...

Ciesze sie, ze jest ktos, kto mysli jak ja - ja tez mam dosyc polskiego
burdelu i przy najblizszej okazji wynosze sie za granice (moze skandynawia?
maja troche lepsza opieke medyczna...)

40. Data: 2001-06-06 16:53:03

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>a mozesz mi wyjasnic, na czym polega moralne sie zuzywanie sprzetu medycznego ?
Zużycie moralne polega na nieprzystawaniu danego sprzętu do określenia
"nowoczesny". Najlepszym przykładem jest sprzęt komputerowy - komputer
sprzed 7 lat może funkcjonować idealnie, ale i tak jest beznadziejnie
przestarzały.
Podczas, gdy samochód zaprojektowany 10 lat temu jest całkiem
nowoczesny.
Po prostu tomograf zbudowany 10 lat temu może funkcjonować przyzwoicie,
ale równocześnie może nie spełniać odpowiednich wymogów stawianych przed
tego rodzaju sprzętem.

Jego ludźmi (:-)))).

--
Artur Drzewiecki
d...@p...bez.onet.spamu.pl

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu.

Nos po zlamaniu
Fruktozemia
Przenoszenie zarazków
Osteoporoza
Pecherzyki z ciecza na ustach - co to jest ?