Dlaczego woda płynie z góry na dół ?

1. Data: 2007-04-14 22:28:51

Temat: Dlaczego woda płynie z góry na dół ?
Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś byłby łaskaw mi to wytłumaczyć przy pomocy analogii do prądu
elektrycznego ? :)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

2. Data: 2007-04-15 00:46:51

Temat: Re: Dlaczego woda płynie z góry na dół ?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś byłby łaskaw mi to wytłumaczyć przy pomocy analogii do prądu
> elektrycznego ? :)
>
> Na post po zbóju zaprosił
> P.D.

Scrosspostuj na pl.sci.fiz...zapewne pomożesz im odkryć grawitony... ;)

3. Data: 2007-04-15 05:55:52

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Kwi, 00:28, Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:
> Czy ktoś byłby łaskaw mi to wytłumaczyć przy pomocy analogii do prądu
> elektrycznego ? :)

To jest tak: gdyby prąd płynął przez przewody o większym przekroju, na
przykład takim, jak rurki do instalacji wod-kan, to wtedy też płynąłby
tylko z góry na dół. A ponieważ potrzebne są inne przekroje - no bo
wyobraź sobie zasilanie do kompa fi półtora cala, albo przewód w
prostownicy do włosów, z kolankiem i trójnikiem jak wyżej - więc prąd,
płynąc pod ciśnieniem, wynikającym ze ściśnięcia go przez te małe
przekroje, rozpływa się wszędzie. Analogicznie jak woda - z góry na
dół.

Hanka
;)

4. Data: 2007-04-15 06:25:12

Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka w news:1176616552.554351.98780@o5g2000hsb.googlegroups
.com
napisał(a):

> To jest tak: gdyby prąd płynął przez przewody o większym przekroju, na
> przykład takim, jak rurki do instalacji wod-kan, to wtedy też płynąłby
> tylko z góry na dół.

Eee tam... woda jak najbardziej może płynąć do góry gdyby użyć podobnego
przewodu do tego prądowego, czyli nie pustego w środku. Oczywiście musi to
być również przewodnik, ale wodny np. papier ;-P

pozdrawiam
Greg

5. Data: 2007-04-15 07:23:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka" <c...@g...com> wrote in message
> [...]

płynąc pod ciśnieniem, wynikającym ze ściśnięcia go przez te małe
przekroje, rozpływa się wszędzie. Analogicznie jak woda - z góry na

Iście babska logika, nie mająca z prawdziwą wiedzą wiele wspólnego...

6. Data: 2007-04-15 07:24:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> wrote in message
> [...]
> przewodu do tego prądowego, czyli nie pustego w środku. Oczywiście musi to
> być również przewodnik, ale wodny np. papier ;-P

Błąd!!! A kapilary? W obu przypadkach winne jest napięcie...
A warunek ogólny - działanie pomp energii...

7. Data: 2007-04-15 07:55:17

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Kwi, 09:23, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
>
> Hanka
> ;)
>
> Iście babska logika, nie mająca z prawdziwą wiedzą wiele wspólnego...

A Ty to na serio wziąłeś????

Hanka
;))

8. Data: 2007-04-15 07:56:25

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Kwi, 08:25, "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> wrote:
> [...]
> przewodu do tego prądowego, czyli nie pustego w środku. Oczywiście musi to
> być również przewodnik, ale wodny np. papier ;-P

No kurcze, już sobie jaj nie można porobić?!!

Hanka
w końcu mamy jeszcze tydzień wielkanocny ;))

9. Data: 2007-04-15 08:24:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka" <c...@g...com> wrote in message
ps.com...
> [...]
>
> Hanka
> ;)
>
> Iście babska logika, nie mająca z prawdziwą wiedzą wiele wspólnego...

Na serio odpowiadam.

10. Data: 2007-04-15 08:27:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka" <c...@g...com> wrote in message
ps.com...
> [...]

No kurcze, już sobie jaj nie można porobić?!!

Hanka
w końcu mamy jeszcze tydzień wielkanocny ;))

Widzę zadowolenie, czyżbyś zrobiła TŻ kogel-mogel z wieczora?

jestem strasznie nerwowa ;/ !
kto zechciałby mi pomóc w badaniu do pracy magisterskiej???
Wyjść jak Zabłocki na Skaju... ;)))
Trener osobowosci / cech charakteru
Wybaczanie