Re: Dlaczgo?

From: "Stokrotka" <o...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dlaczgo?
Date: Sat, 17 Mar 2018 08:27:03 +0100

> 1. Dlaczego np. do angiologa (prywatnie) nie jest wymagane ( w ramach,
> czy poza NFZ?) skierowanie od lekarza 1. kontaku, a do okulisty czy
> neurologa jest?

Do okulisty setki lat nie było. Wiem bo jestem ślepawa.
Ale prawda, że dopiero co to zmieniono.
NIe wim czemu. To idiotyczne.

> 2 Dlaczego, mając skierowanie prywatne i zamawiając odpowiednio w sieci,
> pełnopłatne badanie na rezonans e-m z odcinka lędzwiowego kręgosłupa z
> kontrastem, panienki z rejestracji zadecydowały, że bez kontrastu będzie
> lepiej. Lekarza na oczy nie widziałem. Różnica w cenie: bez kontrastu:
> 380PLN
> z kontrastem: ~540PLN

Kontrst jest szkodliwy. Czasem nawet bardzo.
Robiłam prywatnie rezonas magnetyczny bżuha. Bardzo nie polecam, ale być
może zależy to od ośrodka.
Ja robiłam gdzieś na Woli w Warszawie.
Medycy znęcają się nad pacjentem:
W trakcie badania człowiek jest rurce o średnicy trumny.
Maszyna skanuje człowieka i to nie jest dolegliwe, ale pszerwy są długie.
_____W tym czasie powinni wysunąć cię automatem by widzieć normalnie sufit.
Nie robią tego, celowo. A badanie trwa godzinę czy więcej.____
Hałas, o kturym piszą nie jest dolegliwy.
Rozprasza uwagę, powoduje , że człowiek nie myśli, że jest w trumnie.
Hałas - z dźwiękami jak z dużej budowy - jest pewnie nagrany i puszczany.

Opis wynikowy ma mniej danyh niż pszecietne USG, i całowicie się z nimi nie
pokrywa, a USG jest powtażalne.
NIe zgadzają się o duży procent rozmiary organuw.
Mam watpliwości czy na CD-ROMie jestem ja.

> 3. Ile prawdy jest w tym, że jeżeli skorzystam z prywatnych konsultacji,
> czy badań, nie będą one brane pod uwagę w NFZ|-owskiej ścieżce leczenia?
> (czas, kolejka?)
> pzdrw
> M.P.

Obecnie w NFZcie medycy są tak bezczelni, że nie uznają każdego badania,
jesli im ono nie pasuje, i nie ma znaczenia, czy jest prywatne, czy
państwowe.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)