Re: Dlaczgo?

From: Marek Panek <m...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dlaczgo?
Date: Mon, 19 Mar 2018 15:00:53 +0100

On 19.03.2018 07:24, Stokrotka wrote:

> Żeby uwagę delikwenta odwrucić od faktu, że leży w ciasnej trumnie.

Ludzie! Opankujcie - się ja to: Panek (oczywiście żart: :-;). Zmienne
pole magnetyczne w rezonansie e-m (MRI) jest wzbudzane w indukcyjności
uzwojeń odpowiednio DUŻYM prądem zmiennym (o ile pamiętam indukcja pola
do 3T). W związku z czym poszczególne zwoje cewek są poddawane znaczącym
siłom na skutek działania sił (w skrócie e-m) i dlatego hałasują i w
zależności od częstotliwości i kształtu obwiedni przebiegu w czasie"
grają melodię". Dla zobrazowania: obecnie indukcja ziemskiego pola
magnetycznego przy powierzchni Ziemi zawiera się w granicach od 30
mikrotesli (odpowiada to natężeniu pola magnetycznego 24 A/m), co jest
100 tysięcy razy mniejsze od stosowanych w MRI.
Specjalne wytłumaczenie dla Stokrotki - też chyba miałać
ś wykłady z elektrotechniki.
Studentka na wykładzie pyta: p.prof. "dlaczego transformator sieciowy
buczy?
Odpowiedz prof: Gdyby Pani miała, tak jak transformator 50 okresów na
sekundę, to też by Pani Buczała, a może i aoś więcrj