Dług po teściowej

1. Data: 2004-06-18 21:31:06

Temat: Dług po teściowej
Od: "leon" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Mam prośbę o pomoc.14-06-2004r.zmarła moja teściowa,tzn..matka mojej
żony.Po 4 dniach w jej szafie, konkubin zmarłej znalazł umowę z Lukas
bankiem ze teściowa wzięła pożyczkę na kwotę 8000zł na okres spłat 36
miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba
załatwić.

--
Leon

2. Data: 2004-06-19 09:05:29

Temat: Re: Dług po teściowej
Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leon" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
> niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba

Spadkobiercy, chyba że napiszą pewną klauzulę której teraz nie pamietam ale
jest takowa.

Jacek

3. Data: 2004-06-19 16:51:46

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"leon" <l...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
> niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba

W najwiekszym uproszczeniu:
Jezeli zostawila jakis spadek, to trzeba bedzie to splacic. A jak nie,
to nie trzeba, bank bedzie stratny i tyle.

Rozumiem, ze do tej pozyczki nie bylo zadnych poreczycieli?

MJ

4. Data: 2004-06-19 19:41:54

Od: "leon" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to nie trzeba, bank bedzie stratny i tyle.
>
> Rozumiem, ze do tej pozyczki nie bylo zadnych poreczycieli?

Dzięki.Poreczycieli jak pisałem brak.Jak to możliwe ze nie trzeba spłacać
pożyczki i nie będą ściągać od najbliższej rodziny.
Leon.

5. Data: 2004-06-19 22:39:55

Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Jun 2004 23:31:06 +0200, leon napisał(a):

> Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba
> załatwić.

Spadek mozna przyjac po prostu (to jest domyslne), odrzucic albo przyjac z
dobrodziejstwem inwentarza (czy jakos tak sie to zwie).
W tym pierwszym przypadku bierze sie na siebie takze wszystkie
dlugi, nawet gdyby sie okazalo, ze bylo ich wiecej niz wart byl spadek.
W drugim - wiadomo.
W trzecim - odpowiada sie za dlugi tylko do wysokosci wartosci spadku.

Jesli tesciowa nie miala zadnych nieruchomosci ani dobr materialnych,
ktore zona chcialaby dziedziczyc - wystarczy spadek odrzucic. W przeciwnym
razie trzeba splacic jej dlug. Przynajmniej do tej wysokosci, jaka wartosc
bedzie mialo to, co odziedziczone (wariant trzeci).

Decyzje trzeba podjac w ciagu max pol roku. Stosowne oswiadczenie sklada
sie chyba w Sadzie, ale nie jestem pewna. Ale na pewno w Sadzie mozna sie
o to zapytac.

Dominika

6. Data: 2004-06-23 11:49:57

Od: "bartek_m" <b...@x...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
> niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba

Witam!

Może trzeba przeczytać dokładnie umowę z bankiem, moze się okazać, że kredyt
był ubezpieczony na tę okoliczność.....
serdecznosci, b

7. Data: 2004-06-24 18:58:10

Od: "leon" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bartek_m" <b...@x...fm> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Witam.
>Według umowy to ta pożyczka nie jest ubezpieczona.Dodam jeszcze ze teściowa
żyła w konkubinacie około 40 lat, z konkubinem ma dziecko.Pytam czy to coś
zmienia z długiem ?.

8. Data: 2004-06-25 07:02:12

Od: Dominika Widawska <d...@m...ble.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

leon wrote:
> żyła w konkubinacie około 40 lat, z konkubinem ma dziecko.Pytam czy to coś
> zmienia z długiem ?.

To dziecko to dodatkowy spadkobierca, konkubent nie
dziedziczy, jesli nie bylo testamentu.

Dominika

9. Data: 2004-06-28 21:23:50

Od: "Rafal" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@b...man.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:pan.2004.06.19.22.39.55.306063@ble.man.szczecin
.pl...

> [...]
> sie chyba w Sadzie, ale nie jestem pewna. Ale na pewno w Sadzie mozna sie

Wszystko OK - tylko że ZTCP to ten termin na decyzję o odrzuceniu spadku
jest znaaaacznie krótszy (ale nie wiem ile). Dlaegho lepiej czym szybciej
się dowiedzieć, ile ma się czasu.

Sprawdźcie dokąłdnie jeszcze jaki to "spadek" wam teściowa zostawiła... bo
spadek to nie tylko aktywa, ale i "pasywa".

10. Data: 2004-07-07 12:53:08

Od: Krzysztof <K...@N...softax.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-06-25 09:02 Dominika Widawska napisał :

> To dziecko to dodatkowy spadkobierca, konkubent nie dziedziczy, jesli
> nie bylo testamentu.

A jeśli to dziecko nie ma 18 lat, to dziedziczy z tzw. dobrodziejstwem
inwentarza, czyli z odpowiedzialnością za długi do wysokości
przysługującej mu części spadku.

Pozdrawiam,
Krzysiek

NTG Zasilki
[OT] zdjecia - poszukiwana dziewczyna w ciazy Warszawa
czym zająć, zainteresowac starszą osobę?
Ustka - Festiwal Sztucznych Ogni
Het zal toch niet zijn wie ik denk dat het is?