Dna moczanowa

1. Data: 2002-04-25 07:10:37

Temat: Dna moczanowa
Od: "MarekF" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy atak dny moze wystepowac bez podwyzszenia poziomu kwasu moczowego we
krwi, wlasnie odebralem wyniki, poziom 6,4 mg tzn w normie. Badanie bylo
robione przed braniem kolchicyny.
Czy jedyna metoda na zapobieganie atakowi jest branie ciagle kolchicyny.
Jaki jest mechanizm powstania ataku dny skoro poziom kwasu moczowego jest w
normie?
Pozdrawiam
MarekF

2. Data: 2004-02-08 15:55:33

Temat: Re: Dna moczanowa
Od: "MarekF" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jaki jest mechanizm powstania ataku dny skoro poziom kwasu moczowego jest w

Witam
Teraz, po prawie dwoch latach, moge sobie odpowiedziec na to pytanie.
W kwietniu 2002, to byl przedostani atak dny. Ataki dny mialem z dokladnoscia
miesiaca, od stycznia do maja 2002. W kwietniu 2002 dostalem od lekarza ulotke,
jak sie odzywiac. Dieta dla dny moczanowej mnie przerazila, zrobilem calkiem
odwrotnie, od maja 2002 jestem na diecie optymalnej, czyli jem to co zakazane.
Nie mam juz atakow, nie wiem, czy jest wyleczona ale nie biore zadnych lekow i
nie mam atakow.
Pozdrawiam
MarekF

3. Data: 2004-02-09 00:13:29

Od: "Ajgor" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarekF" napisał w wiadomości:

> [...]
zakazane.
> Nie mam juz atakow, nie wiem, czy jest wyleczona ale nie biore zadnych

Tez mam dne, i od poltora roku biore Milurit. Jem wiekszosc z zakazanych
rzeczy, ale od kiedy biore lekarstwo, nie mialem ataku (wczesniej mialem
ataki co pewien czas). Ale mam pytanko - czy dne w ogole mozna wyleczyc?

4. Data: 2004-02-09 10:32:03

Od: "KOWALLL" <l...@a...76.pl> szukaj wiadomości tego autora

mój ojciec miał to samo... objawy ataku dny moczanowej.. ale poziom kw.
moczowego w normie (i to kobiecej:))... lekarz pierw. kontaktu po tym
badaniu odrzuciła możliwość dny... sam "atak" mógłbyć spowodowany przez coś
innego... zmiany w stawach, które obserwuję u mojego ojca są
najprawdopodobniej wynikiem reumatoidalnego zapalenia stawów, a nie dny...
niestety ojca nie da się przekonać na następne badania... pewnie do
kolejnego ataku..:((

Pozdrofki
Ł.Kowalski

5. Data: 2004-02-09 21:02:58

Od: "egatka" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KOWALLL" <l...@a...76.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> najprawdopodobniej wynikiem reumatoidalnego zapalenia stawów, a nie dny...
> niestety ojca nie da się przekonać na następne badania... pewnie do

Namawiajcie swoich ojców na badania! Mój tata zacghorował na dnę w wieku 27
lat. POczatkowo sporadyczne ataki. Potem po latach gdy tylko odstawiał
kolchicyne - pojawiały sie bardzo silne ataki. Potem doszła cukrzyca i
choroba nerek. Miał zaatakowane kostki nóg, duze palce nóg, kolana, łokcie,
kciuki i małe palce rąk.
W końcu przy pewnyn ataku trafił do szpitala, amputowano mu mały palec
prawej reki. W nogach od kostek - do kolan miał nagromadzony płyn (w
większości składający sie z moczanów). Bardzo cierpiał, a lekarze rozkładali
ręce. Meczył się potwornie pól roku - nie było mowy o chodzeniu, a nawet
siedanie sprawiało mu ból. Niestety zmarł 4 lata temu w wieku 56 lat.
Namawiajcie wszystkich na systematyczne leczenie, częste robienie wyników.
To może pomóc. egata

Hematologia - Nadpłytkowość i Poród.
Potrzebujesz jakiegos programu, gry, algorytmu lub po prostu cos napisac...
Kilka pytan
pocenie sie w nocy
epilepsja - padaczka