Re: Do XL - NTG

91. Data: 2015-10-09 20:27:54

Temat: Re: Do XL - NTG
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-09 19:59, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

Nie.
Ale Ty się mylisz.

92. Data: 2015-10-09 21:08:31

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2015 o 20:27 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Ale Ty się mylisz.

Krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje.

EOT

--
Trefniś

93. Data: 2015-10-09 21:11:37

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-09 21:08, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

Niby EOT ale jednak daje do myślenia.

ja ja to ja ja ja

94. Data: 2015-10-09 21:59:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Mniej więcej 2-3 godziny.

I to wystarczy do żelowania się takiego rosołu w lodówce
jak gotujesz samą pręgę czy skrzydła kurczęcie muszą być?

> Dziwuję się, bo zwykle miałeś racjonalne podejście do takich spraw.
> A w ogóle do mięsa Cię owi wegetarianie nie zniechęcili?

Trochę też - np. mam uraz do jedzenia wędzonych/smażonych
ryb które są zaserwowane wraz z głową. Mam też problem
natury estetycznej gdy np. kupię kawałek słoniny właśnie ze
skórą na której są resztki szczeciny, czy niedajbosze sutek :-(
Coś tam jednak zadziałało w podkorowych ośrodkach wege :-))

> Ani ładnie to pachnie, ani wygląda, no ale to tylko dodatek do ostatecznej
> potrawy.

Ja to rozumiem, ale znając pochodzenie tego dodatku
chciałbym go uniknąc. To tak jak z prażonymi owadami:
mówią Ci że smaczne są, takie cykady z rożna czy pasikoniki,
a jednak nie potrafię się zmusić aby to włożyć do pyska.

95. Data: 2015-10-09 22:07:49

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> De facto większość, co lubię, jest obecnie odpadem z rzeźni.
> Np. podroby.

Oj, to chyba inaczej rozumiemy słowo odpady...
Podroby szybko się psują, szybciej od mięsa, więc
rzeźnik bardzo dba aby pieczołowicie przechowywać
je w czystości, chłodzie - wręcz opiekować się taką
wątróbką która szybko straci kolorek i klient nie kupi.

Co innego skóry, chrząstki, ścięgna, uszy, kości - to się
ciupie do kubła, ciepełko nie szkodzi, i pewnie muchy
nad tym latają przez parę dni aż się zbierze tego dużo
i po to przyjedzie gościu furgonetką z fabryki żelatyny...
To jest to, co nazywam odpadkiem.
Syf na potęgę!!!! Ale po hydrolizie żelatynka nie ma
już ani rozróżnialnych gąsienic much ani bakterii...
Zhydrolizowana masa proteinowa - smacznego :-)

96. Data: 2015-10-09 22:17:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Oct 2015 14:59:54 -0500, Pszemol napisał(a):

> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> I to wystarczy do żelowania się takiego rosołu w lodówce
> jak gotujesz samą pręgę czy skrzydła kurczęcie muszą być?

Musi być odpowiednio dużo mięsa albo mało wody.

> [...]
> skórą na której są resztki szczeciny, czy niedajbosze sutek :-(
> Coś tam jednak zadziałało w podkorowych ośrodkach wege :-))

To nie "wege", tylko fobia.

> [...]
> mówią Ci że smaczne są, takie cykady z rożna czy pasikoniki,
> a jednak nie potrafię się zmusić aby to włożyć do pyska.

Kiedyś tak miałam z krewetkami, bo mi przypominają pędraki. Dziś przepadam.

Pokonuj w sobie fobie.

97. Data: 2015-10-09 22:18:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Oct 2015 15:07:49 -0500, Pszemol napisał(a):

> Ale po hydrolizie żelatynka nie ma
> już ani rozróżnialnych gąsienic much ani bakterii...
> Zhydrolizowana masa proteinowa

No własnie, białko to białko. O ssso chozzi.

98. Data: 2015-10-09 23:01:48

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2015-10-09 16:25, obywatel masti uprzejmie donosi:

> Ostatnio obserwuję nalot świeżynek. Tu, na psp....

Ci się "tu" pomyliły..
Przeniosłem ten wątek na prk, nawet nie zauważyłaś :-P

99. Data: 2015-10-10 00:22:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak już pisałam - nie jest to tutaj ważne, z czego się ją robi.
> Ważne, jakie cechy ma produkt finalny.

No cóż... ja podchodzę inaczej. Dla mnie ważne z czego się coś robi.
I ochłapów nie biorę do jedzenia.

> Czy wiesz, z czego się robi papier toaletowy, którego używasz? Chyba że
> używasz nie-ekologicznego, wtedy ten Twój różowiutki, bielony i
> czyściutki,
> zrobi Ci kuku od przeciwnej strony, niż, jak sugerujesz, mnie moja
> żelatyna.

NIe wiem jak Ty, ale ja go w kuchni nie używam :-P

> Ja go nie potrzebuję, tym bardziej do przekonywania
> kogokolwiek szukała nie będę.

Wielokrotnie to robisz, prawie codziennie kogoś do czegoś
przekonujesz szukając tu i tam, rzucając takim czy innym linkiem...
Pozostaje wnioskować, że tym razem trudno Ci znaleźć coś mocnego.

> Jak wyżej. Dla mnie ważne jest, że pomogło
> niejednemu połamańcowi, wielu znam osobiście.

Nie wiesz co mu pomogło.

> Nie, pouczasz mnie, bo sam nie robisz,
> a krytykujesz i sugerujesz, co i jak mam robić.

Twoja, błędna interpretacja. Pytam, proponuję pod rozwagę.
Nie pouczam ani nie krytykuję.

> To znaczy że mam jedną wnuczkę oraz doczytaj, co wczesniej napisałam.

Po czym (błędnie) wnioskujesz, że nie doczytałem?

> To podstawowy warunek. Nie wiem, o co Ci chodzi.

To doczytaj, bo ewidnentnie masz problemy z rozumieniem
tego co czytasz - tłumaczyłem parę razy o co mi chodzi.

Nie. Czy to takie dziwne?

100. Data: 2015-10-10 00:23:24

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No własnie, białko to białko. O ssso chozzi.

:-) smacznych pedraczków

Grzybobranie
Serdeczna prośba o pomoc!
Kombucha.