Do grupowiczow z okolic Krakowa

11. Data: 2004-02-20 06:05:58

Temat: Re: Do grupowiczow z okolic Krakowa
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Zebrało mnie na wspomnienia. To była pierwsza szkółka roślin
> ozdobnych, którą odwiedziłem. Było to już prawie 30 lat temu. :-)
> Pozdrawiam reminiscencyjnie Ja...cki

Zakładając, że byłeś tam wraz ze swoją klasą
liczysz obecnie 40 wiosen.

Pozdrawia niezwykle optymistycznie:-)))

boletus

12. Data: 2004-02-20 08:03:00

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c13acr$oja$3@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> He, he, jeszcze napisz, jak tam trafić ;-)))
> Te mostki, wiadukciki, zakręty....
> Ale fakt, jak czegoś nigdzie nie ma, to tam akurat może być.

Jak trafić? Najlepiej na wyczucie - taki magnesik sobie w mózgu założyć;-)

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2004-02-20 23:16:28

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zuzia" <k...@p...com.pl> wrote in message
> Jestem poczatkujacym ogrodnikiem i na razie zaopatrywalam w "krzaki" sie;
> Czy ktos zna jakies fajne szkolki

Ogród Botaniczny UJ ul. Kopernika 27

>(w wszystkich wspomnianych przez caly sezon nie mieli
> przywrotnika, na ktorym mi b. zalezy.

Przywrotnik? znajdziesz na pierwszej lepszej łące (w górach i na pogórzu).
Niestety, cnoty to ziółko nie przywraca, w celu trzeba udać się do chirurga.

--

Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

14. Data: 2004-02-21 08:25:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> napisał w wiadomości

> Przywrotnik? znajdziesz na pierwszej lepszej łące (w górach i na pogórzu).
> Niestety, cnoty to ziółko nie przywraca, w celu trzeba udać się do
chirurga.

Tylko że taki z łąki to inny gatunek i nie kwitnie tak pięknie, jak to
literatura (szczeglnie angielska) reklamuje. Liście też o innej fakturze i
kolorze.

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2004-02-21 09:25:12

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Tylko że taki z łąki to inny gatunek ...

Z przywrotnikami nie ma tak prosto - kiedyś powiedział mi w zaufaniu jeden
specjalista, że praktycznie na każdej łące rośnie inny gatunek przywrotnika
(Alchemilla). Dawno temu dyrekcja Instytutu poleciła mnie zrobić odbitki
ksero rysunków przedstawiających polskie gatunki przywrotników. Przy okazji
zrobiłem i dla siebie, dodałem spis treści, kartę tytułową i opłaciłem
introligatora. I dzisiaj leży przedemną książka zawierająca 65 rysunków
Jadwigi Mikulskiej, każdy rysunek to inny gatunek przywrotnika. Autorzy
"Flora Europea" ilość gatunków przywrotników nieco zredukowali, ale i tak
jest ich mnóstwo, a co gorsze dla niefachowca są nie do odróżnienia.

--

Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl
"Gdy człowiek naprawdę chce żyć, wtedy medycyna jest bezsilna" :-)

Achimenes czy ktos ma?
Re: szukam fajnych pomysłów na 10a
Re: Pnącza jako "Pendula"
Re: Pnącza jako "Pendula"