Do jakiego lekarza z migrenami?

1. Data: 2003-11-24 10:37:12

Temat: Do jakiego lekarza z migrenami?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jakiej specjalności lekarz zajmuje się takimi przypadłościami? Neurolog? Czy
jakis specjalista od krążenia?

J.

2. Data: 2003-11-24 10:42:00

Temat: Re: Do jakiego lekarza z migrenami?
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakiej specjalności lekarz zajmuje się takimi przypadłościami? Neurolog?
Czy
> jakis specjalista od krążenia?

neurolog

pozdr Magda

3. Data: 2003-11-24 13:56:24

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Nov 2003 11:37:12 +0100, Jarek P. wrote:

> jakiej specjalności lekarz zajmuje się takimi przypadłościami? Neurolog? Czy
> jakis specjalista od krążenia?

Migreną zajmują się neurolodzy, podobnie jak innymi samoistnymi (i nie
tylko samoistnymi) bólami głowy...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2003-11-24 14:30:12

Od: "Mała Mi" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" napisał ...

> Migreną zajmują się neurolodzy,

Którzy po stwierdzeniu, że to migrena (a nie jakiś guz itp.),
informują, że trzeba ją polubić, bo wyleczyć się przecież nie da. :-)

Pozdrawiam !
Mała Mi

5. Data: 2003-11-24 14:35:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Nov 2003 15:30:12 +0100, Mała Mi wrote:

> Którzy po stwierdzeniu, że to migrena (a nie jakiś guz itp.),
> informują, że trzeba ją polubić, bo wyleczyć się przecież nie da. :-)

:)
Tak mówił ponoć swoim pacjentom (a zwłaszcza pacjentkom) profesor Antoni
Prusiński, swego czasu jedna z najważniejszych postaci polskiej i
światowej neurologii w zakresie bólów głowy. Przy okazji - prof
Prusiński nadal jest aktywny zawodowo, przyjmuje pacjentów i pojawia się
w Klinice na zebraniach...

To niestety prawda, choć nie do końca. W czasach kiedy profesor
Prusiński zwykł był tak mawiać nie było jeszcze triptanów. Obecnie
ponadto w migrenie stosuje się wiele leków mających działać
profilaktycznie, a także toksynę botulinową - przynajmniej w niekórych
ośrodkach.

6. Data: 2003-11-24 14:43:00

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mała Mi" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> Którzy po stwierdzeniu, że to migrena (a nie jakiś guz itp.),
> informują, że trzeba ją polubić, bo wyleczyć się przecież nie da. :-)

Toś mnie pocieszyła....
Hrabina Korczyńska miała i krople z bobrowej esencji i proszki bromowe i
antymigrenowy ołówek i Rigollot a teraz co????? ;-(((
Tak, wiem, Hrabina Korczyńska miewała globusa, a mnie po prostu łeb
napier..., znam ten kawał, ale jak ten łeb napier... trzeci dzień to jakos
on mniej smieszy :-(

J.

7. Data: 2003-11-24 19:34:25

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Którzy po stwierdzeniu, że to migrena (a nie jakiś guz itp.),
> informują, że trzeba ją polubić, bo wyleczyć się przecież nie da. :-)

Czasem takie "uparte" bóle głowy są konsultowane przez psychiatrów, czasem
nawet z niezłym efektem po zastosowaniu leków przeciwdepresyjnych.
Ale to tylko luźna uwaga z praktyki własnej.
Niestety niektóre dolegliwości są oporne na leczenie, a czasem po długim
czasie trwania ból nabiera charakteru psychogennego.
pozdrawiam
ela

8. Data: 2003-11-24 21:19:24

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ela" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Niestety niektóre dolegliwości są oporne na leczenie, a czasem po długim
> czasie trwania ból nabiera charakteru psychogennego.

Bywa też, że osoba z bólami trwającymi po 2-3 doby w każdym tygodniu po
kilku latach ma szczęście trafić na dietę optymalną i po jej zastosowaniu
oraz zabiegów prądów selektywnych - przestaje cierpieć.
Tak jest ze mną od ponad pięciu lat.

Krystyna*Opty* [na DO od 06.1998 r.]

pytanie powazne (dermatologiczno urologiczne)- swedzi...oraz popekana skora na mosznie
Wyrostek
Wymaz z gardła - gdzie?
Wyrostek
Ospa - jak łagodzić ból ?